Gå til innhold

Når er det egentlig sesong for blåbærplukking da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på Østlandet. Har lovet barna mine at vi må forsøke å få tatt en tur for å plukke blåbær i høst, og spesielt vesla på 3 gleder seg veldig. Men så er jeg 5 mnd på vei nå, og kjenner sånn smått at bekkenet begynner å slite litt. Håper jo at jeg får vært med på blåbærtur :)

Skrevet

E kje da sånn.. No?:P Her i vest e da i juli/august. Utenfor huse hos oss begynte me plukkingo i begynnelsen av juli. Har stoore tua rett utenfor her:)

Skrevet

Her på Vestlandet begynte sesongen i år i begynnelsen av juli - alle bær som ikke er plukket nå er nok råtnet for lengst (overmodne).

Tydelig at det er klimaendring på gang - for før så var det jo i august!

Skrevet

NÅ!! Har vært ute i skauen og plukket søte og store blåbær både i dag og sist søndag:)

Skrevet

må kanskje legge til at jeg bor i hedmark da dette kanskje har noe å si

Skrevet

Bor også i Hedmark. Får kanskje satse på bærplukking snart da, får håpe det går greit til neste helg..? Så det er mye bær i år? Vi dro ut for å plukke i fjor, men da fant vi ikke noe noe sted, bare tyttebær. Tror det var en dårlig blåbærsesong i fjor.

Skrevet

Vi plukka masse blåbær for tre uker siden i nordnorge... Men ser der er bær enda. Skulle kommet oss ut og plukket litt, men så var det den der dørstokk mila da. Den er kjempelang av og til.....

Har jo bare et par hundre meter til skogen utfor gjerdet her med masse blåbær i.

Altså i skogen ikke i gjerdet.

Guttongen plukka i capsen sin for tre uker siden, og så gikk har rett hjem og hadde sukker og fløte i ei skal sammen med bæra. Jeg kom hjem en time senere og fant en lykkelig 6 åring med blåbær fra øre til øre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...