Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig grunnen til at små barn må få juicen utblandet med vann? Er det pga tennene? Eller andre ting? Kom nemlig på at jeg har jo gitt snuppa massevis av most eple uten at det har vært utvannet på noe vis. (Snart 9 mnd) Er det greit eller? Hun har forresten ikke fått tenner enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem sier at den MÅ være vannet ut? Er vel bare pga foreldre merkelig nok får bedre samvittighet av å gi babyen det når det er utvannet... da er det liksom litt mere greit.

Bare gi babyen din eple du, frukt er sunt. Min på 6 mnd spiser også most eple... :-) Nam, nam.

Skrevet

Det har jeg i grunnen ikke tenkt over. Men har ikke gitt gutten min noe særlig juice, bare littegrann når vi skulle venne han til å drikke vann. Men juice er jo ganske surt, kanskje derfor?

Skrevet

grunnen til at du skal vanne ut juicen er fordi den ofte er laget på konsentrat og er for sterk for barnenyrer...så det er rett og slett for å skåne nyrene at du vanner ut med 50/50 :)

Skrevet

betyr det at vanlig eple som er most er mindre sterkt enn eplejuicen? Så jeg kan forstette å gi det "rent"?

Skrevet

Dette skjønner jeg ikke rett og slett, da det alltid tilsettes like mye vann i den konsentrerte juicen som det de tok vekk. Det vil si at den ikke skal være noe sterkere enn eple......Noen som har peiling???? Husker ikke helt, men tror ikke jeg vannet ut juicen til min eldste datter. Man kan vel da gi rent vann istedet???

Skrevet

vanlig eple kan ikke sammenlignes med konsentrat, så dette kan du selvfølgelig gi "rent"..

Skrevet

hmm..hvor står det egentlig at de har "tatt bort" like mye vann som de har tilsatt for å få det ferdige produktet..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...