3-prinser Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 .....på badet eller på barnerommet? Pr.nå har vi stellebord på badekaret, men vurderer å bytte til stellekommode av den grunn at jeg gjerne vil ha klærne til junior der hvor vi steller han. Problemet er at det er litt snaut med plass på badet. Vi får plassert det der, men det blir så trangt. Alternativet er å sette det på rommet hans, men da har jeg ikke så lett tilgang på vann.Ikke er det så godt og varmt heller, som på badet. Hva har dere gjort?
Labambie Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Har vanlig stellebord i plast stående på badet.. På morran før vi går å steller, lar jeg henne ligge i senga mens jeg finner klær, klut og sånne ting. Så legger jeg det klart på stellebordet før jeg henter henne.. På hennes rom er det kjølig (sånn det skal være) og da er det liksom ikke noe stas.. Pluss tilgangen til vann som du sier.. Men om du har det trangt og har vaskemaskina på badet kan du jo legge stellematte oppå den så sparer du masse plass! Kjenner mange som gjør det.
Supermamma;-) Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Jeg har traaangt bad.. Derfor er stellematta på kjøkkenet og jeg har satt av et kjøkkenskap til bleier,kluter og litt basistøy;-)
Gjest Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Vi har også stellebordet på badekaret. Men jeg lagde et av en gammel skrivepult, som vi har på soverommet. Greit å slippe å gå opp på badet om natta :-) Vi bor sammen med svigerfar for øyeblikket så det frister ikke å vandre i bare undertøyet til badet hehe. Vi venter på nytt hus, så når vi får det tror jeg det blir stellekommode.
2 hjertegull :) Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Vi har det på badet.. Plassert slik at jeg når vasken uten å måtte slippe henne, også har vi en hylle stående på gulvet ved siden av med bleier og salver og våtservietter og klærne hennes på (nattdrakten om dagen, og klærne hun skal ha på seg neste dag om natten, for det har blitt en vane å ordne dette klart om kvelden).. I skuffene på stellekommoden har vi hennes håndklær (ja, hun har egne), vaskekluter, gulpekluter, refill til bleiebøtta og slikt. Og i øverste skuffen har vi paracet/pinex, febermåler, vaselin, en ekstra lyd-demper (smokk:) og slike småting som det er greit å ha en fast plass til Godt og varmt på badet, og "kald" frisk luft på soverommet er viktig, mener nå jeg..
camosilla Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Har stellekomode på badet med alle klærne hans i.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Vi har stellekommode på kjøkkenet Står i en krok litt unna vask og sånn, så vi har en stålbolle til vaskevann stående på en hylle over kommoden. Der er det også en kurv med vaskekluter og bleier, samt q-tips, babyolje og noen kremer og sjampo og sånn. Og så har vi hengt opp en tørkepapir-dispenser-ting der, og en lampe med litt godt lys, og bleiebøtta står ved siden av. Litt tungvint når man skal fylle og tømme badebalja ettersom det er noen meter til vasken, men ellers funker det veldig bra. Veldig greit med stellekommode så klær alltid er innen rekkevidde, for det hender fort at man må skifte hele habitten når hun tisser og bæsjer etter at bleien er kommet av (og den tørkepapir-dingsen er uunnværlig!) Grunnen til at den står på kjøkkenet, er at vi strengt tatt overhode ikke hadde plass til noen stellekommode noe sted Og i alle fall ikke på badet eller soverommet...
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Vi har pga plassmangel bare stellepute oppå vaskemaskina... Vi har litt klær til både litjmor og guttungen i skuffer på badet, bare det mest nødvendige - bodyer, sokker, og nattdrakter til tuppa, og truser, sokker og nattdrakter til lillemann... Skulle ønske vi hadde stoooort bad med plass til egen kommode....
Hikken Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Jeg har stellematte på vaskemaskinen på badet og stellebord på rommet hennes så hvis det er opptatt på badet eller hun må skiftes på natta tar jeg det på rommet hennes (har våtservietter der inne, bruker bare vann ellers) men bruker stort sett det på badet. Har litt klær over alt, så finner alltid noe å ha på henne ;-)
2hærligegutter Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Vi har stellekommoden på vaskerommet, det er for trangt på badet. Vaskerommet skal gjøres om til bad etterhvert, og da får vi også badekar, det gleder jeg meg til, det er så tungvint med balja, og han spruter utover alt
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Har veldig liten plass på badet så vi har stellematta på vaskemaskinen. Henter alt jeg trenger av klær før vi tar morgen stellet. Vil heller ha hun på badet enn på soverommet der det er kjølig. Steller hun på gulvet og til tider på matten siden hun snur og vrir seg så mye nå, er så redd hun skal falle ned selv om jeg alltid har en hand på hun:)
BoyMadeInChina Skrevet 25. august 2008 #12 Skrevet 25. august 2008 Vi bor i en 2-roms på ca. 50 kvm (og i 5. etg uten heis! Phu...), og har liiiiiite bad. Her var det uaktuelt med stellekommode på badet, selv om det er det jeg ville foretrukket... Vi har også vaskemaskina på kjøkkenet, så det var heller ikke noe alternativ. Her hjemme har vi stellekommode på soverommet, og bruker bare en bolle med vann til vask av stumpen. Fungerer helt fint Og plusset med det er at vi slipper å gå til badet for å skifte bleie på natta, så han sovner så mye lettere etterpå
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 25. august 2008 #13 Skrevet 25. august 2008 Vi har stoor stellekommode på badet. Jeg elsker den. Vi har veldig stort bad så vi hadde mulighet til å ha en stor stellekommode der. Jeg ville ha den slik at snuppa ligger "rett" hvis dere skjønner, ikke på tvers som de gjør på vanlige stellebord. Har stellematte oppå den, å har stor plass ved siden av matta. Der har jeg vaskekar (når ikke vasken uten å slippe henne), alt av stelleprodukter og smykkeskrinet hennes. En plass måtte jeg jo gjøre av alt hun fikk i dåpen. Har bleiepakkene bak stellematta. Det er tre store skuffer på den og et stort skap med tre hyller. Der har jeg plass til alle klærne hennes, håndklærne hennes, gulpekluter, vaskekluter, lakener og dynetrekk! Det er en slik kommode med en ekstra hylle bak. Den kan man ta av når man ikke bruker den til stellekommode lenger, å bare bruke den til vanlig kommode. Vi har badet i andre etasje, så på dagen skifter vi bare i sofaen når det er tissebleie å går opp når det er bæsjebleie. Hvis jeg skifter på natta skifter jeg bare raskt i senga. Da er det som regel bare en full tissebleie. Vi har det så kaldt som mulig på soverommet, men et raskt bleieskift går bra, enda iallefall. Blir vel kaldere etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå