Gå til innhold

Hvordan bli kvitt bananfluer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kaster jeg inn håndkleet og sverger til din baby for første gang på to år..... Jeg har blitt invadert av bananfluer etter å funnet ut at jeg skal bli litt sunnere, men nå ser jeg at junkfood og cola er mye bedre enn bananer og frukt iallefall når det gjelder husdyr...

Kan noen komme med forslag hvordan jeg kan bli kvitt disse udyrene så svermer på kjøkkenet mitt??

Fortsetter under...

Skrevet

Sett skåler med enblanding av eddik og zalo i nærheten av der de yngler mest, gi det et døgn og sjekk "fangsten" :o)

Skrevet

Her har de overkommet eddik og zalo-kuren. De hopper ikke oppi mer. Noen sterkere tips?

Skrevet

Tusen takk (springer ut på søndagsåpen butikk å hamstrer eddik med en gang)

Skrevet

NL anbefalte glass med sterk hvitvin, men jeg er litt usikker på hvordan "huslukta" blir etter en stund med dette ;o)

Skrevet

He he, jeg har dessverre ikke hvitvin i hus noensinne.. :) Hm, kanskje eplebrennevin gjør samme nytten?

Annonse

Skrevet

Jeg vasket kjøkkenet og søppel ble kastet ut og søppelskap vasket.

ALL mat skal pakkes inn så ikke noe ligger framme. De lever to døgn, så om de ikke har tilgjengelig mat å formere seg i blir de borte etter to døgn.

Skrevet

Jeg lurer på om matavfallsboksen er synderen her... :(

Skrevet

Det kan være at disse bannan fluene er egentlig en annen type fluer som trives i avløpsrørene dine. Det hjelper da naturligvis ikke å rengjøre huset...

Følgende annbefales :

1) Hell kokende varmt vann i avløpet etter først å ha sendt litt FLYTENDE avløpsrens (ikke Plumbo dritten som ødelegger dine metallrør). La rensen virke noen timer før du sende vannet etter.

2) Jeg kom på denne geniale ideen når jeg hadde problem med veps i veggen. Sett på støvsugeren, og rett og slett, støvsug dem opp. Tett deretter igjen røret med papir de første 3-4 dagen. Da er fluene, eller vepsen for den saks skyld DØD.

TUSEN takk for rådet! Jeg har gjort det du anbefaler, og det er effektivt til tusen! Fluene er borte og jeg er glad. Kan komme med et tillegg: Kjøp et middel for avløpsrens som heter MUDIN. Dyrt (kr 220,-), men fantastisk effektivt! Ble tidligere bare solgt til rørleggerfirmaer, men nå får man det blant annet i Comfort butikkene.

Dette renser rørene og fjerner fluer og annen dritt i en fei!

dette klipte jeg fra en link på Sol. Skal prøve dette selv, holder på å bli småsprø av disse krypene!

Skrevet

Ja, så skal kjøpe flytende avløpsrens jeg. De fluene må dø! De lever sikkert i avløpet. De er så plagsomme, blir sprø selv.

Skrevet

Jeg prøvde ALT som står av tips over her og ingenting fungerte! De jævla fluene var overalt!! Jeg kastet ut alt av potteplanter, frukt, mat, søppel og omtrent hele kjøleskapet (ja innholdet altså) men fluene levde i beste velgående og plaget meg i ukesvis!! Satt ut vin, eddik, zalo og noe sånt flue/insektsmiddel jeg hadde kjøpt, men fluene ble ikke borte!!

Det som tok knekken på de hos meg, var at jeg fysisk løp rundt med en jif sprayflaske og sprayet på alle fluene slik at de ble liggende i en dam av jif! Så sopet jeg de sammen med litt papir og kastet i søpla. Tok meg ca en time med fluejakt i hele leiligheten, men jammen ble de ikke borte. Jeg satt frem litt agn til fluene, så når de samlet seg ved agnet så dusjet jeg de med sprayflasken og fikk da tatt en 5-6 fluer i slengen! Siden har jeg aldri vært plaget!

Tenker jeg fikk satt meg i respekt hos de fluejævlene ja!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...