Gå til innhold

allmenn påbygg...vanskelig på et år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nettop begynt på almenn påbygg, å sliter masse med matematikke allerede etter bare en uke:(( naturfag og norsk er jeg heller ikke god i. det som går greit er engelsk og historie. nå har jeg mulighet å fordele dette utover 2 år i stede(som de sier vil de ikke at vi skal ta på oss for mange fag...er på voksenopplæringa, og har man fått en toer får man ingen mulighet til å forbedre, så det er om å gjøre det best mulig. er på skolen hver dag fra 9 til halv 4+ en kveld fra 17-21.30(veldig tungt akkurat denne dagen) har dere erfaringer med å ta det på et år/kontra det å ta det over 2 år?

Skrevet

Jeg tok allmenn påbygg i 06/07, hadde da en datter på nesten tre år, og fødte i januar. Fullførte med beste eksamenskarakterer *stolt*

Det var fryktelig tøft, men det gikk.

Du må nesten føle på det selv. Jeg hadde følt at jeg kastet bort et år ved å bruke to år på det. Men hvis du føler at du kommer til å gjøre det dårlig i flere fag og ikke har muligheten til å forbedre, er det vel kanskje smartest å velge to år.

Skrevet

jeg gikk på allmenn påbygg. i år, avsluttet i sommer med toppkarakterer og synes det var kjempetøft, men føler meg mye mer motivert på skolebenken nå som jeg er mor.

Du kan jo be om ekstratimer osv hvis du sliter med feks matte.

Skrevet

ja jeg kunne ha bedt om ekstratimer, men har ikke fritimer på dagen, og er alene med dattern min på 2 år. ja får vel bare se litt til på det

Skrevet

Det er bedre at du bruker god tid og får gode karakterer.

Ikke noe vits i å haste av gårde, ende opp med dårlige karakterer eller stryke?

Jeg tar det over 2 år nå, er på første året og syntes timeplanen allerede er ganske tøff, men jeg er veldig dårlig i matte og velger og bruke god tid, slik at jeg kan konsentrere meg nøye om hvert fag og ha en liten mulighet til å få gode karakterer:)

Stryker du, eller får dårlige karakterer kan det jo hende at du er nødt til å gjøre det om igjen? Vet ikke om du skal inn på høgskole etterhvert, det skal jeg, og er avhegig av å få et greit snitt slik at jeg ikke blir stående uten skoleplass og dermed et år jeg må ta opp fag for å komme inn neste år. . .

Skrevet

jo drømmen er barnevern eller spl etterhvert så da må jeg jo ha ganske greit snitt. stryker man kan man ta eksamen på nytt, men har man bestått får man ikke ta det opp igjen, iallefall ikke på voksenopplæringa.

Lisa& lille Noah<3

hvilke fag tar du dette året?

Skrevet

Norsk, matte, samfunsfag og naturfag

Neste år er det, Norsk, matte,engelsk og historie.

Matte og Norsk er delt opp, slik at de går over 2 år:)

Skrevet

jeg tok allmenn påbygging på 1 år på bjørknes, hadde vel en ca 10 eksamner på 1 1/2 mnd, var så kvalm med snupppa første tiden, så tok de siste 3 utpå høsten, 13 tilsammen. synes det var ganske tøft, men fikk gode karakterer, så det var verdt det. men hvis du sliter med matte, for ikke å snakke om norsk som er et svært fag dette året, så hadde jeg kanskje tatt det over 2 år.

Skrevet

jeg har møte med rådgiver i morgen for å ta opp dette. jeg skal også høre om muligheten for å ta matte/norsk over 2 år. takk for svar dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...