2 tette - med flette Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Hjelper ikke å gi smokken eller vann, og nå etter flere timer våken hver natt i over 1 mnd er jeg helt utslitt ! Det går helt supert å legge henne på kvelden, hun sovner omtrent med en gang, og sover helt til 3 tiden, og da er hun fast bestemt på å få pupp. Noen tips som har fungert for deg ?
velsignet med to Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Hvor gammel er hun? Kanskje hun ikke er klar for å gi slipp på nattmaten ennå. Vi måtte utsette nattavvenningen, var ingenting som hjalp så vi fortsatte å gi pupp om natten. Nå skal vi prøve igjen når pappaen kommer hjem fra sjøen neste uke. Gutten vår er 10,5 mnd nå.
2 tette - med flette Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 Hun er 8 mnd.. For meg gjør det ingenting å gi et nattmåltid enda, men alle peser jo så fælt om at det er så viktig fra de er 6 mnd eller så blir det så store problemer senere osv ? Kanskje jeg bare får utsette det enda litt til da.. Finnes jo grenser for hvor lenge man skulle måtte avvenne ? Vet det er masse tråder her om det, men tips som det at pappa tar henne, eller gi vann når hun våkner hjelper jo ikke.
Har to herlige gutter! Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 bare fortsett med smokk og vann, og sett av en helg hvor pappaen går inn...skrev om den metoden vi brukte litt lengre ned e på siden and finne søvnene selv...hjelper også på avvenne pupp lykke til
2 tette - med flette Skrevet 24. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2008 Vi sover på samme rom, og vi har prøvd at pappaen tar henne en uke i strekk og gitt vann og smokk, men hun gir seg ikke på mange mange timer, og da er hun helt utslitt.. Vi har prøvd og vært konsekvente i over en mnd..
mrsatilla har 2 Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 vet du hva? da hadde jeg ventet noen uker og prøvd i gjen da :-) Vi tenkte å starte når jenta vår var ca 6,5 mnd og da sa hs at om d ikke gikk så var hun ikke klar :-) vi startet ikke da likevel, men gjorde det når hun var nesten 8 mnd og da gikk d knirkefritt :-)
des Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med avvenning jeg! Jeg tror det går mye lettere når hun er klar for det. Ikke noe vits i at dere alle blir utslitte.
aragon Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Vi prøvde også å nattavvenne vår 8mnds gutt i en 3ukers tid når han var 7mnd, men ente bare med at han ble mer våken og lå og var urolig i timesvis på natta. Han sovnet igjen uten å få melk, men fortsatte jo å våkne for det og derfor hjalp det jo veldig lite. Så vi ble enige om å gi han melk hvis han ikke roer seg fort(innen10min) med bare smokk og vann. Noen netter sover han igjennom, andre ganger får han melk ved 24 tiden el. 5.30-6 tiden. Sovner mye fortere igjen hvis han får melk når han våkner. Og det er jo til det beste for oss alle! Å stå opp 1 el 2 ganger i løpet av natta synes jeg ikke er noe stort problem. Her skal iallefall gutten vår få tilbud om melk så lenge han gir uttrykk for at han vil ha.
2 tette - med flette Skrevet 24. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2008 Merkelige greier, for hs min sa at jeg burde avvenne henne fra bryst om natten da hun var 6 mnd, så jeg har forstått det sånn at det var så utrolig viktig og at det måtte gjøres NÅ så har begynt å bli litt stressa. Men da venter jeg litt med å avvenne jeg, prøver igjen om et par uker. Er ikke det at jeg synes det er forferdelig å stå opp en gang om natten for å gi henne melk, hun har hatt kolikk så jeg har opplevd værre ! hehe Men man trenger jo litt mer energi på dagen nå som hun krabber rundt så det er vel bedre for oss begge at jeg bare gir henne mat Takk for tips om det da !
Mitt vakre trekløver Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Vår avvente seg selv når vi flyttet han på eget rom når han nå var 9 mnd. De siste 3 ukene før det var puppen om natta blitt en "kose-seanse". Så fra å bli vekt hver 2-2,5 time når vi alle lå på samme rom - gikk vi til en natt med søvn (pappaen var kun oppe 1 gang å ga smokk), allerede andre natten!!! Jeg og sambo bare så på hverandre - da vi våknet uthvilte kl 0711, og spurte hverandre om vi hadde vært oppe i natt..... helt fantastisk!!! Så; vår lille krabat glemte at han skulle ha kosepupp! Har nå fått en helt annen hverdag:) Hvis dere har et rom til - prøv å flytt henne...... vi grudde oss, men det gikk jo sååå bra. Lykke til:)
Bergene Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 Folk sier mye rart, helsesøstre deriblandt! En helsesøster er ikke mer ekspert en deg, det er du som er eksperten på ditt barn! Syns du det går greit å nattamme så fortsetter du, vent med å slutte til DU ikke gidder nattamming mer. Les her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=71 Print gjerne ut artikkelen og gi den til helsesøster, det har jeg gjort. For sånn feilinformasjon kan man ikke godta ;-)
Moosh Skrevet 25. august 2008 #12 Skrevet 25. august 2008 Akkurat slik har vi det også. Vi har prøvd å nattavvenne i over en uke og det så ut som det gikk greit i begynnelsen men de siste nettene har hun begynt å våkne mange ganger og hun kan være våken i over en time og gir seg ikke før hun får pupp. Det er helt forferdelig å høre på henne gråte når jeg vet at jeg kan unngå det så lett. Hun er 8,5 mnd. Tidligere våknet hun en gang pr natt og sovnet igjen med en gang hun vikk pupp. Og hun sov til ca 08.30. I natt bestemte vi oss for å utsette nattavvenningen og prøve igjen om et par uker. Hold oss gjerne oppdatert hvordan det går videre, lykkelee.
solei Skrevet 25. august 2008 #13 Skrevet 25. august 2008 Mi første fikk til ho var 11 mnd og slutta sjøl plutselig.Vi var klar for mareritt avvenning...men det går seg tydligvis ofte til sjøl.
2 tette - med flette Skrevet 25. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. august 2008 Det er ikke lett det der Skulle gjerne ønske jeg hadde en liten en som sov natten gjennom, men har foreløpig ikke hatt så veldig flaks når det gjelder noe med lille snupp.. Men i og med at hun hadde kolikk i nesten 4 mnd, så har hun vel også blitt litt "bortskjemt" med å sove i sengen min på natten og slikt, for det har vært eneste måte vi har kunnet fått sove begge to tidligere ! Men jeg prøver igjen om 2 uker jeg, så håper jeg det går bra da.. Har dessverre ikke noe rom å flytte henne ut på, så det går nok ikke før vi har flyttet inn i nye huset vårt.. men takk for råd !!
tvilling73, 05/07 Skrevet 25. august 2008 #15 Skrevet 25. august 2008 Ungene er så forskjellige at det er ingen fasit. Vår eldste kutta nattmat 4 mnd gml. Gledet meg til nr to ble 4 mnd og hun skulle slutte trodde jeg, men neida, 9mnd ble hun, nå har vi holdt det i snart 1 mnd. Pappen tok seg av det, gikk inn og prøvde med vann og trøsta, han er flink, men la henne ned og lot henne hyle. Det er det eneste som nytter, la henne hyle 5 min så sovner hun som regel. Men går selvfølgelig inn til henne om det tar seg opp.. Legger seg fint her og sover kanskje til 5 eller 6 da får hun pupp og sover forhåpentligvis videre.. ellers får hun bare tilbud om vann før 530. Gjør det når hun er frisk, og pappen har fri til å ta det. Er jo slitsomt.
2 tette - med flette Skrevet 25. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 25. august 2008 Tror største problemet er at vi ligger rett ved siden av hverandre, så hun drar ned kanbeskyttelsen på senga, og ligger og hyler og titter på meg og prøver å får tak i meg.. Men har ikke noe annen mulighet enn at hun ligger inne på rommet hos oss. Hun begynner jo ikke før 3 tiden på natten, da har hun aovet i ca 8 timer og vanskelig for meg å vite om hun er sulten eller bare vil ha kos synes jeg.
skytta76 Skrevet 25. august 2008 #17 Skrevet 25. august 2008 Jeg har nattavvent tuppa i helga og hun er øyeblikkelig året. Hun våknet veldig ofte på natta og eneste måten å få ro var å gi ho puppen, så fikk både ho og jeg sove. Men nok er nok nå er det snart jobb igjen og jentungen trenger ikke nattmat lenger. Startet avvenninga natt til lørdag, tok det selv for samboern orket ikke skrikinga. Har gjort stikk i strid med alle "eksperter". Jeg hadde ho på fanget mens ho hyla, tilbudte litt vann innimellom, sang litt og strøk ho på ryggen. Tilslutt roet hun seg og kunne legges tilbake i senga. Hvis ho startet igjen med engang lot jeg ho ligge litt å skrike før jeg tok ho opp igjen for å ha ho på fanget. Hvis ho bare jamret seg litt så lot jeg ho bare ligge i senga til ho sovnet. Første natta var hun våken 2 ganger på 1 time hver gang. Natt nr 2 også 2 ganger men kortere tid våken, og i natt slo ho til med å sove fra 20-07. Var veldig spent på om det ville fungere, men det gjorde det heldigvis. Min vil heller ikke ha smokk. Ta avvenninga når du er klar for det og ikke hør på hva alle andre måtte mene at er best for barnet ditt. Du vet best. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå