Gå til innhold

Hva syns du om navnet Amalie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er et kjempefint navn. Min bestemor heter Amalie til mellomnavn, og vi vurderte å bruke det navnet om vi får en jente. Men så har jeg en søster som sier at det er "hennes navn"... hehe...

Så da blir det oppkalling av min mor i steden for... Er det mange som velger "tilfeldige" navn eller bruker dere oppkalling??

Jeg synes Amalie er utrolig fint. Og vi har tenkt på det navnet lenge, dersom det blir en jente. Det var faktisk kjæresten som ville ha det her også. Men vi får se hva det blir til, hører mange som liker det, og vil ikke ha et navn alle andre har..selv om man selvfølgelig ikke skal bry seg så mye om det.

Ang. spm om oppkalling er det definitivt aktuelt! Det er spennende å se på slektstreet og se om det er noen vi liker. Vi har et par aktuelle oppkallings-navn.

takk for svar;)

Ang spm om oppkalling.. så syns jeg oppkalling er artig hvis det er fine navn.. men å kalle opp bare for å kalle opp syns jeg blir litt for dumt..

Her har vi bare navn som margit, aslaug, o.l på bestemødrene.. Er vel noen Elisabeth, hannah og elida oppover.. men det er uaktuelt det også..

Annonse

Amalie er eit fint namn!! - men synest også at det er mange som heiter det no. Gå inn på statistisksentralbyrå sine sider, der er namnestatestikkar om du har lyst å vite populariteten til namnet. Trur også at det er ulike popularitet på kvar ein bur i landet. Så om det er mange som heiter det på vestlandet- kan det vere få på sørlandet!

Vi har kalt opp igjen begge våre barn- og vil gjerne gjere det igjen. Det gir begrensingar! Personleg likar eg "vanlege" namn som ingen heiter lenger... Har til dømes ei jente som heiter Hilde. Alle kjenner ei Hilde- men få har fått namnet etter 1980. Synest det er kjempefint. Har klart jentenamn, men klarar ikkje bli einige om kva babyen skal heite om det vert ein gut!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...