Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Er selv på rugedag 4 (inkl. innsettingsdagen) og kjenner jeg er skikkelig nedstemt i dag. Har gått fint så langt - var kvalm i går og kjente masse mensmurringer, men regner med det er bivirkninger av progestan. Veksler veldig mellom å ha tro på at dette går veien og at det allerede er over - i dag er helst den dagen hvor de negative tankene dominerer og det er ikke det spor gøy. Vet jo at det er alt for tidlig å si noe om utfallet rugedag 4, men ikke like lett å være rasjonell hele tiden :) Mannen har stor tro på at dette kommer til å gå fint og jeg forsøker å la meg oppmuntre av hans oppmuntrende ord, men som sagt....ikke like lett - spesielt ikke i dag!

Hvilke symtpomer/bivirkninger har dere for tiden?

Krysser fingrene!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :-)

Jeg er på rugedag 5 og formen er i grunnen bra. Kjenner litt murringer og stikkinger og er litt kvalm innimellom. Magen har en tendens til å blåse seg opp innimellom slik at buksa som passet i går ikke passer i dag og litt slik.

Dagene går sent og vi er stort sett positive. Desverre skrev jeg ikke opp hvordan jeg hadde det sist- det ville vært fint å kunne sammenligne litt.. Etter hva mannen sier så er det mye likt. Oppblåst og mageknip i starten og litt sånn. Jeg fantaserer om at det går bra og at vi blir foreldre i mai samtidig som jeg eg realist. Vi drar heldigvis bort noen dager til uken og da går nok tiden raskere vil jeg tro. Mannen insisterer på at vi ikke skal teste før testdagen, som er 2. september. Må nok høre på han ;-)

Jeg håper du klarer å slappe av og hører på mannen din. Det er ikke så mye mer vi kan gjøre enn å leve sundt og ta vare på hverandre i denne tiden.

Var det ditt første forsøk, forresten?

Skrevet

Dette er mitt første forsøk så har ingenting å sammenligne med, men virker jo som mange opplever det forskjellig fra gang til gang så kanskje ikke så lett å si hva som er 'normalt' uansett. Skal ut i solen nå - fortsette på krimboken min - det burde hjelpe på tankene :)

Testdag 3. sept her og mannen min er helt enig med din mann - ingen testing før den tid så er vel bare å smøre seg med tålmodighet :)

Lykke til videre!

Skrevet

Hm..

Det er strenge menn vi har!! Jeg håper krimboken gjør susen, ja. Lykke til videre. Vi tastes :-)

Skrevet

Hei hei..

Vi er rugere etter 5 ICSI forsøk og er på dag 5, (trodde egentlig vi talte dager fra dagen etter innsetting, så i tilfelle er jeg på dag 4) men tilbake til saken.

Rugingen går veldig bra, prøver å leve så normalt jeg kan, kjenner ikke så mye enda, uten om at jeg er veldig oppblåst hver ettermiddag/kveld (noe jeg alltid har vært etter uttak) + at jeg har mye luftsmerter. Ikke noe å bry seg om egentlig.

Testingen får jeg ikke svar på før 2 blodprøver er tatt uansatt, så jeg må nok vente helt til 4 sep, før jeg får svar.

Håper våre 2 små håpefulle har det bra og trives slik de vil være inni her til mai.. (er lov å håpe!!)

mvh

Skrevet

dag 6 her satt inn to fryseegg på mandag.

dagene veksler mellom jeg er sikker på dette går bra, til og tenke dette går ikke.

mannen er ivertfall optimistisk og er sikker på de sitter.

tenkte egentlig og teste på dag 12, men er ikke sikker enda. skal ta blodprøve den 2 september. dette går jammen sent.

god klem til dere alle

Skrevet

Hei..

Vet ikke helt hvilke dag dere teller fra men satte inn tors,så er dag3/4.

Jeg har ganske så menssmerter i dag og er kvalm,men kvalmen tror jeg er for jeg har spist lite i dag og spist kaker i bursdag.

Varierer veldig på humøret i dag så merker det nærmer seg mens og jeg begynner å bli premenstruell..hehe

Dagene har gått veldig fort,jeg har egentlig ikke tenkt så masse på det,er veldig forberedt på at det ikke sitter...(men håper jo masse)

Dette er første gang,men etter å ha prøvd i 6år så er jeg så vandt med negative tester,så prøver bare å tenke på at det er en vanlig syklus.

