Fru Lykkelig:) til 2 jenter Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Dere med babyer på 6mnd...NYTT 21:44 24.08.2008 hvordan er leggerutinene? Her er det først kveldsgrøt og deretter pupp før legging...men er det mange som gjør det omvendt,grøt til slutt? Hadde vært greit at pappaen også kunne stå for leggingen:) Og ang.grøt: koker dere vannet først for så å kjøle det ned før det haes i grøten?Heller bare varmer dere det til passe? Ble kanskje litt rotete skrevet dette er,men håper dere forstår;)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Her må snuppa ha pupp rett før senga. Har prøvd og gi pupp i stua, for så og la pappa legge henne etter nattstellet, men det endte med skrik. Kanskje også fordi det alltid har vært jeg som har lagt henne pga pupp.
Trine_80 Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Hei! Her er vi så smått igang med grøten, men foreløpig gjør vi det slik. Pupp ca 1 time før grøt (for at han skal bli litt sulten igjen før grøten). Grøt ca 0,5 - 1 time før leggetid. Prøver oss med litt vann / fruktvann til maten uten hell... også pupp igjen rett før leggetid, som pleier å være ca 18:30 - 19:30. Skal pappen ta leggingen her, må det dessverre bli etter siste pupp i stuen. Han må nok føle seg noe utilstrekkelig enda på det området der, stakkars. Når det gjelder vann til grøt så har jeg kokt vannet før bruk. Setter på vannkokeren når jeg kommer på det ca kvarter før bruk, eller bare heller i en liten skål for å blåse det litt kaldere før jeg hiver det i grøten. Er det forresten du som er Fru Lykkelig på tettinntil.no?
Trine_80 Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Ett lite tips til dere som "ammer" de i søvn. Mini her fikk tenner for en 3 ukers tid siden, så da må vi pusse dem etter siste amming før legging. Jeg var veldig glad for at han var vant med å få siste måltid i stua før legging, ellers hadde det vel blitt ramaskrik med tannpussen også!
Bergene Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Nemen enda en lykkelig frue, artig! =) Lenge siden jenten vår på 15 mnd. var 6 mnd. Men har alltid gitt grøt først også pupp. Har aldri gitt pupp før mat jeg, for ellers hadde vi ikke fått i henne noe mat. Det er ikke så mye som skal til før matlysten er ødelagt hos henne. Vi koker vann i vannkoker, blander i grøten og tar oppi litt kaldt vann fra springen så grøten ikke er for varm ;-).
Bergene Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Trine_80: Det er jeg som er FruLykkelig på tettinntil =). Hvem er du der da? Sorry tråd kupping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå