Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvet dere om det er noen klinikker i utlandet som behandler kvinner med hepatitt c?

Nå tenker jeg mest på ivf...

Jeg velger å undertegne som anonym da jeg pleier å svare på andres innlegg og skrive innlegg selv.

Håper dere respekterer det.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tok et kjapt søk på Internett (er litt i surfemodus om dagen:-)) og fant at følgende klinikk behandler kvinner med hepatitt C

Chelsea & Westminster Hospital

Assisted Conception Unit

369 Fulham Road

London SW10 9NH

Tel: 0208 746 8922

Email: [email protected]

Ellers leste jeg at man kan bli kvitt viruset i løpet av et års tid ved hjelp av medisinering. Jeg aner jo ikke hvor gammel du er, men om din biologiske klokke ikke tikker altfor raskt, er det kanskje noe du kan vurdere?

Hvis du er smittet av hepatitt C, er det ca. 5-10% risiko for å smitte barnet. Ikke all verdens av risiko, men uansett fint å unngå hvis man har muligheten...

Skrevet

Tusen tusen takk

Var litt redd for at det var noen som ikke ville ta spm mitt seriøst,eller at jeg ville fått en haug med negative tilbakemeldinger...

Jeg er i begynnelsen av tretti årene.

Jeg er smittet med hepatitt c,men har så lite virus i kroppen at det ikke er noe vits å ta kur,har levert noen negative blodprøver for så å levere positive...så det ser ut til at kroppen sjøl ordner opp i det...

Har også vært til gjevnlige kontroller på sykehuset.

Jeg har gått gravid med hepatitt,så jeg satt meg litt inn i smittefaren da.

Heldigvis ble ho ikke smitta..

Måtte ta endel blodprøver av ho stakkar....

Jeg holder på med inseminasjon i danmark,nettopp fordi de ikke krever blodprøve av kvinnen..men det ser ut som om det kan ta sin tid før jeg blir gravid da jeg har noen danmarksturer bak meg,så derfor tenker jeg på ivf..

Men igjen,tusen takk Pollyanna67

Skrevet

Jeg glemte å spørre om du vet om de har en hjemmeside..

Skrevet

Bare hyggelig å kunne være til hjelp:-)

Og hvorfor skulle du få negative tilbakemeldinger? Det var da et helt legitimt spørsmål.

Hjemmesiden deres er:

http://www.chelwest.nhs.uk/

Men måtte du ikke levere blodprøve / testresultater i Danmark altså? Bare lurer litt for i informasjonen jeg har fått fra Stork står det at de er lovpålagt å sjekke for HIV / hepatitt før inseminasjon og at man må dokumentere negative tester som er mindre enn et år gammel. Men du var kanskje negativ da? (bare litt nysgjerrig altså...)

Det høres i hvert fall lovende ut at kroppen din er i gang med å ordne opp på egen hånd:-)

Skrevet

Det er helt i orden at du er nysgjerrig :o)

På klinikken jeg går til så er det bare mannen som må ta blodprøver,men om jeg matte ha donor så er det påkrevd at kvinnen også skal levere blodprøve..men det er kun med inseminasjon.

Jeg har vært positiv i 5 år,rusfri i 4 av de...

Ang negative tilbakemeldiger:Jeg var igrunnen helt forberedt på negative og kvasse kommentarer siden det å ha hepatitt c blir forbundet med narkomane....og jeg føler folk dømmer litt for fort..

Og spesielt når man kan benytte seg av anonymknappen så er det så mye enklere (desverre) og lirke av seg usakelige kommentarer....

Men jeg er veldig takknemlig for svarene dine...

-stor klem til deg-

Skrevet

Jeg var inne på den nettsiden,men kunne ikke finne noe om ivf..

Nå er ikke jeg så stiv i engelsk da,men mener at det ikke var noe fertilitets side....

Hmmm,kanskje jeg skal prate med gyn min,han vet ingenting om min fortid selv om jeg har kjent han i nesten 15 år,jeg har valgt å ikke si noe til han,for jeg er redd han ikke vil hjelpe meg lenger..selv om jeg innerst inne vet han ikke vil dømme meg..

Blir så trist når fortiden skal forfølge meg...

Selv om jeg virkelig virkelig er ferdig med den etappen av livet mitt,så vil den alltid forfølge meg og sette hinder for meg sålenge jeg har for lite virus til å ta en kur,men allikavel kan være så uheldig å påvise hepatitt ved en blodprøve....

Skrevet

Flott at du har vært rusfri i 4 år! Det er dessverre flere måter å få hepatitt C på. Siden det ikke er så lenge siden viruset ble oppdaget, har mange fått det ved blodoverføring. Så dersom man f.eks. har hatt en operasjon i ung alder, er man jo i faresonen.

Dersom du går inn på (i hovedmenyen) "services" og deretter velger "assisted conception unit" finner du at IVF står listet som en av deres tjenester.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...