Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Finnes det lenger? Sånne som man f.eks henger i dørkarmen og babyen henger/sitter i en sånn stoff huske aktig greie som gjør at de kan hoppe opp og ned.... Og hvor gamle kan de være for å bruke en sånn? Noen som vet? Lillegutt hadde storkost seg i en sånn.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 De har hatt på Barnas Hus. Pappaen i huset hadde veldig lyst på sånn til snuppa, men det ble aldri til...
Gjest Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Thanks, får sjekke Barnas Hus neste gang jeg er der.
Gjest Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 De ser veldig morsomme ut, men er desverre ikke bra for babyer...:-( Visst ikke hadde jeg løpt å kjøpt en selv..
Gjest Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Regnet igrunn ikke med at de var noe bra siden det ikke har blitt reklamert noe for de og jeg har ikke sett noen siden vi var små selv.
Nefertari Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 hm vi har fått en slik en og lillegutt på 3 syns det er veldig morsomt en 5 minutters tid. hvorfor er de ikke bra
Gjest Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Det var noen på skravle som svarte: Fysioterapeuter sier jo at disse burde forbys, fordi mange unger blir "tågangere" av å sitte i dem. .. Tror vel det kommer litt an på hvor mye ungen sitter i den da. Har bestillt sånn jeg da.. Gutten skal jo ikke sitte der så lenge av gangen, må jo være skrekkelig moro å hoppe i en sånn da.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 5 minutter kan nok ikke skade noen:-) Men tror du ikke den blir så populær at det blir vanskelig å begrense så mye? Jeg vet at hvis de hadde finnes i voksenstørrelse og vi hadde det HØYT under taket, så hadde nok jeg hoppa i den MYE;D hehe;D;D
Gjest Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Hehe.. jo det er helt sant.. hadde vel ikke fått gjort stort annet..:-D¨ Vi får se, får jo bare prøve å være streng...øh.. Men som oftest blir jo babyer fort lei av det de driver med da...
Gjest mphs Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Fysioterapauten på helsestasjonen her(og mange andre) sier at de fra råder både hoppehuske og gå stol på det sterkeste på grunn at det store trykket det blir på hoftene og ryggen til ungene og på grunn av at de kan få feilstillinger i bena og foten. Jeg kommer aldri til å bruke det på mine barn. Ønsker ikke å skade de.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 tror faktisk at det heter hoppetusse...hehe:) (mulig jeg tar feil da) men jeg og søstern min hadde en slik da vi var små og ingen av oss har tatt skade av det har og hørt at disse er slutta og produseres, men det stemmer ikke.... man må jo selfølgelig begrense hoppingen til en baby, h*n skal jo lissom ikke sitte oppi der i flere timer og dagen da. jeg kommer til og kjøpe en sånn når min lille tulle blir stor nok til og sitte oppi... kidsa.no har en som ser sikkelig gøy ut fra ficher price koster rundt 1000 lappen )
Gjest Skrevet 25. august 2008 #12 Skrevet 25. august 2008 Hoppetusse heter det ja, er klar over at for mye hopping i den KAN gi problemer, men det kan for mye sitting i vippestol, for mye ståing/sitting i fanget også. Alt med måte. Jeg har bestillt sånn og den vil nok bli brukt med måte, skal ikke sitte oppi den i timesvis liksom, han liker heldigvis godt å ligge på gulvet å leke eller ligge i vippestolen og kose med familien sin også, skal bli en liten "treat" når han er lei av alt det andre.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 25. august 2008 #13 Skrevet 25. august 2008 Alle fysioterapeuter fraråder bruk av disse, og gåbiler. Det er ikke bare tull, og det bør tas seriøst. Barna kan få problemer med hoftene og ryggen sin p.g.a. trykket. Man må selvfølgelig gjøre som man vil, men jeg tar ikke sjansen med mine barn. Gikk til fysioterapeut med første jenta, og går nå med andre jenta. Har spurt begge om dette, og de får nesten helt hetta når jeg nevner det...
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 25. august 2008 #14 Skrevet 25. august 2008 Har også blitt sagt at så lenge barna krøller tærne når man stryker dem under foten bør slike husker ungås ettersom et kan føre til at barna får vanskeligheter med å lære å gå. Er enig med solskinnsbolla, når fysioterapauter fraråder det ville jeg ikke ha brukt det. Er jo en grunn til at de fraråder det. Og ja, det går nok bra med de aller fleste de sier jo at det KAN bli ulike problemer, ikke at det BLIR det. Så får det bli opp til den enkelte om de vil følge disse anbefalingene eller ei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå