Gå til innhold

Hvilke medisiner bruker du?

Anbefalte innlegg

Da tror jeg du bør gløtte litt nærmere i Cocraine-databasene! Er ikke en selvfølge at folk var suicidal før man startet med selvmordspillene, men man utviklet faktisk selvmordlyst etter inntak:-) Morsom covtail for lettlurte pasienter...og GlaxoSmithKline kan fortsette å spy ut sine fantastiske selvmordspiller.. de virker til og med:-)

Fortsetter under...

Jeg har forstått at du er veldig for konspirasjonsteorier og skjulte agendaer. Du får gå rundt og være skeptisk til alt her i verden om det får deg til å føle deg bedre, men jeg mener det beste er å forholde seg til de teorier som det er størst enighet om og bevis for, og da fører ikke A.D. til suicidale tanker. Jeg har ikke en gang på mine år på uni. hørt eller lest noe om det.

Hvis vi holder oss til SSRI'ene, som er mest utbredt, så er det jo ingen logisk grunn til at en moderat økning i serotoninnivåer i hjernen skal føre til suicidale tanker. Kan ikke du forklare hvordan du mener at det skal forekomme?

Forresten, mente du cochrane databasene? Cockraine, eller hva du kalte det, klarer ikke jeg å finne med psychinfo eller pubmed. Cochrane finner jeg, men jeg finner ingen artikler som forteller at anti- depressiva fører til suicidale tanker.

Annonse

støtter den om at medisin er for mingler....i mine glansdager da jeg fortsatt hadde tillit til verden og mennesket iboende idioti....kunne jeg fint finne på å trøkke i meg noe sånt....men som den vise sjel jeg har blitt med absolutt ignorans og bunnløst hovmod for det bestående ser jeg rett og slett ned på folk som spiser medisiner av egen fri vilje......

Hvis du aldri har sett effektive medisiner for kronikere, så har du aldri jobbet på sykehus hvertfall!! Jeg ser det hver eneste dag på jobb!! barn som kommer inn med ulike alvorlige symptomer og som starter opp med medisiner og blir tilnærmet symptomfrie i løpet av dager til uker avhengig av hvilke medisiner de starter på.

Selv bruker jeg ingenting

symptomfrie ja....men uendelig langt fra friske...bare med en skokk nye lidelser og bivirkninger....må jo spørre seg hva du har å tenke med siden du stadig vekk ser mirakler på norske sykehus......mulig systemet er godt tjent med sånne som deg.....leke blindebukk blandt syke barn....jaha???....ta på deg klovnenese neste gang du går på jobb også....så har du om mulig litt troverdighet....

Min datter hadde dødt hadde det ikke vært fordi hun fikk medesiner.Når de frst fant ut hva som feilet henne kunne de medisinere,og så ble hun frisk. Men det er en avsporing fra debatten.......

jeg bruker Sarotex 25 mg mot min fibromyagi

(den hjelper sånn passe bra)

Så bruker jeg Cozaar Comp forte for blodtrykket

Og så bruker jeg Cipramil, en antideppresiv ( har aldrig følt trang til selvmord så det er sagt, hehe)

Annonse

Bricanyl og pulmicort for astma. Tolvon for bipolar lidelse. Ritalin for ADHD. Serequel for å få sove om natta. Phenergan for å få sove og mot allergi. Ikke noe for fibromyalgien. Ikke noe for psoriasisleddgikt.

Tør ikke tenke på hvor jeg hadde vært uten medisiner. Mest sannsynlig under torva pga langvarige depresjoner.

Lamictal og topmax for epelepsi. Pulmicort og Bricanyl for astma. Tolvon og serequel for beh. av bipolar lidelse. Ritalin for ADHD. Glucosamin for leddgikt. Trening for fibromyalgi. Phenergan for allergi pluss for å sove. Har diabetes typ2 som foreløpig behandles med kostholdsomlegging og trening.

Hadde det ikke vært for medisiner, hadde jeg ikke klart å jobbe. Siden jeg er medisinert klarer jeg å jobbe 50%. Jeg spiser heller piller og jobber enn å ligge hjemme på sofaen og råtne bort.

Det er så jævlig håpløst at noen tror verden er svart-hvit, punktum!

Uten å påberope meg ekspertliknende kunnskaper om medisiner, helsevesenet, kroniske sykdommer, smerter, mv., kan jeg likevel se at det virker som om vi i dagens vestlige samfunn overmedisinerer. Med det mener jeg at man gjør sitt beste for å finne en medisin som kan fjerne pasientens symptomer. Jeg tror vi generelt kunne gjort en større innsats for å helbrede det som i utgangspunktet er problemet. F.eks. er det ofte psykiske problemer som er årsaken til ekstrem fedme, og da vil man aldri gjøre en pasient "frisk" ved å gi slankepiller.

På den annen side tror jeg det er få foreldre som kan sitte å se at datteren vrir seg i smerter, og tenke - joda, medisiner er for pingler. Jeg fikk kink i nakken for en stund siden, og det var vondt. Ikke dritvondt og jeg gikk i flere dager uten at det ble bedre. Tok til slutt en "sterk" ibux, smertene forsvant for en stund, og jeg klarte å slappe av og ikke anstrenge nakkemusklene mine. Og når virkningen av tablettene gikk ut, hadde jeg ikke vondt lenger. Var bare litt støl, pga for lenge spente muskler i og rundt nakken min. Med en jobb som ikke kunne forenes med en ubevegelig nakke, kunne jeg tidligere enn ellers gå tilbake i jobb. Bra, både for meg selv og samfunnet.

Medisiner har med andre ord både fordeler og bakdeler. Og selv bruker jeg ingen medisiner til vanlig.

jeg har brukt cipralex(antidepr.) i 6 mnd. Og jeg brukte de pga en fødselsdepresjon som gjorde at jeg ikke klarte å stå opp av sengen, brekte meg når jeg prøvde å drikke/spise, gikk ned 14 kilo. måtte slutte på min utdanning og hadde null sjanse til å ta meg av mine to små. Noen ganger er det nødvendig å få hjelp på veien og spesielt når man skal ha ansvar for barna og klare ta seg av de. Jeg pinte meg selv gjennom nesten et år med sydommen pga jeg ikke ville prøve medisiner (jeg synst det var tull og hadde ingen tro på de) til slutt holdt ekteskapet mitt på å bli ødelagt og jeg måtte gjøre noe for å "redde"familien og min egen helse.

Jeg ville ikke ta mitt eget liv som mange vil når de er deprimerte, men som det Toxy sier så ble jeg myyyye verre av min dpresjon og angst første måneden, så måtte oppsøke livskrisehjelpen på legevakten. Så det kan nok være en risiko for de som vil ta sitt eget liv når de begynner på tabl. så de bør være på instutisjon egentlig, i oppstartingsfasen.

Men etter 2 mnd var jeg helt bra og "meg selv"igjen (selv om jeg ikke hadde noen tro på tabl.) Nå har jeg sluttet med tabl.for 4 mnd siden og er frisk som en fisk:)

Noen bør være forsiktige med hva de uttaler seg om, pass på så du ikke går på en skikkelig smell selv Toxi

Datteren min hadde dødd i magen min om jeg ikke hadde brukt div. blodfortynnende.

Irriterende at jeg ikke visste at jeg like gjerne kunne bite tennene sammen og tenke positive tanker. Går definitivt for den løsningen i neste svangerskap. Vil ikke være pingle heller...

....ja folk velger jo selv hva de vil putte i kroppen sin.....men at noen har blitt friske av medisiner tilhører det man kan kalle skjeldenhetene....jeg blir alltid like imponert hver gang noen mener de kan takke en doktor eller ei pille for livet....snakk om å ha lave krav og forventninger til egen overlevelseevne....jeg tør å påstå at de fleste som selger sjela si for legemidler fint kunne klart seg sjøl.....

Ja, for hjelpepleiere har jo førstehåndskunnskap om farmakologi og farmakokinetikk vet jeg ;) hehe....hjelper ikke med avansert kurs i det ene eller det andre altså....Du bør nok ha litt mer relevant kompetanse før du så bastant uttaler deg om medikamentell behandling av kroniske tilstander. Men som hjelpepleier vet du vel kanskje mer en leger eller??

Da må jeg spørre....hvorfor lar man ikke da hjelpepleiere med slike "spesialkurs" som du har skrive ut resepter til pasienter?? Og hvorfor er det slik at hjelpepleiere ikke en gang får lov til å ta administrere medikamenter på sykehus???

Bare spør jeg altså....hehe

Så de som f.eks har kreft bør styre unna medisiner? Eller har de med kreft og andre alvorlige, livstruende sykdommer for lave krav til egen overlevelsesevne om de tar medisiner? (er det kanskje det som egentlig feiler dem i dine øyen?) -Tenk deg mer om, så ser du kanskje hva slags menneskesyn du ender opp med med slike tankerekker!...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...