Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Idun??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Jeg synes Idun er et fantastisk navn. Liker norrøne navn, det er enkelt å si, enkelt å skrive og det er helt åpenbart at Idun er ei jente. Hvis jeg ikke husker helt feil var Idun en norrøn gud som delte ut epler som ga evig liv.

Jeg kunne godt ha brukt navnet Idun på ei jente selv, men mannen min forbinder det kun med ketsjup.....

Synd at noen produsenter har kuppa en del fine navn.

Tine melk

Synnøve ost

Idun ketsjup

Nora syltetøy...

Jo, syns Idun er veldig fint. Har sluttet å forbinde det med ketsjup da jeg har truffet flere flotte jenter med dette navnet. Tror det er noe som raskt går over når man får en ny assosiasjon. Jeg ville ikke bekymret meg for det hvis dere liker navnet godt.

Ååå, Idun er helt nydelig!

Det stod øverst på min liste,

(helt siden jeg bodde rett ved gamle Idunfabrikken på Bjølsen/sandaker, faktisk;-)

men jeg måtte jenke meg litt fordi pappaen ikke er norsk så det ble noe litt mindre særnorsk. men nå er det ny prøving med ny mann, og Idun er right up there!

Har lurt på å bruke Idunn for å slippe ketchup-assosiasjonen, men er enig med alle dem som ikke syns det er noe problem. Idun er ikke så råsjelden idag, så mange småtasse vokser nok opp med at idun er en i barnehagen, før de oppdager at det er en ketchup.

bruk Idun!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...