Gå til innhold

nyfødt intensiv ved st.olav april-08..... er dere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

to par vi fikk kontakt med når lille isak ble født 6 uker fortidlig og ble lagt på nyfødt intensiv avdeling i april i år.

deg vi prata mest med var fra kristiansand å fikk ei lita jente så alt fortidlig, det andre paret var fra stavanger/danmark å hadde en søt liten pjokk på rundt 5 mnd.....

jeg vet navnet på den lille jenta, men legger ikke det ut her!

er dere her?

hvordan går det med dere?

jeg har tenkt så utrolig mye på dere, å jeg vet dere ventet på hjemreise dato.

er dere kommet tilbake til hjembyen deres?

vært hyggelig å fått høre fra dere igjen=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei : )

Jeg også lurer på hvordan det går med de som fikk jenta si så alt for tidlig som var fra Kr.sand. Vi møtte de også da vi fikk vår lille jente 7 uker for tidlig i slutten av mars. Vi ble flyttet til Levanger etter 1 uke på St.Olav. Jeg har tenkt masse på de etter vi kom hjem, håper alt går bra med jenta deres.

Skrevet

hei til deg:)

går det bra med jenta deres da? hvor gammel er hun nå?

di fra kr.sand tror jeg skulle få reise tilbake når di hadde passert termin, å det var vel i juli en gang tror jeg, håper så inderlig at alt står bra til og at alt gikk som planlagt.

di hadde noen krise dager med lillejenta si mens vi var der, men di var så utrolig rolige og tok alt så pent, di var så åpen om alt og nysgjerrig på andres barn:) (hvordan det sto til)

jeg beundrer dette paret altså.....

dere rakk vel ikke å få kontakt med danmarks paret?

Skrevet

Alt går bra med tulla vår, hun er nå blitt 5 mnd ukorrigert. Hun kom 7 uker før termin, så var heldigvis ikke så prematur som de med jenta fra Kr.sand. Jeg var med på foreldretime sammen med de. Da var jenta deres 3 uker, og de ventet da på at Ductus skulle lukke seg. Fikk se bilder av jenta deres, hun holdt rundt pappans finger, gud så liten hun var. Håper alt gikk bra med henne, tenker masse på de.

Vi rakk ikke å få kontakt med de fra Danmark, men sønnen deres sov natta inne på samme avdeling som vår, de hadde vist vært der en stund som jeg forsto.

Går alt bra med dere da ??

Skrevet

alt vel med oss også, lille sjefen her i huset er blitt 4,5 mnd ukorrigert.

han lå i nabokuvøsa til den lille jenta, hun var jo så bitteliten....

di fra danmark hadde vært der i 6 mnd, var vist bare tr.heim som hadde erfaring med sykdommen hannes, di hadde behandlet ei jente med samme sykdom for noen år siden- men hun døde ved 2 års alder.

håper virkelig det går bra med alle sammen.

hvordan er utviklingen til jenta deres da? henger hun 7 uker etter terminfødte?

vi har fått beskjed fra helsesøster om å trekke fra 6 uker på isak, så han er vist bare 3 mnd nå da.

henger ca 1 mnd etter terminfødte men jeg syns han er veldig sterk, så jeg er ikke helt enig med helsesøster bestandig:)

jeg syns det er bare søtt jeg at han er så mye mindre enn andre barna på barslegruppa, han som er minst og mest sjarmerende:):):) hehe...

er dere fra trondheim eller?

Skrevet

Vi går til fysio 1 gang i mnd med tulla vår, hun henger litt etter når det gjelder styrke, men sosialt ligger hun på samme nivå som de som er født samtidlig. Vi har fått beskjed om å trekke fra 7 uker når det gjelder motorikken ol, men synes at hun er litt sterkere enn som så jeg også.

Hun har tatt igjen vekt vertfall, på 5 mnd kontrollen var hun 6660 gr og 64 lang, så er ikke lita jente lenger : ) Fått ordentlig bollekinn også.

Håper alt går bra med alle barna på intensiven, vi var heldige som fikk ei frisk og fin jente selv om hun kom litt for tidlig. Hvor stor er gutten din nå da ?? Var han stor ved fødsel ??

Vi bor på Stjørdal, bor dere i Trondheim ??

Skrevet

ja vi bor i trondheim sentrum:)

lillemann veide 1860 gr ved fødsel, skal på 5 mnd kontroll på mandag- er spent på vekta:)

gode deilige bollekinn her også.... hehe

hva var årsaken til at jenta deres kom fortidlig da?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk omgangssyka, hadde kraftig diare og oppkakst i ett døgn. De mente det var dette som satte i gang fødselen. Har aldri vært så dårlig i hele mitt liv som den dagen, heldigvis hadde jeg en rask fødsel denne gangen også, hadde ikke hatt krefter til en lang en : )

Skrevet

Hva var årsaken til at gutten deres kom fotidlig da??

• 4 uker senere...
Skrevet

vi fikk vite på ultralyd i uke 24 at han hadde downs syndrom, legene var redde for morkakesvikt som er veldig veldig vanlig etter uke 35, da ville han dø i mors mage!

så det ble planlagt keisersnitt i uke 34, (6 uker tidligere) å veit du hva...... lillegutt er helt frisk!!!

ingen downs syndom i det hele tatt=)

så feil kan man altså ta..... disse legene!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Snålt å lese om seg selv på et forum man tilfeldigvis er innom...

Jeg er ganske sikker på at det er oss du snakker om. Lille-jenta mi er født i mars i uke 27. Hun veide 525 gr ved fødsel. Vi bor like utenfor Kristiansand, men fødte i Trondheim på grunn av oppfølging fra Nasjonalt Senter for Fostermedisin.

Vi ble overflyttet til sykehuset i Kristiansand 12. juni og var innlagt til 6. oktober - det ble nesten 7 mnd sykehus på oss tilsammen! Vi har nå bodd hjemme i rundt tre måneder og det går fint. Minsta har fremdeles oksygen-behov på oksygenbrille, og hun har utviklet en spisevegring, desverre. Bortsett fra det har vi det kjempefint. Hun er ikke så liten lengre, rundt 6700 gr og 62 cm lang. Utviklingsmessig ligger hun omtrent på korrigert alder, på noen områder litt etter. Både mannen min og jeg mottar pleiepenger, så vi kan være hjemme begge to:)

Så hyggelig å lese om hvordan det står til med med dere.

Skrevet

Vi var også innlagt ved st.olav 22 april til 20 juni... fikk en gutt 10 uker for tidlig... han er nå en stor krabbat på 9.7 kg 0g 71 cm å helt frisk nå..tatt igjen di andre i størrelse,men ikke helt i utvikling.. så koselig å høre at dere har d bra:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...