Gå til innhold

andre som er uenige i ul terminen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm... det spiller jo egentlig ingen rolle... Det regnes jo som normalt å bli født 3 uker før og 2 uker etter termindato, så jeg tror ikke vi skal bli så opphengt i om den blir flyttet et par dager hit eller dit.

På en annen side er det jo interresant å vite hvorfor lårbeinet veier tyngre enn hodet i bestemmelse av termindato. Kanskje det er mindre forskjeller mellom fostere når det gjelder lårben enn hodestørrelse?

To dager er ikke all verden, men jeg forstår hvorfor du lurer. Jeg har i løpet at 2 uker vært hos tre forskjellige leger for å få en nærmere UL- termin, men de blir ikke helt enig med seg selv eller de andre. Nå har jeg fått 1. jan, 6. jan og 10. januar. Den siste UL viste at hodet tilsvarte en termin 10. jan, mens lårbeinet tilsvarte 6. Da endte legen opp med å skrive den 10., selv om jeg vet at unfangelsen tilsvarer at jeg bør ha termin den 5. jan., dvs jeg er heller ikke ehlt enig. Tror ikke de bare sier et tall, men det er heller ikke sikkert fosteret vokser helt synkront nå, og så lenge de skal ta en beregning ut fra hode og lårbein så må de ende opp på en dato. Uansett er sannsynligheten for at du føder på termin temmelig liten.

Men jeg er veldig glad for at det ble den 10., for jeg skal på ferie i okt, og cruiseselskapet vil ikke ha meg med hvis jeg er i uke 27 da, og nå kom jeg akkurat innenfor og får lov å dra:-)

To dager hadde jeg ikke stusset over. Ei heller opptil ei uke, siden spermer kan leve i noen dager før endelig befruktning av egget. De er jo ikke akkurat "rocket-scientists" disse spermene, ikke sikkert de finner veien på første forsøk ;o)

Jeg ble flyttet mer enn to uker, og flere jeg kjenner har også blitt flyttet mer enn to uker. Dette er jeg sterkt uenig i, samt at SF-målet tilsier at jeg må være lenger på vei enn ultralydmålingen tilsier.

Håper på ny ultralyd litt senere i svangerskapet for å få fastsatt termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...