Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Jeg er 19+3 og har lagt på meg 4-8 kg alt etter hvilken dag jeg veier meg, vekta varierer veldig... Spiser sunt, men trenger mer mat enn før og er i aktivitet stort sett hele dagen. Er det noen av dere der ute som sitter med noen råd mot å legge på seg mye? Er redd for at ryggen min skal gå bananas om jeg blir kjempestor mot slutten. Håper å få jobba hele tiden før permisjon, men kjenner at korsryggen allerede skrangler litt...
hurra1234 Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg har ikke mye råd, men jeg er med på spørsmålet! Veldig engstelig for at det skal gå overstyr med vekten, men det er vanskelig å si om mine 4 xtra kilo nå er barnets skyld eller min skyld. Pleier å kontrollere vekten på badevekten, men nå er jo det misvisende. Jeg er jo mer sulten, og synes det er riktig å bli mett til måltidene. I mellomtiden har jeg begynt å trene igjen. (etter kvalmen) Jeg og samboer går mye i oppoverbakker, og en god tur opp på et fjell og ned igjen brenner 500kcal, i tillegg til at pulsen får trent seg. Jeg tenker at jo lenger jeg gjør dette, desto lettere å eventuelt slankes igjen etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Jeg har bare en tanke rundt dette. Skjønner de som sier at de ikke vil tenke vekt og telle kalorier nå når man er gravid, men jeg tenker at man gjerne kan unne seg noe ekstra, men kanskje moderere det litt. Har ikke lyst til å sitte igjen med 30 kilo mer enn det jeg veier nå, bare fordi jeg er gravid nå. (har ikke lagt på meg noe enda, kun gått ned 4 kg pga kvalme...) Er jo også veldig bra å røre på seg regelmessig (og ingen som sier at man må på treningstudioet for å gjøre det, her går det mye i gåturer og stående rocking med GuitarHero og EyeToy spill ) Så sånn som det er nå for min del, spiser jeg til jeg er mett, og unner meg noe ekstra når behovet er der, men spiser liksom ikke hele potetgullposen hvis jeg er fysen på noe... ;o)
smiley75 Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Har man lett for å legge på seg så kan jo et Grete Roede kurs med opplegg for gravide være noe?? Ellers er det viktig å være i bevegelse - gå 1/2 til 1 time daglig - i det tempoet du føler passer for deg. Jeg følger klokka litt jeg - med matinntak - lar det aldri gå mindre enn 3 timer mellom måltidene og tenker på hva jeg skal spise før jeg begynner...... lagt på meg ca 4 kg til nå..... (er 20+1)
Lykkelig-nr1 Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Hei! Når det gjelder vekt, er det veldig forskjellig man legger på seg. Jeg hadde ikke lagt på meg noen ting, tvert imot gikk jeg nedover i vekt.. I dag var jeg hos leggen og hadde gått opp 3 kg, og det var helt normalt (er 18uker i dag). Jeg er slank fra før og har kun "lagt på meg" på magen og puppene, noe jeg synes er helt OK:) Det viktigste er vel at man føler seg vel. Jeg spiser forresten hver 3 time, fordi dette har blitt anbefalt av mange for å holde fordøyelsen i gang. Men jeg spiser selvsagt sunne, men små måltider og frukt:)
sn0wh1te Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Heisann! Spis snop og kake kun på lørdag. Ta lite ris/pasta/potet på tallerkenen. Ikke spis etter kl 19. Eventuellt kun frukt. Kroppen trenger bare 500 kalorier ekstra per dag, noe som tilsvarer et par gode brødskiver med brelett og ost. Vanskelig å holde dette :-( Er selv redd for å legge på meg for mye!!!
solgro Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Heisann Æ har lagt på mæ 6 kg, e 21 uka i dag. Men legg vanligvis på mæ om sommern så syns ikke det e så veldig mye. Hvis du spis sunt og e i aktivitet hver dag så syns æ du gjør helt rett og burde ikke bekymre dæ for vekta. Bare pass på at du ikke spis for mye sukker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå