***Lille lykke*** Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Kjenner en mor med en datter på ca. 20 mnd. Hun er ikke mer enn 8 kg pr. i dag. Og moren skryter over at hun er så liten... Er ikke 8 kg veeeeldig lite for en såpass gammel jente?? Hva veier/veide deres 20 mnd. gamle bebiser? Bare lurer....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 syntes det var lite.. snuppa her er nesten 1år å nærmer seg 9kilo kan eg tenker meg. hun var 8200 på 10mnd kontroll.
Gjest bissen Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Mye mindre enn gjennomsnittet og slett ikke noe å skryte av..kan tenke meg at hun du kjenner ikke er så gammel kanskje? Min minste tvillingjente er 7,4 kg pr i dag, de er 22 mnd. Jeg syns ikke det er stas for å si det sånn.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 jeg håper hun angrer på at hun skryter av dette når jenta hennes kanksje blir skikkelig syk engang og har null å gå på, når hun mister matlysten.. kjenner en liten gutt som må legges inn på sykehus og få næring i sonde nesten hver gang han er syk, pga han er så tynn fra før.. foreldrene prøver alt de kan, men han er så småspist..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Så utrolig stygt å si at du håper hun angrer på det den dagen datteren blir syk. Vet du hva, datteren min er kjempeliten og jeg tror neppe hun kommer til å veie så veldig mye over åtte kilo når hun blir 20mnd og vet du hva? Jeg skryter villt av henne jeg, for hun er nemlig helt perfekt akkuratt slik hun er. Klart jeg er bekymret for at hun ikke har så mye å gå på hvis hun blir syk, men nå er det en gang slik at hun ikke er større enn hun er og ingen kan komme her og si til meg at det ikke er utrolig nydelig med den bittelille jenta mi som tusler rundt og at jeg ikke skal være stolt av at hun er akkuratt sånn som hun er. Jeg gidder ikke akkuratt å legge ut om mine bekymringer angående vekten hennes til gud og hvermann jeg møter og da har jeg kanskje en tendens til å virke som at jeg synes det bare er helt topp at hun ikke veier mer enn 7,5 kilo. At moren skryter over barnet sitt trenger ikke nødvendigvis bety at hun ikke har hatt sine bekymringer pga liten vektoppgang, men det er (heldigvis) ikke alle som orker å legge ut om det negative i livet sitt når de snakker med andre.
Gjest bissen Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Da tolker vi det HI skriver på to vidt forskjellige måter. Jeg skryter da masse av jenta mi jeg, og er vannvittig stolt av at hun har kommet opp i den vekten hun holder nå, men det betyr ikke at jeg syns det er fint! Klart jeg er bekymret, men som deg legger jeg heller ikke ut om bekymringene til alle jeg treffer..hvorfor skulle man det. Du startet jo plutselig en helt annen diskusjon her, skjønner ikke hvor du fikk alt dette fra.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Det er ikke nødvendigvis noe galt i at jenta er liten, hun er ikke nødvendigvis syk og svak av den grunn, noen barn er bare små. Hvorfor skal man ikke kunne synes det er greit? Hvorfor er det feil å skryte av litt av barna sine?
Gjest bissen Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Det er ikke nødvendigvis noe galt i at jenta er liten, hun er ikke nødvendigvis syk og svak av den grunn, noen barn er bare små. Dette er det vel ingen som har sagt noe i mot? Jeg skryter av barna mine uansett, det gjør vel de fleste. Men utifra det HI skriver, virker det som om moren hun beskriver syns det er 'tøft' at jenta er så liten, det blir feil for meg. Der slutter diskusjonen for meg:)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Jeg kommer bare litt i forsvarsposisjon i denne saken ettersom det godt kunne vært meg som ble beskrevet her selvom jenta mi er litt yngre og litt mindre. Folk kan sikkert oppfatte at jeg synes det er bare fint og søtt at ungen min er bitteliten og sannheten er at jeg faktisk synes det også, nå som de værste bekymringene om at hun ikke vokser som hun skal har lagt seg, men det er ikke dermed sagt at jeg forer henne med slankemat og nødig vil at hun skal legge på seg. Snarere tvert i mot. Jeg gjør alt jeg kan for å fete henne opp litt, og er lykkelig for hvert ekstra gram, men når saken en gang er slik at hun er liten for alderen så synes jeg faktisk at hun er litt ekstra søt og tøff med sin under gjennomsnittet lille kropp. Jeg synes bare det er synd at folk skal mistenkeliggjøre andre mødre slik fordi de skryter av ungene sine. Det virker jo som om moren her blir sett på som en dårlig mor som sender sin lille datter rett inn i slankehysteriet allerede som baby. 8 kilo er lite ja, men det er ikke nødvendigvis noe galt i å veie så lite, for jeg regner med at hun er ganske lav i tillegg.
***Lille lykke*** Skrevet 24. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. august 2008 Saken er den at hun ikke at hun skryter over jenten generelt, men hun skryter over at hun er liten! Nevner det hver eneste gang enten jeg eller andre venninner treffer henne. "Ja, nå er snuppa bare 8 kg, oxo videre... Hun sammeligner datteren med andre barn (inkludert min på 8 mnd.), og sier at de er like store! Er det noe å skryte over??? Har ingenting i mot at mødre skryter uhemmet av barna sine, men av en sånn ting...? Er bare bekymringsfullt tenker jeg... Uten at jeg har noe med det å gjøre seff... Noen barn er liten av vekst, men bare tenker at 8 kg. på 20 mnd. er veldig lite.
Nimmis Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Helt enig at det hørtes veldig lite ut. Lurer på om de som skryter av sånt har et behov for at barnet skal være baby lenge eller noe sånt. Jeg har en svigerinne som skryter av at hennes tre og et halvt åring bruker str 92, og prater høyt mens ungen hører på om hvor lite hun spiser...Ikke noe å skryte av spør du meg, når ungen ikke kaster skygge. Nei takke seg til en tulle som har litt å ta i, og som er veldig glad i mat..
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 25. august 2008 #12 Skrevet 25. august 2008 oj sann...he, he;) min er bare 7 mnd og er 11 kg og 72 cm...he,he;) Har en tjukk liten gullunge;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå