Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 I de siste ukene har jenta vært veldig sutrete, og i et par dager nå har hun gulpet HELE tiden og brekt seg. I dag så jeg at det hele tiden fyller seg opp gult puss i det ene øyet+ at hun er blank og rød på det. Så det må jo være betent.. Det jeg lurer på er om legen på helsestasjon kan ordne resept, eller må jeg gå via fastlegen min? Vaker henne med kokt avkjølt vann jevnlig for å prøve å ikke spre smitten til det andre øyet. Hun er 3mnd.
lille oscar + bebis Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 prøv å sprute litt morsmelk på øyet hver gang du ammer.... det gjorde jeg når lillegutten min fikk øyebetennelse... bare for ¨å se om det hjalp før jeg kontaktet lege eller helsestasjonen. Det gikk kjempebra, gikk vekk etter 2 dager, da sprutet jeg ca hver gang jeg ammet første dagen og annenhver andre dagen...
Gjest Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Men siden jeg ikke har mer mm til henne er det vel bare medisiner/øyedråper som hjelper kanskje? Eller finnes det andre måter å behandle det på??
lille oscar + bebis Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 åja, ja da må du sikkert kontakte lege eller helsesøster eller noe... du får gjøre det i morgen tidlig... tror ikke det er noen stor sak, veldig vanlig at de får litt basselusker inn på øyet når de er små
lille oscar + bebis Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 jeg hadde nok gått via helsestasjonen, ikke min egen fastlege siden det var det du i utgangspunktet spurte om...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå