Gå til innhold

Morsomme ord fra barnemunn! Kom med eksempler:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av tråden med ord som irriterer, men tenkte en litt annen vinkling :)

F.eks fra min nevø:

nøs= snø

mullekolle= mumitrollet

mosk= smokk

mask= max mekker

Skrevet

Satan= Kaptein Sabeltann

Lomma Lomm= Ole Brumm

Schamma schamm= Brannmann Sam

Skrevet

Blumblum = Ole Brumm

Liase = Elias

mosken = smokken

tut-tut = yoghurt

full fa't = se bilene kjører i full fart!!

Skrevet

vaffel = valles

ustebla = lastebil

hoset = flyet.

heheh :)

Skrevet

Har ikke så mange ord enda, de fleste blir sagt sånn at vi skjønner hva han mener. Men det er ett ord han har misforstått litt... =P

Å det er is.. Da sier han siiiiiiii.. =)

Skrevet

Iiiiisjas-Elias

oojo-Pororo

Sves-Veps

Uja-Flue

Hoota-Fly høyt oppe

Jojo-Yoghurt

Skrevet

Tihi.... Vi bor på et lite sted, hvor det ikke bor noen mørkhudede personer. Her om dagen var vi i den nærmeste større byen for å ordne oss pass. På politihuset ser min gutt på litt over tre år, en VELDIG mørkhudet mann. Han bryter ut, med høy, skingrende stemme "den mannen har gamle ører, de er helt svarte!". Jeg ble så flau, at jeg hadde lyst til å grave meg ned, samtidig holdt jeg på å få totalt latterkick og klarte ikke å komme på et eller annet forklarende og pedagogisk å si, jeg bare skyndte meg bort og håpet at mannen var veldig dårlig i norsk.... Akk ja, sånn kan det gå når de små landsens barna kommer ut i den store verden...

Skrevet

seks- kjeks (blir veldig morsomt når hun sier; mamma jeg MÅ ha seks daaaa)

fofan - sofaen

tytetøy-syltetøy

bøfife-brødskive

stav-bokstav

sikk-musikk

Skrevet

Hehe.. da jeg og søstra mi var små (jeg er tvilling), så satt vi i bussen med mamma, Søstra mi på fanget til mamma og jeg stod i setet og så bakover. Så sitter det er en alkis bak oss, som stinker helt sykt, så brøler jeg ut på bussen: "Mamma, finnes det gassmasker under setene her?"

Og en annen gang da vi skulle ta bussen med barnepika, så ville hun spare litt penger, vi var akkurat blitt 4 år og kjempestolte. Saken er at grensen for at barn går gratis, er 3 år. Så vi fikk beskjed om å si at vi var 3 år til bussjåføren. Dette gikk jo ikke vi med på, for vi var jo 4 år. Så da var det bare at vi måtte si det til sjåføren, men når vi satt oss igjen så var vi 4 år. Så kommer vi på bussen og bussjåføren spør: "Hvor gamle er dere da". Så sier såklart søstra mi: "Nå er vi 3 år, men når vi setter oss er vi 4 år" :P

Skrevet

Sønnen min kalte telefon "loly" etter at han fikk dilla på "Lonely" med Akon og fikk høre denne på telefonene våres.

Ellers

Navlelo = melon

Seks = kjeks

Afrika = paprika

Gakkavogn = campingvogn

Sikkert mange flere og, men det er de jeg kommer på nå :-)

Skrevet

Ha ha ha... Denne tråden var morsom!

*tørker vekk latter-tårene*

Jeg har desverre ikke barn, men her er et par ting nevøen min på 3 sier:

Kjerring-Nils - Nyskjerrige Nils

Afsalt - asfalt

Så en liten historie:

En venninne av meg bor på et lite sted som ikke har så mange mørkhudete innbyggere. Da dattera hennes var 2 holdte hun på å lære seg dyrelydene. Så hvis de pekte på en katt sa hun "mjau" og "nøff" til en gris osv. Til alle dyr hun ikke visste hva var, eller hvis hun ikke visste hvilken lyd de lagde, sa hun bare "voff".

