Gå til innhold

Hvilke medisiner bruker du?

Anbefalte innlegg

ja en ting er iallefall sikkert....hadde jeg fått kreft hadde jeg holdt meg langt unna helsevesenet......men jeg er frisk og kommert til å forbli det....samt a jeg har gode alternativer med tanke på behandlig....også kreft.....

og jeg mener folk prostituerer helsa si for legemidler....

Fortsetter under...

Min mor hadde mest trolig ikke overlevd de verste astmaanfallene uten medisiner.

Vil det si at hun da ikke fortjener å leve?

Siden hun ikke skal være pingle og ta medikamenter?

Min mann hadde blitt tvungen til konstant sykehusinnleggelse for å få i seg væske intravenøst om han ikke hadde brukt medikamenter, om han hadde sluttet nå hadde han fortsatt å kaste opp 1-4 ganger daglig og ikke fått i seg mat eller drikke, der er heller ikke noe som går over av seg selv!

Min søster hadde ikke klart å gjennomføre grunnskole om det ikke hadde vært for at det finnes medisiner mot migrene! Hun er 14 år og hadde ligget strekk uten medisinene.

Regner også med at om barnet deres blir alvorli sykt så gir dere det litt melk og venter på at det skal gå over?

...ja så lenge jeg slipper unna ditt selvutnevnte helvete er det greit for meg....min verden er iallefall rotfesta i realiteter....sånn som at cellegift er cellegift og i prinsippet aldri har eller kommer til å kurere en eneste sykdom.....men at det dreper både verten og svulsten...og går man utover 5 års grensa for vellykka behandling samt følgesydommer av behandling så stiller cellegift i kategorien drap....

Annonse

mine unger har god helse og holder seg friske nettop fordi jeg vet hva jeg driver med.....og en av grunnene er at jeg ikke vaksinerer de eller propper de fulle med paracet etter antibiotika ved en normal feber....og du trenger ikke bekymer deg over at jeg setter meg nedfor å be eller gir de en skvett melk når de en skjelden gang er syke....jeg har helt andre metoder dersom jeg trenger og de virker til motsetning fra det søppelet dere andre tyller i dere og ungene deres til enhver tid

jeg finner dere langt mere merksnodig at folk eksponerer sine rettskrivnings-tvangstanker på nettet......i full tro på sin egen ufeilbarlighet....klart man er litt rar når man ikke føler den flaue strømmen....klarer ikke rømme fra pietisme når det ligger i blodet vettu....

Annonse

Kjære Alice og dere andre hardnakkede medisinmotstandere:)

Skal ikke hive meg så voldsomt inn i debatten deres ( du Alice, svarte meg så fint på et annet innlegg her forleden at jeg umiddelbart likte deg, men nå har jeg sett en litt annen side også ja..)

Det er bra å være skeptisk til medisiner, men noen ganger kan EFFEKTEN veie mer enn SIDEEFFEKTEN (dvs at det er "verdt" å ta medisin på grunn av den virkningen den har for en, tross bivirkninger- som kan være ubehagelige..)

Har selv jobbet på et av landets største sykehus- på Barneavdelinger for kreftsyke barn.. og noen ganger er cytostatica eneste utvei (har sett dokumentarprogrammer hvor voksne 'tenker' seg friske av brystkreft m.v- og ja, det er jo imponerende. Men en 2 mnd gammel baby med svulst på hjernen, ryggraden eller med en lever som ikke fungerer, har ingen forutsetning for dette..De får behandling- Og de fleste blir friske!!!!)

Har også jobbet i mange år i tung psykiatri og medisiner er både et gode og et onde. Men noen ganger er det det eneste som hjelper! (Se bare overskriften i vg i dag, om advokaten tiltalt for drapsforsøk. Psykotisk uten medisiner..Og ofte er alvorlig lovbrudd begått der hvor gjerningsmannen var psykotisk i gjerningsøyeblikket (gjerne med langvarig behandlig i psykiatrisk institusjon- hvor alt fungerer fint, men så tuller det seg til ved permisjon og autoseponering av medikamenter.)

Ja, det er mye drit med medisiner og helst burde man levd uten..

Supert at det finnes naturpreparater, men man bør vise forsiktighet med disse også..- som med alt annet.

Gikk selv til kiropraktor med brukket rygg (visste ikke det da- trodde det var låsning). Han behandlet fire ganger. Resultat: Brukket opp 4 ganger og 2 prolaps, lammelse i venstre ben. Så man skal være skeptisk til ALT ;)

He he, en psykiater på jobben min var så oppgitt over en pasient, at han forordnet "vetdafaenforte" i på medisinarket hans...litt drøyt, men noen ganger er det ikke så lett

Interesant anonym 18:33!

Tror man bør la være å svare dersom man ikke har peiling!

Jeg har bare egne erfaringer å snakke ut av, men litt peil har jeg da!

Har selv gått på diverese antidepressiva, antipsykotika, antiepileptika, beroligende, sove medisner... ja litt av hvert!

Jeg vet ihvertfall at den typen medisin jeg går på nå (anti psykotika) har tatt vekk angsten min. Så lenge jeg går på dem såklart.

Forventer ikke at noen medisin skal ta vekk hverken angsten eller mine depressive tendenser. Men i perioder hjelper de meg.

Sånn som situasjonen er nå, trenger jeg å holde angsten på avstand. Det gjør at jeg kan fungere i dagliglivet, unngå isolasjon, selvskading og selvmordstanker, og gi meg overskudd nok til å jobbe med angsten sammen med min flotte terapeut! :)

Så jo, medisiner er absolutt godt for noe! Selv om alle medisiner har uønskede bivirkninger og man helst skulle klart seg uten!

PS! Rart, men hver gang det endelig kommer et fornuftig svar, blir det stille fra disse kaklehønene! Tenker på svaret over meg!

Må du bli livstruende syk før du innser at medisiner kan ha noe for seg?

Svarene dine avslører grunnleggende kunnskapsmangler. Sett deg på skolebenken, eller skam deg over å fordømme medisin og de som trenger medisin. Det er et ondt, inhumant menneskesyn du avslører.

Må du, "Alice in wonderland", bli livstruende syk før du innser at medisiner kan ha noe for seg?

Svarene dine avslører grunnleggende kunnskapsmangler. Sett deg på skolebenken, eller skam deg over å fordømme medisin og de som trenger medisin. Det er et ondt, inhumant menneskesyn du avslører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...