Har testdag den 4sept men vet ikke om jeg bare venter til den helgen6 el 7 også bestille blodprøve etter helgen,eller vente til mensen kommer.Mulig jeg ikke klarer å vente når den tid kommer...hehe

Lykke til alle sammen..Ønsker såååå en Mai bebbi ;o)

Skrevet

Hei hei jenter!

Er nå på rugedag 4/5.. Vet ikke om jeg kjenner så mye enda, hadde noen lyserosa crinonerester i går. Hva det var vet jeg ikke, litt tidlig for festeblødning er det ikke?

Jeg har den siste uken hatt fryktelig mye stress og uro på jobben. Blir det like mye av dette fremover så kommer jeg til å holde meg unna jobben. Vi skal ha et møte etter jobb i morgen ang dette, får se hvordan det går... Jeg har ihvertfall prøvd å bruke helga på å hente meg inn igjen og tror jeg nesten har klart det!

Ha en fortsatt fin søndagskveld jenter!!

Skrevet

Hei hei. Jeg skal ta test nå på Onsdag 27aug.... 2 gangen, fyste gongen vi var i vegen fikk de ikke befruktet noen egg.. Med hvor har dere vært som har fått satt inn to egg? Vi fikk beskjed i Trondheim om at dem hadde sluttet med det, men blir det gjort i Oslo?

Skrevet

holder til i haugesund, her satt inn 2 egg 5 ganger nå jeg.

Men det kan nok kanskje ha noe med kvalitet å gjøre, ikke vet jeg, gravid har jeg jo aldri blitt..

mvh

Skrevet

Men da hører du vel til uke 32 du da janniche79?

Skrevet

Hei

Her er jeg kommet til ruge dag 4. Kjenner enorme mensmurringer. Humøret er også på mens nivå nå.

Ellers så kjenner jeg meg bare litt "tung" i nedre del av magen. Lykke til alle. Krysser fingrene for masse positive tester neste uke.

skal selv teste den 5 sept.

Skrevet

Hører også til i Haugesund, og har fått 2 egg alle 7 gangene.

Skrevet

Hei Janniche79!

Jeg er helt ny her, og må vel egentlig være i Uke 33-gjengen (hvis det fins en slik en..), men tenkte jeg bare skulle fortelle deg hva de sa til meg i Haugesund, der jeg nå har hatt tre forsøk: Vanlig praksis de fleste steder i Norge nå er at man ikke setter inn to egg med mindre kvinnen er rundt 37 år gammel (fordi man ønsker å unngå tvillinger). De kan gjøre avvik fra denne hovedregelen dersom eggkvaliteten ikke er helt tipp topp, eller dersom man har hatt mange forsøk uten å lykkes. Jeg er 36, snart 37, og har fått satt inn to egg alle tre gangene (ved første forsøk var jeg 35). Ønsker deg masse lykke til :-)

Skrevet

Et lite tillegg: Det er visst også sånn at dersom kvinnen nærmer seg 37, så kan hun i større grad velge å få satt inn to. På mitt første forsøk sa legen at jeg egentlig var litt for ung, og at de aktuelle eggene var av god kvalitet slik at det strengt tatt ikke var nødvendig med to. Men jeg ønsket det, og da fikk jeg det, selv om jeg var i grenseland.

Skrevet

Hei Comma!

Jeg håper det lykkes for deg denne gangen! Jeg skal i gang med private forsøk i Haugesund nå - det må da bare være et tidsspørsmål før det lykkes :)

Skrevet

Hei!

Jeg er også i Haugesund - har fått satt inn to egg tre ganger, uten at det har lyktes så langt. Skal i gang med private forsøk nå (fikk vite i går at jeg ikke lyktes denne gangen..), og trøster meg med at jeg vet om folk som har klart det på 6. ++ forsøk. Jeg skal krysse fingrene for deg!

Skrevet

dag 7 her. er litt kvalm og fryktelig trøtt.

reagerer skikkelig på crinone, blir utrolig sår, noen fler?

håper spiren har klort seg godt fast.

hvordan er det med dere andre?

Skrevet

Fikk spm av en kollega på morningen i dag om jeg merket noe, jeg måtte da si nei. Ettersom dagen har godt har jeg kjent litt mensmurringer og har vært litt småkvalm. Dette antar jeg er bivirkninger av Progynova eller Crinone..

Tror dagene til testdag kommmer til å sneeegle seg avgårde...

Mandagsklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...