Gå til innhold

morkaka ligger foran!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja nå spør du godt. Mitt fjerde svangerskap, og tredje barn som vil komme til verden, men jeg trodde at morkaken lå framfor je, er ikke det vanlig da?

Mente hu sa det på ul at det var vanlig eller husker je feil. Men ang aktiviteten så kjenner jeg ikke spark jeg heller. Er 20+2....

I mitt forrige svangerskap hadde jeg foranliggende morkake. Det tok litt lenger tid da enn nå før jeg kjente liv og røre. Men slapp av, det kommer du til å kjenne masse av! Denne gangen har jeg morkaken bak mot ryggen og har kjent liv lenge allerede. Kan også kjenne på utsiden nå (ca 20 uker).

Jeg spurte på ultralyden hva som bestemte hvor denne morkaken havnet, og den blir dannet der egget fester seg i livmorveggen. Så dette kan være forskjellig fra gang til gang.

Heisann! Jeg hadde det imitt første svangerskap og nå i mitt tredje. Merker betydelig mindre bevegelser med morkaken forran i forhold til mitt andre svangerskap da den lå bak. Kjenner bevegelser, men de er mest på siden, som du sier og ikke så veldig tydelige midt i. Men husker fra første gang at de ble veldig kraftige etter hvert som ungen vokste. Så du vil kjenne mye liv etter hvert!

morkaka mi ligger foran nå. jordmor sa dette var helt vanlig, men det kunne ta ett par uker extra før jeg kjennte liv. jeg har født en jente fra før. og da kjennte jeg liv ca uke 18. flergangsfødende kjenner jo liv ofte mye tidligere enn dette. men siden morkaka var fremme, så kunne det ta ett par uker extra. men jeg har kjennt liv fra uke 17! og nå i uke 19, kjenner jeg sparkene på utsiden også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...