Gå til innhold

Dere som har/har hatt Bugaboo Cameleon, se hit!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med det evinnelige o' store vognVALGET! Er så vanskelig :) Har heldigvis ganske god tid da, har ikke termin før i slutten av januar... Men med beslutningsvegringen min er det greit å ha god tid tror jeg, hehe!

Foreløpig står det mellom Brio Happy og Bugaboo Cam. Er også veldig interessert i Brio Joy, men den har jo ikke kommet til Norge ennå, så har ikke fått sett den "live". Men den ligner vel litt på Bugaboo, iallefall hjulene da... Og apropos Bugaboo. Dere som har erfaring med den; hvordan fungerer egentlig hjulene på vinterføre? Innbiller meg at det egentlig ikke er noe problem ettersom man kan snu kjøreretningen slik at de store hjulene er fremst på vogna... Vet at man kan bytte ut de minste hjulene men da blir jo ikke hjulene svingbare og det går en del utover kjørekomforten regner jeg med... Hm, ikke lett dette. Er så lenge siden jeg har sett vogna "live" også, så husker ikke helt hvordan sportsvogndelen er, er ingen butikker som har vogna i nærheten av her vi bor, men er en butikk her som skal få den inn snart :) Hvordan synes dere sp.vogndelen er? Greit med formet sete? Plass til vinterpose? Må ta med 2-åringen min når vi skal kikke på vogna så får vi prøvd den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sportsvogndelen er super. Bagen er fin. MEN dette er ingen terrengvogn og ingen vintervogn og ei heller en vogn for brostein/trikkeskinner. Jeg ville aldri hatt den som vogn nr 1, i Norge. Litt avhengig av bruksområde men er du glad i å gå turer er det virklig ikke en bra vogn. Jeg syns det er mye positivt med den, som at den er lett, tar lite plass i bilen, er skrekkelig kul, masse extra stæsj og at man kan snu sportsvogndelen. Men den er vanskelig å trille, er noe med vektbalansen som gjør at den heller til den ene eller den andre siden, de små hjulene kommer inn i alt v hull i bakken, trikkeskinner, brostein etc. holdt på å velte en gang for meg fordi fronthjulet satt seg fast i et hull! Og styret er feil ergonomisk, det står rett opp så man får en knekk i håndleddet som gjør at det ikke er noe godt å trille lange turer. SOm shoppingvogn derimot, er den helt super. Kjempe enkel å manøvrere og tar liten plass i bilen og bra plass i nettet under. Vinterhjulene til vogna funker forsåvidt, men da er jo hele poenget borte liksom for den blir tung som bly å trille (også pga den rare vinkelen på styret)

Les også masse om denne vogna på nybaktmamma og vogndilla. Men ingen der har noen gang sagt et ord negativt om den av en eller annen grunn. Så enten er det jeg som er rar ellers så vil ikke folk innrømme at dette er langt fra noen ultimat vogn for norske forhold.

Skrevet

Nja...jeg er ikke helt enig med deg :) Har Buggis til min 9mnd gamle og kjørte den mye på vinterføre i fjor. Det er ingen terrengvogn og man må virkelig passe opp for hull i bakken og trikkeskinner. Hadde jeg bodd mere landlig til hadde jeg valgt en annen vogn, men bor man i større by, blokkleilighet, skal bevege seg på kollektivtransport, i små butikker, på tranger fortau OG har lyst på en tur i skogen (på gode, breie stier vel og merke) så er vogna faktisk veldig god. Jeg har gått turer på 1,5-3 timer fire-fem ganger i uka de siste 7 mnd og har ikke fått vondt i håndleddene.

Det jeg liker minst med vogna er at bagen kommer langt ned, du må bøye deg veldig for å ta opp ungen (kommer jo litt an på hvor høy du er). Utover det er bagen god å bære i trapper. Det er litt vanskelig å komme tili nettet under vogna når bagen er på, men med sportsdel funker det veldig bra. Sportsdelen er forøvrig knall, vesla begynte å bruke den ved 5 mnd alder.

Lykke til med valget :)

Skrevet

jeg har bugaboo denim, men da jeg ikke har født ennå så kan jeg ikke dele noen erfaringer;) men kan si at grunnene til kjøp er bla: bor i 3 etg uten heis, liten bil, bor i Oslo og bruker mye kollektiv transport, stor bag del, fleksibel og lett vogn.....

men tenkte at jeg skulle nevne Brio Sing, vet ikke om du blander sing og joy, men sing er til salgs i norge og er mer eller mindre indentisk med bugaboo men halve prisen. jeg har allikevel valgt bugaboo grunnet endel detaljer som at baggen er større, kalesjen er bedre osv, men brio sing var lenge på ønskelisten.

http://www.barnevognguiden.no/brio/brio-sing.html

men bugabooen vant til slutt;)

Skrevet

må føye til at bugaboo kan man feste bilsetet på med adaptere (jeg har maxi cosi), det kan man ikke med brio sing

Skrevet

Takk for svar :) Det er Joy jeg mener, liker ikke Sing pga den høye kalesjen, men ellers er den gankse tøff. Men som du sier; Buggisen vinner overlegent på utseeendet!!!

Skrevet

Takk for svar :) Det er Joy jeg mener, liker ikke Sing pga den høye kalesjen, men ellers er den gankse tøff. Men som du sier; Buggisen vinner overlegent på utseeendet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...