safari Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Hei! Jeg har noen spørsmål i forhold til å reise med et flaskebarn: - Slipper man gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen med kaldt vann på flaskene og varmt vann i termosen? Eller blander dere ferdig melken før dere reiser og får den varmet på flyet? - Og hvordan vasker dere flaskene når dere er på hotell? Jeg kjenner jeg gruer meg litt til denne turen, jenta vil være 6 mnd når vi drar. Tror jeg vil glede meg litt mer hvis jeg hadde en slagplan ;-) Tips tas i mot med takk!!!
Gjest Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Var nettopp ute å reiste med flaskegutten min:-) Ja det er ikke noe problem å komme gjennom sikkerthetskontrollen på gardemoen med termos med varmt vann og flaske med kaldt vann og det som hører med. De åpnet ikke å sjekket engang. Sa det var barnemat og da var alt greit. Så da var det enkelt å lage måltider på flyet. På hotellet vasket jeg flaskene i såpevann, skylte de godt i varmt vann, og kokte de i kjelene som fulgte med (vi bodde i leilighet). Er jo litt styr uten sterilisator, men alt går. Flyturen gikk som en drøm begge veier, alt går ofte bedre enn man tror.
aragon Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Får med alt som trengs til å tilberede barnemat gjennom sikkerhetskontrollen. Ville tatt med litt zalo og vasket flaskene med kokt vann. Kanskje lurt å ta med en liten reisevannkoker evnt., ikke alle hotellrom som har det. Skyll flaskene etter brukt i flaskevann. Når gutten vår var 6mnd brukte vi hver flaske 2 ganger. De gjør det tilogmed på barselavd. på sykehuset, så kan jo spare litt vask på det!!
Trine_80 Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Jeg skaffet meg sånne flasker med refillposer til som bare kastes etter bruk før mini var født. Dette fordi foreldrene mine anbefalte dette på det varmeste siden de hadde brukt det på meg og alle mine søsken. Jeg bestilte Playtex flasker fra USA, kjempebillig! Uheldigvis har aldri mini tatt flaske skikkelig, så fikk liksom aldri brukt det så mye, utenom til prøving og feiling... Uansett - virker genialt enkelt til bruk både hjemme og på reise. Trenger kun å koke tuttene og det du skrur dem fast med, posen kaster du etter bruk, og tar en helt ny, sterilisert, til hvert bruk. Også ville jeg tatt med ferdigblandet mme på kartong til måltider på flyturen. Så slipper du unna mye dilldall der hvertfall. :-)
silje-Thea 010108;) Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 du trenger jo forsåvidt ikke ta med varmt vann på termos på flyet...det har de jo der..hvis du ville ha med minst mulig...
aragon Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Hvis man skal ha med ferigblandet er det viktig å sjekke om det er oppvarmingsmulighet på flyet. Ikke alle fly har micro og vannbad er kanskje litt tungvint når man er på reisefot.
Trine_80 Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Ta med en litt stor og brei kopp. Be om kokt vann på flyet. Stapp flaska oppi, og vips! så vil jeg tro du har ett måltid klart til ungen. :-)
Gjest Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 MEN tar du med termos som du nevnte så slipper du å vente på flyrvertinner som har masse og gjøre og som kanskje ikke kommer med en gang, når lille baby er veldig sulten,
Lillebror og stoerebror Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Vi var på seychellene da den eldste var 5 mnd, Jeg hadde sterilt vann på flaskene og varmt kokt vann på termos. Trengte vet 1/3 kokt vann per flaske for å få rett temperatur. Pulveret hadde jeg målt opp på forhånd i en sånn boks man får kjøpt med flere rom. Tok få sekunder å lage en flaske. Hadde et pa bokser ferdigblandet i reserve i tilfelle det skulle være noe, var et døgn å reise ca. Første av to uker hade vi leilighet og da kokte vi flaskene i kjele. Uka etter var det hotell og da vasket vi vi flaskene og kokte opp vann i vankoker som vi la dem i etterpå. Kokte flaskevann. Jeg har aldfri hørt om et hotell (untatt i Usa men de har kaffetraktor) som ikke har vannkoker. Hvis de ikke har på rommet så kan dere få lånt i resepsjonen.
safari Skrevet 25. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. august 2008 Ja, det var det jeg håpet - at man kunne ta med termos. Synes det er greit å kunne hoste opp maten når det trengs og ikke være avhengig av flyvertinner med dårlig tid. Dessuten føles vannbad ut som om det tar en evighet når lillefrøkena er sulten og sier fra med hele sin lungekraft... Regner med at det er vannkoker på rommet, hvis ikke får vi få tak i en. Fungerer sikkert fint å ha kokende vann i flaskene. Hva med tutene og de greiene nedi Dr. Brown flaskene? Har nesten lyst til å ta med en liten bolle til å vaske de i. Evt kjøpe en der nede og kaste den før vi reiser hjem. Tusen takk for alle tipsene. Nå gleder jeg meg faktisk litt mer til turen. Vi finner nok en løsning :-) Er veldig lettet for at jeg kan ta med termos, altså :-)
Lillebror og stoerebror Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Termos er genialt. Vi har reist masse med baby og har fått det med oss ale steder unntatt noen steder i USA der de kan være litt sure og vanskelige noen steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå