Gå til innhold

flere her med babyer som er "mamma-dalt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil så gjerne at pappaen også kan roe han ned på kvelden når han våkner. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liten mammadalt her i huset også. Han har blitt 6 mnd nå, og det er absolutt ikke greit at pappa skal trøste eller roe ned når han gråter for et eller annet. Synes det er veldig slitsomt at det alltid er jeg som må roe ham ned på kveldene slik at han får sove, for det er ikke pupp han vil ha - han vil bare at det skal være meg. Skulle gjerne hatt noen tips selv.

Skrevet

Har en mammadalt her og....

Man må bare være knallhard og la pappaen ta kveldsøkta.... :( Dra gjerne ut i den tida for det er ikke morro å høre på! Her så har mamman min tatt legginga idag og hun holdt på i godt over 1 time! Rev godt i mammahjertet mitt da ja! :(

Men tror bare man må være knallhard på kveldene! :(

Skrevet

Vi prøver å legge sammen- min mann tar de fleste bleieskift når han er hjemme- bader han osv- Så har jeg pumpet litt slik at han kan gi flaske. og så tar vi små steg ad gangen- synes junior er for liten til å skulle gråte veldig lenge- snart 4mnd.

og så prøver jeg feks hvis han har han på armen og han gråter at jeg forteller han (på avstand uten at junior ser meg-) hvordan jeg pleier å holde ham- eller prøv dette eller - dette.( som jeg pleier)- og hvis han blir helt "krakilsk" tar jeg ham.. Det skal sies at førstemann hos oss er skikkelig pappajente og han er like flink med henne- eller flinkere enn meg- så det har med at nr 2 er mammdalt og trenger å få positivt oppleve at pappa oppfyller mange av de samme funksjonene. og kan gi det samme som meg.

Skrevet

Vet du jeg blir så PROVOSERT over sånne som deg. Hvorfor kan ikke du legge babyen hvis det er det som er best for babyen? Hvorfor må du ut? Hvis du ikke klarer å høre på at babyen din skriker, da er det vel fordi at alle instinktene dine sier at du ikke bør la babyen skrike, tullhøne.

Jeg er fatisk av den oppfatning at man ikke får barn for sin egen del. Når man får et barn må man forvente å være låst på kveldstid over en periode. Man kan ikke tro at man skal få et barn, og så skal barnet synes det er greit å bli lagt av hvem som helst. Barnet ditt elsker deg og føler seg trygg hos deg, hvorfor skal ikke du gjøre det? Hvorfor lar du mora di legge henne hvis det fører til en time med skriking? Enten så tenker du ikke over dine valg, eller så er du rett og slett ikke egnet.

Skrevet

Nå er bare min 6 dager gammel da. Veldig avhengig av meg ja.

Gir jeg han til pappan for jeg skal et eller anne..på do, lage meg mat e.l så griner han. Når jeg får han tilbake roer han seg og ligger bare å ser og koser seg.

Men går seg el til håper jeg..

Skikkelig fangebarn er han også. Men han er jo bare 6 dager så kanskje ikke så mye jeg kan forvente av gullet enda :)

Skrevet

Merker at frøkna roer seg lettere hos meg om kvelden, tror nok det er fordi det er jeg som er med henne hele dagen og jeg er mer vant til å roe henne. Pappa'n kan bli litt "stiv i kroppen" kanskje? ;)

Pappa'n tar kveldsstellet da, det er deres tid, og det var pappa'n som fikk det første smilet, så vi får litt av hvert her. ;)

Skrevet

Viss man ikke får barn for sin degen del- for hvem får man dem da? Viss det er planlagt i alle fall, barna har vel neppe behov før de er født...

noe annet er at man må sette egne behov til side viss man får barn, og må tenke på deres behov da.Nå mener jeg at det er mulig å kombinere barn og eget liv. Klart blir man låst på kveldstid, mena t man skal være låst alle kvelder i alnge perioder, det tror jeg sjeldent er en nødvendighet- barn har evnene til å knytte seg til flere og være trygge på mer enn et menneske. Barn har go behov for pappa og for andre nære relasjoner, så å venne de til at flere enn mamma kan roe synes jeg er helt naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...