Så en dag gikk de forbi en veldig mørkhudet mann som sto å ventet på bussen. Venninna mi merket at dattera sakket av på farta og til slutt stoppet hun helt og bare glodde på mannen. Hun ble litt flau og sa "kom her vennen" til dattera si og strakk hånda ut for å få henne med seg videre. Da løftet dattera hånda si og pekte på mannen og sa høyt og tydelig "VOFF"

Venninna mi ble så flau at hun bare løftet dattera si opp og nærmest sprang fra stedet....!

Skrevet

Faen - farmor

babba - pappa

sotter - sukker

seva - skive

bus - brus

jatta - jakke

tatt - katt

etle - eple

div, daffel od sei dakrat likt - kniv, gaffel og skjei akkurat likt

Gjest dagdrømmer
Skrevet

mamma, mamma, vi har en mumle i huset - sagt om lillebror da han hadde stripete body så han lignet på en humle=)

gaffel=vaffel (kilde til forvirringer ved bordet)

Skrevet

Haha, å kalle farmor for faen var bra, det hadde egentlig passa her etter min smak, for det er det jeg tenker når ho kommer:-)

Har noen pinlige:

Kuse= Kruse (båten i Elias)

Seks= Kjeks (ikke alltid moro når det blir: "jeg vi ha seks!!")

Skrevet

baske=vaske

boffa= hund

lapparere= reparere

Skrevet

Min datter er 8år gammel og småtten er 2 mnd, så må bli noen ord hun sa da hun var liten:

Heltoppa = helikopter

Ossom = unnskyld

Moffen = morfar

Mommo = mormor

Titti = Timmi (hunden)

Og seinest idag spurte hun meg hvor gammel hun vil være når lillebroren begynner på skolen. Så regnet hun ut at hun ville være ca 13år.

Åååå da er jeg nesten komfirmasjert hahaha...lille søte skulle jo si konfirmert ;)

Artig tråd dette her :D

Skrevet

pikken = butikken (kan bli en del rare setninger der...)

lalo = sjokolade

bastebil = lastebil

Skrevet

Hokadodas - Pocahontas

Fangene på fortauet - Fangene på fortet

Hestepikk - Sjøhest (ho trodde det het hestefisk....)

Æsj - Kjeks

Be - Bil

Bus - Buse og brus

Ua - Lua

Dæsj - Saft

Dette er noen av det rare mine jenter sa da de var små. ( er 17 og 19 nå )

Skrevet

arti tråd:) jenta mi kommer med nye gloser daglig, men dette er det jeg kommer på i farten:

mimmi- mormor

foffa- morfar

fiffi- brødskive

woo- do

fanin- kanin

pappedille- papegøye

taket- himmelen

pisken- fisken

ua- flua

tiderdutt- tigergutt

Skrevet

Hehe, morsomt.

Da nevøen min var liten (har hatt litt problemer med å snakke rent også) så kom han bort til meg å spurte: "Å, tankte, kan itte du synne djyyyrene i aaaaaafitta da?" Holdt på å le meg ihjel jeg!

Skrevet

haha, morsomt;)

noe min datter pleier si

hubbalubba- hubbabubba

tustikk- tyggis

govle-golvet

malon-melon

besti- bestemor

Skrevet

En gang da jeg passet tantebarnet mitt så så han meg dypt inn i øynene og fra intet så sier han ' det var fjertræva mi som feis!' herregud da måtte jeg le..

en annen episode samme gutt, han fant en BH på gulvet og peker på den og sier ' der er mamma sine pupper'

Og en annen gang satt samme gutten og spilte tomb raider med en kompis ,så sier han ene gutten,' ho hadde store pupper hihi..'og da sier tantebarnet mitt 'ikke så store som mamman min ' :)

Skrevet

Bæsjsprut= blekksprut

Fillefon= telefon

Fillefant= Elefant

Søsseboss= strømpebukse

Finketroll= fjernkontroll

Fuelæbelæpp= fluortablett

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...