papoyo Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Ble i går bitt skikkelig av husets katt. Ikke bare et risp, men tre hjørnetenner trengte ordentlig ned i hånda mi. Blødde godt en stund. Ringte legevakta, men de mente jeg ikke trengte komme, siden jeg hadde tatt stivkrampesprøyte for 6 år siden. Den skal holde i 10 år. Jeg er fortsatt øm og hoven i hånden, men nå begynner den i tillegg å bli blå fra bittet og innover i håndflaten. Noen som vet om dette er skummelt? Kanskje ringe legevakta igjen eller? Vil ikke virke hysterisk heller da...
Gjest Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Hvis du blir veldig hoven og det gjør vondt ville jeg ringt legevakten igjen. Katter har en rikholdig bakterieflora i munnen og når katten biter dannes en smal bittkanal som raskt lukkes i toppen og som gir gode vekstvilkår for anaerobe bakterier. Ikke bare stivkrampe som kan være et problem med andre ord. Dersom bakteriene får vokse seg mangfoldige kan du få en skikkelig betennelse og måtte gå på antibiotika en periode. Så er sikkert bedre å ringe legevakta en gang for mye enn å gå med en fryktelig vond hånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå