Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Ser fler som har skrevet det, den siste tiden. At de har blitt gravid etter mannen har brukt kondom. Det er merkelig siden det er VELDIG, VELDIG sjeldent man bli det. Tror de fleste som blir gravide på denne angivelige måten, stikker hull gjennom pakken.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Akkurat det får jo du bare tro det du vil om. Men det tror ikke jeg. For jeg har selv opplevd å bli gravid med kondom og jeg ville IKKE ha barn og ikke han heller.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Kjenner ei som ble det, men de mistet kondomen av inni henne. Glemte altså å holde den på plass etter akten Men ellers så er jeg enig. Det skal jo ikke skje med mindre man er veldig klønete.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Nå kan det jo faktisk skje fabrikkfeiler og at ikke alle er tette. Det står faktisk på pakken! Jeg har selv blitt gravid på en kondom som IKKE sprakk. Den ble ikke pirket på av negler og den falt ikke av. Likevel ble jeg gravid. Slike ting skjer, faktisk. Forøvrig, det endte i abort. For jeg var 15 år og langt i fra klar til å bli mor. Men noen lett avgjørelse var det ikke. 11 år siden og jeg sliter fortsatt.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Hovedinnlegger er av typen menneske som ikke forstår at noe kan skje hvis det ikke har skjedd henne og hennes venner. Men verden er litt større en din navle skjønner du.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Tuppen av en kondom havnet igjen alene inne i meg - altså den sprakk på tuppen. Nå ble ikke jeg gravid da - tok angrepille og alt den gangen. Men det kan altså skje! Og vi gjorde alt etter oppskrifta Så ja - det er vel ingen umulighet at noen blir gravide selv om de bruker kondom!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Sikkerhet: Hvis du bruker kondom på riktig måte, er du godt beskyttet mot uønsket graviditet. Av 100 kvinner som bruker kondom gjennom et helt år, vil mellom 3 og 10 kvinner bli gravide. Hvor sikkert kondomet er, avhenger i stor grad av deg selv. Hvis du kan bruke kondomet på en ordentlig måte, reduserer du mulighetene dine for å bli gravid betraktelig (Se kondomskolen).
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Kondomer er ferskvare, som må behandles deretter. Bruker man gamle kondomer som har ligget i skuffen over lengre tid, kan de være skadet selv om man ikke kanse det.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 kjenner ei (meget unge) jente der hun og kjæresten hadde sex flere ganger med samme kondom.. (ikke ta den av og bruke den om 1 uke..men flere ganger etter hverandre )og da ble den jo fylt mere enn den skulle, kondomen sprakk, hun ble gravid, men mistet barnet.. kjenner andre som har brukt for stor kondom, der kondomen har glidd av.. og midt i akten ikke merket det.. kondomer kan være av dårlig kvalitet.. altså ligget for lenge.. er jo en best før dato, som burde taes seriøst.. og noen menn har så mye sæd, at den faktisk sprekker pga det.. så.. er mange måter å bli graivd med kondom..
du og jeg og vi to Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Det er altså ikke VELDIG VELDIG sjeldent. 2 av 100 blir gravid i året hvis den brukes riktig, og altså mange flere hvis d> Hvor sikkert? Prevensjonsmidler hindrer graviditet, men sikkerheten er først og fremst avhengig av brukerfeil eller ikke. Her er en liten oversikt: * Kondom: 2-15 % sjanse for graviditet
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 Det er faktisk ganske mange som tror de bruker den riktig, men som ikke gjør det. Det er skremmende mange som ikke vet at man kan bli gravid før mannen får utløsning, altså har de littegranne sex uten kondom først, så setter de på kondomen i god tid før utløsning og tror de er trygge. Det er de ikke....! Det svømmer sædceller i de første små fuktige dråpene som kommer fra penis, lenge før utløsningen!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #12 Skrevet 24. august 2008 Er jo enkelt å få en kondom til å sprekke-selv om man ikke ønsker det. Jeg og X'n brukte komdom en tid,og ble akten litt for røff,så sprakk den-skjedde fleeeere ganger... Tok "angrepilla" hver gang det skjedde,for jeg ville ikke bli gravid med den jævelen!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 Det kan jo være fabrikkfeil også, jeg ble gravid med kondom, kondomet sprakk ikke og det var ingen nåler inni bildet, pakken var ca 2 dager gammel så den hadde ikke blitt "morken". Han mistet den ikke inni meg. Kom gjerne med motargumenter og lag en krangel... Jeg siterer min jordmor: Det er fullt mulig, ingenting er 100% sikkert og kondomer kan ha fabrikatfeil som alt annet i vår verden. Men det er ganske sjelden da.
du og jeg og vi to Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Nei nettopp, ved riktig bruk er det 2% som likevel blir gravide, og det er egentlig ganske mange!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå