Gå til innhold

Råd til dere med urolige babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår elsker lyden av rennende vann!

Hun har slitt mye med luftsmerter, og vi fikk tips fra noen med kolikkunge at det kunne hjelpe.

Og i de verste skriketoktene var det det eneste som kunne roe henne litt ned.

Nå er hun mye bedre i magen, etter kiropraktorbehandling og at jeg har kuttet ut melkeprodukter.

Men det er ikke alltid hun vil sove når jeg legger henne i sengen sin.

Da er mp3-spilleren med opptak av rennende vann uvurderlig!

Hun roer seg med en gang, og sovner ganske raskt.

Så det kan være verdt å prøve:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har faktisk funket her også :)

Men, lurer på en ting. Når du sier du har kuttet ut melkeprodukter, har du kuttet ut ALT som inneholder melk? hvordan gjør du det? Helsesøster foreslo at jeg skulle kutte ut melkeprodukter i en uke, for å undersøke om det er det som gir hun magevondt, men jeg synes det er vanskelig, da jeg spise mest av ost og smør, generelt mat som inneholder melk..

Skrevet

Har kuttet ut alt som inneholder melkeproteiner, og ja, det er vanskelig!

Men i går natt sov Olivia fra kl. 21 til kl. 6, og da var det verdt det! :)

I kveld sovnet hun kl. 22, og jeg er spent på om denne natta blir like bra..

Når det gjelder maten, så går det ganske greit. Men klart, det blir ekstra arbeid å må tenke gjennom alt..

Fredag skulle vi spise pølse med brød, men jeg kan ikke spise pølse.

I går laget sambo lasagne, men det kan jeg ikke spise.

Men jeg har spist mye mer frukt og grønnsaker de siste dagene enn jeg vanligvis gjør, så egentlig tror jeg at jeg bare har godt av denne dietten:)

Startet på torsdag og skal holde på fram til onsdag, når jeg skal til 6-ukerskontroll. Dersom Olivia har vært fin helt fram til da, så må jeg vel prøve noen dager med melk igjen, for å få bekreftet at det er det som er problemet.

Orker ikke flere måneder uten melkeprodukter hvis det kanskje er kiropraktorbehandlingen som har gjort at hun er bedre...

Skrevet

ja det hørtes behagelig ut!!

jeg synes det virker utrolig tungvindt, men det er jo verdt å prøve hvis det kan hjelpe. skal til fysio på onsdag å skjekke nakken hennes, så hvis den testen er negativ prøver jeg å kutte ut melk jeg også.

håper det fortsetter å gå greit for dere, og at jenta vår også blir roligere snart :)

Skrevet

Gildes God & mager inneholder ikke Melk, de har alle typer pølser.

Og du kan fint lage mat med soyamelk (er ikke noe glad i dette selv), havremelk, rismelk. Og som fløte erstatter har du noe som heter Erlet, fåes kjøpt i enkelte butikker eller helsekost. Og så har du noe som heter bøffelmozzarella, den inneholder ikke kumelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...