Gå til innhold

Reimadresser, hvordan er de i størrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de store eller "normale"? Vurderer å bestille en slik dress, evt kjøpe brukt. Poden er ca 10 kg og 75 cm, bruker 86 i det meste. Vil str 86 holde vinteren gjennom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte Reimatec dress til sønnen min i fjor. Han var da 2 år og brukte strl 98 i vanlige klær. Jeg kjøpte strl 104 og måtte brette opp armer og bein den første tiden. På slutten av vinteren passet den, og jeg håper at den kan vare gjennom denne vinteren også. Han bruker nå 104 i vanlige klær (fortsatt noe 98).

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt strl 92 i stedet, hvis han nå bruker 86. Jeg husker at jeg var veldig i tvil om dressen til sønnen min var for stor og om jeg skulle bytte, men er veldig glad jeg ikke gjorde det. Jeg mener at det er bedre å brette opp på starten av sesongen enn å måtte risikere å kjøpe ny mot slutten av sesongen. :)

Skrevet

Dem er store i størrelsene. Tror 86 blir stort for ungen din jeg, hvis han er 75 cm. Stikk i butikk og prøv størrelsene også kan du kjøpe deg en brukt etterpå... :-)

Skrevet

hvor får dere kjøpt reimadresser? er det noen nettsider jeg kan se de på? fåes de i bare størelse 80 eller?

Skrevet

Jeg begynner visst å bli ufrivillig Reimaekspert;)

Gutten min er 70 cm, og jeg prøvde først en i 80 - selv om jeg visste de var store i størrelsene. Både jeg og hun i butikken bare lo, ungen regelrett forsvant i dressen!

Så da tenkte jeg at 74 måtte være passelig, så den holder hele vinteren - men nå tror jeg jammen jeg må dra og bytte den. For hele gutten, inkludert hode, får plass inni dressen, da rekker hårtustene hans nesten opp til der hetta er festet i dressen;) Jeg skulle gjerne hatt denne dressen til han, men kan ikke se for meg at han vokser nok i løpet av de 3 neste månedene til at det skal kunne gå. Selv om jeg brettet opp til den store gullmedaljen, så gikk det ikke, han kunne ikke bevege seg i den.

Så nå må vi over på babyvarianen til Reima, de har en dress som går fra 62-80 (denne er visst også mer normal i størrelsen) - alle de andre dressene går fra 74 og oppover.

Godt mulig dressen ikke vil bli fullt så stor på deres barn, men jeg anbefaler å prøve den på.

Og hvis noen vet hvor man kan få tak i babyvarianten, tror den heter Reimatec mini, så si gjerne i fra!

Skrevet

noen som har bestilt fra jobbogfrotid.no før? satt klar med kortet for å betale, men fikk ikke noe spm om betalings måte. får jeg giro da eller?

Skrevet

Er du sikker på du virkelig vil kjøpe dress i str 68? Det er jo en stund til den skal brukes, og selv om dresser kan virke store så får de mye bedre passform etter noen dagers bruk. De er litt stive og "puffed up" når de er nye.

Skrevet

Hadde de hatt den dressen jeg nå har kjøpt i str. 68 ville jeg løpt og kjøpt. Den i 74 er så utrolig stor, at jeg tror dessverre ikke den vil passe på slutten av vinteren en gang. Han ble liggende i en klump på gulvet da vi prøvde dressen på, kunne ikke bevege seg av flekken og ble supersint. Men jeg skal ta den med til butikken og prøve den på han der, og spørre dem til råds.

Men babyvarianten er visst mer vanlig i størrelsen, så der tenker jeg det blir 74, evt. 80 avhengig av hvordan den sitter på.

Skrevet

spør igjen jeg :) noen som vet hvilken betalings måte de har på nettsiden?

Skrevet

Det står til slutt at du vil bli kontaktet. Så bare fyll ut og send bestllingen.

Skrevet

hehe jeg får jo ikke ting med meg, men da er ihvertfall bestillingen sendt :)

takk for svar :)

Skrevet

Du får pakken i oppkrav. Bestillte dress til dattera mi der,kjøpte str 92 for det bruker hun i vanlige klær og den er stor nok til å passe til våren også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...