BEA-77 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Jeg lurer på om dere lar deres barn spise selv nå? Gutten vår har ikke pinsettgrep og kløner veldig med å spise brødbiter. Jeg mater ham derfor selv, men lar ham prøve seg med et par biter til hvert brødmåltid. Men er det viktig at han får "øve" seg på dette, eller kommer pinsettgrepet av seg selv? Lar dere barnet styre skjeen selv nå? Han skal absolutt ha tak i skjeen når vi mater ham, men prøver ikke å ta mat på den, bare griser og tygger på den. Viktig at han får gjøre dette, eller skal jeg ta fra ham og fortsette matingen? (tar veldig lang tid når han holder på sånn Og hva med kopp kontra flaske, kutter dere ut tåteflasken etterhvert og bruker bare kopp eller? (tenker på tennene når en skal suge så mye på flaske. Ammer ikke)
bruse Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Lurer på mykje av det samme sjølv. Guro blir straks 9 mnd. Har heller ikkje pinsettgrepet inne og dermed blir det massevis av gris om ho får fri tilgang til matfatet! Gjer som deg, lar ho prøve med et par bitar, men dei havnar ikkje i munnen foreløpig... Ho syns det er veldig festlig å klemme på dei da, men med kaviar på skiva syns ikkje mamman det er like festlig Skeia får ho heller ikkje lov til å ta kontroll på, burde kanskje la ho prøve litt men.... Eg ammar fortsatt, men dei gangane det ikkje lar seg gjere (at andre skal gi ho eller at ho vil ha meir når det er tomt), så gir vi flaske. Tenker at ho får flaske så lenge det er substitutt for pupp. Gir kopp med vann til middagen. Har forresten ikkje fått tenner enda så har ikkje den bekymringa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå