Prøvigjen Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Vi tar de tingene her tenker jeg=) Hun var 906 gram. Fødselen startet da tvillingsøsteren døde i magen. Da gikk det 15 dager før fødselen var uunngåelig. Ikke noen trivelig opplevelse, nei=( 4 mnd på sykehus i Tromsø. Nå bor vi i Akershus. Mannen har fått jobb i Oslo for en periode på noen år, så jeg er hjemme litt ekstra lenge med lillepia. men merker nå at hun egentlig har veldig behov for å være sammen med andre barn, så vi satser på åpen barnehage i høst. Kjenner du andre med premature barn? Jeg skal treffe ei mor med ei prematur datter til uka...tror vi har mye å prate om vi "prematurmødre";-)
Gjest bissen Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Var nok lurt:) Uffda:( Forferdelig å miste, også så sent..har mistet selv, men det var ikke så langt ute i svangerskapet. De 15 dagene må ha vært vannvittig tøffe. Går det greit med jenta di nå? Samboeren min jobber på Lysaker, så vi skal flytte til Bærum om ikke så altfor lenge:) Jeg er også hjemme med jentene, prøver nok å få dem inn i barnehage etter vi får flyttet..en tøff overgang syns jeg, men det blir trygt under samarbeid med PP. Spørs hvor lang tid det vil ta da, forberedt på å være hjemmemamma en god stund til. Har litt sporadisk kontakt med et par mødre, ellers får jeg snakket ut på et annet fint forum, prematurbarna. Utrolig godt for å få bearbeide ting, ja!
Prøvigjen Skrevet 25. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2008 Det går veldig fint med lillepia nå. Men det var en tøff start! Hun er frisk og rask nå, og utvikler seg fint. Skal være hjemme litt ekstra. Fikk ikke bhageplass heller, så...Men det får vi forhåpentligvis etter jul. Foreløpig skal vi begynne å gå i åpen barnehage for hun trenger kontakt med andre barn. Kjeder seg sammen med meg;-/... har du utvidet svangerskapsperm? med eller uten lønn? Litt vanskelig økonomisk i lengden uten lønn i alle fall..=( Kanskje vi treffes en gang? Nå bor jo vi et stykke unna Bærum. Vi bor i Ås kommune, like ved Ski, så det er ikke lengre heller. Har tenkt på at man skulle hatt et "prematurtreff" en gang..Sikkert noen som har/har hatt det allerede, men jeg har jo ikke vært så ivrig her inne. Har heller ikke visst om at det er noe som heter prematurbarna...=)
Gjest bissen Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Hei hei! Så bra at det går fint med henne:) Åpen barnehage er veldig godt for ungene, også syns jeg det er greit å kunne bestemme og styre litt selv. Vi har vært en gang i uka nå en stund. Jeg har dessverre uten lønn, så det er trangt om økonomien..jeg studerte og jobbet halvt da jeg ble gravid. Du har uten lønn du også? Hadde vært artig å treffes, alltid fint å møte andre med noen av de samme erfaringene..Jeg prøvde å sette sammen en prematurgruppe på helsestasjonen, men så var jentene syke en lang tid..vil prøve å finne eller sette sammen en gruppe etter vi har flyttet. Så dumt at ikke alle helsestasjoner gjør det automatisk synes jeg. www.prematurbarna.info, et fint forum med godt miljø og bra mennesker:)
Prøvigjen Skrevet 29. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2008 Hei igjen. Jeg er uten lønn nå ja, men får se i løpet av høsten om jeg vil ta en liten jobb, også kommer jo kontantstøtta godt med.Blir å være litt nordpå (har hus der også + familien da) i nov-des og kan jobbe litt der vd hjelp av besteforeldre og sånt. Så litt her og der vil det nok bli. Ser at dere har tenkt dere på ferie. Skjønner at du er spent, men man må jo bare ta forhåndsregler. Finnes det noe hørselvern, el.l. til flyturen tro? Vi hadde noe for babyer på nyfødt husker jeg. Vet ikke om det vil fungere på større barn...Prøv å undersøk det. Uansett - lykke til og god tur! (Kanskje vi får til et prematurtreff i løpet av høsten?=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå