Gå til innhold

Hvor mye er det normalt å legge på seg så langt?

Anbefalte innlegg

Er nå kommet til uke 20 i svangerskapet!!!

Jeg er 156 cm høy og veide 63 kg før svangerskapet, altså litt rund i kantene fra før av. Har lagt på meg 1.7 kg hittil, slik at nå vekten viser 64.7 kg. Er dette normalt?

Er det normalt at man legger på seg mindre enn normalt dersom man hadde noen kilo ekstra i utgangspunktet?

Jeg spiser sunt og sykler sykler med sønnen min på 4 i tilhenger til barnehage og skole, ca 6.5-8 km daglig. Hadde planer om å trene mer, men det blir liksom med tanken :-(

Er bekymret for å legge på meg for mye i og med at jeg er så lav, veldig glad i mat og lite glad i trening.

Fortsetter under...

Jeg spurte jordmoren min om dette på kontroll denne uka, og hun sa det var veldig individuelt hvor mye man legger på seg etter så og så mange uker. Noen går opp mye i begynnelsen og mindre mot slutten, noen er kvalme og går ned noen kilo i begynnelsen og går opp mye mot slutten osv.

Det man skal se på er den totale vektøkningen i svangerskapet, og den ligger på 12-15 kg.

Men jeg synes det er interessant å høre hvor mye andre har lagt på seg og om de har fått noe mage osv, og det er en tråd her som tar for seg nettopp det. Da finner man ut at vi er forskjellige alle sammen!

Jeg er nå 19+3 og ser at vekta varierer mye fra dag til dag. Har lagt på meg mellom 4-8 kg alt etter dagene, i går var det 7 i dag er det 5, så jeg tror det varierer med vann i kroppen og diverse andre faktorer. Merker ikke de ekstra kiloene på klær eller noe, bare en liten mage som endelig begynner å vises :)

jegn er nå 21+4 å har gått opp 200 gram.

men jeg har vert masse syk så jeg gikk ned mye før jeg har begynnt å gå oppover igjen.

men nå fremmover går det nokk bare oppover::)

kjenner det godt på klærne jeg nå.

Er godt over 21 uker og har lagt på meg 4 kg...

Første svangerskap la jeg på meg 18 kg, andre la jeg på meg 12.

Mest vann første ganga, men likevel tok det tid å komme tilbake til min vanlige vekt igjen. Lettere andre ganga da jeg gikk opp "bare" 12 kg...

Jeg veide godt og vel 81 kg før svangerskapet, litt kraftig med andre ord. Vel og merke kraftig skjelett, og ikke så mye fett som hos andre med den vekta... Er nå 19 uker på vei, og har gått ned 1 kg, noe jeg synes er helt ok med tanke på jeg hadde en del å ta av. Så lenge mini tar det han/hun trenger!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...