Trulte76 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Er 4 dager siden jeg fødde. Igår så jeg ut som jeg var silikonoperert. Så de er veldig hovne. Ble veldig sår med det samme jeg ammet og rød, men gikk over , bruker sånn brystvortesalve. Men etter jeg fikk så sprengte bryst er det vanskeligere for han å få tak. Så nå er jeg så utrolig vond og sår. Jeg blør litt på ene brystvorten også. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Biter sammen tennene når han tar tak å suger. Gjør sinnsykt vondt. Ene brystet er ikke så ille, men det andre er veldig sår. Så jeg må innrømme jeg ammer mindre på det brystet for jeg må prøve å få vekk såret. JM sa til meg i går at jeg ville nok ha sprengte bryst i 2-3 dager for det er ikke bare melk, men hovne melkekjertler fordi jeg har begynt å fått melk. Men nå er jeg bare blitt så sår også..uff.. Tips motas med takk!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 La brystet lufttørke etter at du har ammet, for da får du brukt din egen "eliksor" til å lege brystvorten som er sår. Først da kan du smøre på brystvortekrem. Om du har spreng når du legger til gutten din ville jeg anbefalt å enten håndmelket litt eller pumpet litt først. Da får han bedre tak og du slipper å bli så sår. Kan jo hende at du også har feil ammestilling på det brystet som er værre enn det andre. Prøvd å skifte stilling på det brystet? Kanskje det hjelper på litt det også. Ammeskjold kan også hjelpe deg, men da bør du vel kanskje helst håndmelke/pumpe deg først om du har spreng. Aner ikke helt hvordan de fungerer, men vil tro de fungerer best om det ikke er spreng.
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 ALBUESKJELL !! Jeg var så sår at jeg holdt nesten på å slutte å amme første uka . Så kjøpte typen min disse skjella og jeg satte dem på puppen under BH'en. Etter et par timer kjente jeg at sårheten avtok. De holder brystvortene fuktige . Men ikke sov med dem på natta og husk å koke de hver dag.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Enda bedre enn albueskjell er tesiler... jeg har knerta en tesil, og bruker halve rundingen på hvert bryst, da får brystvorta luft også, og melka blir ikke liggende og gjøre det fuktig, som det gjorde i albueskjell for min del... Jeg har også ei brystvorte som er fryktelig vond.. begge er såre, med hudløse områder, men den ene har et stort åpent sår... håper det snart går over... Lykke til for din del og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå