Gå til innhold

Nikolas eller Nikolai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er finest av disse to??

Fortsetter under...

Skrevet

Nikolai - uten tvil. Herlig og flott navn. Synes Nikolas høres ut som en blanding av Nikolai og Niklas..

Skrevet

Selvfolgelig Nicolas, det er saa mye finere enn Nikolai... Nicolas er fint og saa mye finere enn Nikolai! Dessuten vet jeg kun om kjekke fyrer som heter det;D

Skrevet

hei!

nesten enstemmig dette ser jeg!! hadde vært greit å finne et litt internasjonalt navn til guttungen også tenker jeg... kaja og karine passer jo fint i utlandet og det gjør vel både nikolas og nikolai eller? lyder jo fint på fransk og engelsk og spansk begge to? vil noen si hvorfor dere setter navnet dere sier høyest??

Annonse

Skrevet

Ja, jeg synes Nikolai er et pent og klassisk navn - tenker også på Nikolai Wergeland.

Nikolas er mye nyere og - for meg - en blanding av en bølle og en snobb fra Holmenkollen.

Skrevet

hei

takk for svar prebs!!!

nikolai wergeland er ukjent for meg, kjenner bare til Henrik jeg.... lol

skjønte ikke helt... du mener at du ikke liker nikolas eller??

Skrevet

Nikolai er klassisk og stødig, Nikolas synes jeg er harry.. Høres ut som en hjemmelaget blanding av Niklas og Nikolai.. Liker det ikke! Nikolai passer veldig fint til Kaja og Karine!

Skrevet

Nikolai er fint, Nikolas er litt ramp...

Skrevet

Det kan vel heller sies at det er Nikolai som er en harry hjemmelaget blanding av Nicolas og Niklas.Navnet Nicolas er et gammelt navn som stammer fra det greske navnet Nikolaos... Nicolas/Nicholas er også et katolsk navn/vanlig sankt navn (og nei, da ikke bare kjent som julenissen, men også flere andre....) Ikke minst har det vært navnet tatt av tilsammen fire paver i historien... Så det er nok heller Nikolai som er litt hjemmelaget gitt... Dessuten er Nicolas veldig internasjonalt, langt mer enn Nikolai som er et overbrukt og kjedelig navn...

Annonse

Skrevet

Nicolai Wergeland var far til Henrik og en av Eidsvoldsmennene i 1814!

Sovet i timen?

Skrevet

Nikolai er klart penest. Enig i at Nikolas høres mer rampete ut.

Skrevet

Nikolai.. uten tvil. Ellers kunne det bli Niklas.. finnere en Nikolas synes jeg.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...