Gå til innhold

1 mnd gammel baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye (eller lite..) er det vanlig at en 4 uker gammel baby sover i løpet av en dag.

Før sov lillegutt mellom hver mating, og sovnet greit.

Nå er han mye våken, vanskelg å få han til å sove etter mating på dagtid (også noe om natten). Han spiser ver tredje time, og spiser godt. Men ser ikke ut til å finne roen. Han har mange lyder der han ligger... Og er usikker på hva lillegutt vil. Har han vondt? Ønsker han mer stimuli?

Vi har prøvd det meste, men han er våken store deler av dagen nå... Er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problemet med min baby (3 uker) Han sover ganske greit på dagtid, men etter mating i 2-3 tiden på natta blir han liggende å kny, gulpe, småbråke etc.. dette varer i et par timer til han vil ha mat på ny, og 5 minutter etter at jeg endelig har sovna igjen i 6 tia, våkner storebror og da er det gjort.

Prøver å trøste meg med at det blir bedre om ikke så lenge... :)

Skrevet

Min jente på 4,5 uker er også slik - noe så til de grader våken på dagtid!! Vi vet snart ikke hva vi skal gjøre. Hun sover på natta,men da er hun veldig urolig og lager mye lyder, jobber med noe i magen sin virker det som.

Kanskje det kan være noe vi spiser..? Kaffe? Sukker?

Skrevet

Her er det ikke noe jeg spiser, lillegutt får bare mme...

Han har kolikk, så det er mulig det er noe med det. han jobber iallefall mye, og det er jo et tegn på kolikk da, bare at det er til de grader til jobbing ofte bestemte tider på døgnet...

Skrevet

Herregud så deilig å lese!! Trodde bare det var vår gutt (5 uker gammel) som hadde det slik. Alle andre jeg prater med sier at neeeeida, vår er så snill og sover hele tiden...

Jeg har han på natta i dobbeltsenga så min partner sover på eget rom. Bare tull at begge skal være utslitte og hun skal jo tross alt på jobb og overtar på ettermiddagen.

Virker som om gutten har lakenskrekk :-) Skikkelig styr å få han til å sove på kvelden. Han er forferdelig trøtt og sovner i armene våre, men når vi legger han i senga er øynene vidåpne og han roer seg ikke. Jeg kangler fælt med han før han endelig sovner. Våkner uansett til mat hver tredje time selv om han kanskje bare har sovet 1 time.

På morgenen begynner det verste bråket. Ha kan ligge å trykke, grynte, sutre og herje i ca 2 timer før han våkner. Forferdelig å ligge å høre på. Har hatt han hos kiropraktor for det virker som det er mye han ikke får ut og det har faktisk blitt LITT bedre etter 2 behandlinger men ikke bra.. På dagen kan han være våken 4-8 timer nesten i strekk, bare dupper 5 minutter ca etter mat så han må jo være utrolig sliten og overtrøtt når kvelden endelig kommer?

Setter UTROLIG stor pris på tips hvis dere finner ut noe som fungerer!

Mail: [email protected]

Lykke til videre :-)

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg må bare fortelle om min lille oppdagelse på stellebordet i dag..han min og som er 16 dager,han strever mye å lager mye lyd..vet det er luft som han ikke får skikkelig ut..så var vi på stellebordet i dag som sagt..å jeg vasket han under springen som vanlig,men lot d varme vannet renne litt ekstra over magen hans..dette likte han veldig godt..så når jeg skulle tørke han så tok jeg føttene hans opp mot magen for å lufte på rumpen..så skulle jeg dabbe vekk vannet fra rumpen,så for hver gang jeg dabbet over rumpehullet så kom d tonnevis med luft ut,mens jeg hadde beina hans opp mot magen..sånn holdt vi på en god stund å etterpå var han helt salig..:)

et lite tips for å få ut luft..:)

Skrevet

Jeg vet ærligtalt ikke jeg nei.. men min datter er 2 mnd, og har vel hadd noen dager hvor hun sover myyyyye, og andre dager hvor hun nesten ikke sover noen ting.. mest det siste.. men hører andre sier det er ganske normalt.. så man må vel bare la de styre dette selv.. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...