melke-q Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Gutten min (første) er snart 4 mnd. Han var 7,4 kg ved 3 mnd, og har kun fått mm siden fødsel. Jeg har aldri gitt ham noe annet. Han er en solid baby, og stort sett blid og glad, selvom han kan bli ILLSINT hvis han er sulten. Han roer seg utelukkende alltid ved puppen. Han har ALDRI sagt nei til mat. Han får når han vil, men det går ca 3 timer mellom hver amming. Han sover etter hvert måltid, etter litt leking. Han spiser ett bryst av gangen og virker alltid fornøyd med det, og gulper MASSE hver gang. Jeg legger ham på kvelden en gang mellom 21-23. Han får et bad, masse kos, ren pysj og MASSE pupp. Kan holde på i en time. Han pleier å sovne ved puppen og jeg legger ham over i sengen. Hender også at han ligger litt våken og pludrer, alltid fornøyd. Han sover aldri mer enn 5 timer i strekk det første strekket. Dersom jeg legger ham kl 21 sover han bare 4 timer. Når han våkner skriker han, og hiver seg over puppen når jeg tar ham opp til meg. Han pleier å sovne igjen når han har spist. Men etter dette sover han bare i 2 timer i strekk. Så våkner han hver 2. time for å få mer mat. Og sånn holder vi på til ca kl 0830, da er han våken, blid som en sol. Jeg vil ikke begynne med mme for å få han til å sove lenger av egoistiske grunner. Men jeg er veldig trøtt og skulle ønske han kunne sove litt lenger etter første nattamming. Han sover også ganske korte lurer på dagen, sjelden mer enn to timer, som regel mellom 15-45 minutter. Jeg lurer på om det er noe jeg bør gjøre annerledes. Skal jeg begynne å gi han begge bryst ved hver amming? Han sier som sagt ikke nei til pupp noen gang, men jeg merker jo at han har fått i seg store mengder når han slipper puppen av seg selv, gulper enormt og er storfornøyd. Jeg har også vurdert å gi han utpumpet melk på kvelden etter amming. (han tar flaske fint) Men jeg er redd for å skape en ubalanse, dette er jo et fint system som styrer seg selv. De gangene jeg har gitt ham flaske med utpumpet melk har 200 ml gått rett ned, men hvis jeg pumper en pupp kommer det sjelden ut mer enn ca 100. Jeg vet at dette er ganske uvesentlig. Det er ikke det at jeg på død og liv vil sove mer på natten, jeg vet jo at dette er en kort periode av livet, og vi koser oss med nattammingen, men jeg føler at han kunne sovet litt lenger av gangen og hatt godt av det. Noen gode råd??
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 har du prøvd å gi han begge brystene til måltidet etter den lange hvilen? kaan jo være verdt å prøve.
Expat Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Hei! Du beskriver et flott, velfungerende barn som kun får mm. De sover maks fem timer da. Du sier han snart er 4mnd, om du er veldig misfornøyd med situasjonen så snakk med hs om å begynne med fast føde da. Ellers vil jeg tro at han ligger godt over 120g i uken i vektoppgang? Du har nok godt med melk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå