Tingeling med 2 troll Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Hei.. Snuppa mi på 3 1/2 år ser ut som hun har fått elveblest.. Det ser rett og slett ut som hun har bredt seg på brennesle.. Hun har masse blemmer på ryggen, magen.. Stort sett på hele kroppen.. Er det noen som har erfaring med elveblest? Har lest litt på nett, men jeg er usikker om jeg skal ta henne til legen.. Hun klør masse da.. Håper det ikke smitter, siden jeg har en liten tass på 4 uker gammel
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Har ikke mye peil på elveblest altså, men lurte på om barnet ditt heter Sebstian og ikke Sebastian?? Har aldri hørt det før.
iznogood Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Elveblest smitter ikke! Det er heller ikke farlig, men noe så sinsykt ubehagelig. Ville tatt henne til lege med en gang og fått noe antihistamin til henne (allergimedisin). Og siden begynt på en utredning slik at dere kanskje kan finne ut hvorfor hun får elveblest. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321638
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Selv får jeg elveblest av div. legemidler som paracet, Cosylan etc. En ting er sikker og det er at det ikke smitter, men du kan få allergi tabletter for det om det er plagsomt.
Natteravnen* Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Heisann. Eldste jenta mi hadde elveblest når ho var litt eldre enn jenta di, men det var ikkje direkte blemmer, men raude flekkar som virka litt hovne. Det blussa opp veldi fort dei gangane ho hadde det.Ho hadde det fleire gongar iløpet av et års tid, kanskje litt kortare. Nokre gongar virkar det som det kom pga ting ho tenkte på/ hadde opplevd, td skremd o.l, andre gongar pga mat. Prøvde mange `teoriar`, men eg fann ikkje ut noke direkte årsak til at ho fikk dette, var til fleire legar før en endelig såg kva det var. Ho fikk resept på Zurtec(allergitablettar) som ho tok kvar dag en eller to mnd, og det har aldri komt igjen. Så vidt eg veit smittar det ikkje. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå