lamamma Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 bruker tøybleier, BumGenious, og har vært svært fornøyd med disse. Det har vært minimalt med lekage i forhold til enngangsbleier og de er lette i bruk! MEN nå begynner gutten på 5 måneder å bevege seg mer - og hvis han har BG på så beveger han seg ikke like mye som når han er naken eller jeg setter på enn enngangsbleie! BG blir jo litt klompete i forhold og jeg trur han blir litt begrenset av den?? Er det andre som har opplevd dette??
Ebbis Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Har brukt tøybleier så å si hele tiden på min sønn (1,5 år nå), og jeg kan nok huske at han ble litt mindre bevegelig med bleie på enn uten. Det var nok mest når han var sånn 4-6 mnd som jeg tenkte på dette, d v s akkurat når han begynte å bevege seg mer, som du skriver. Det siste året har jeg ikke tenkt på det. Han har vært helt normalt utviklet motorisk hele veien, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for dette. Kan også nevne at jeg hadde en bleietype som var adskillig mye større enn BG når han var 5 mnd.
Yo&La+spire Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Snuppa bruker ogsaa toybleier og har vert tidlig ute motorisk i forhold til andre barn. Hun gikk f eks da hun var 11.5 mnd, altsaa litt tidligere enn gjennomsnittet. Ingen toybleiebarn eg vet om har vert seint ute, heller tidlig, og eg kan ikke tro at toybleiene skal sinke de paa noen maate:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Jeg har absolutt ikke sett at tøybleier har redusert bevegligheten hos mine barn. Vi har også BG bleier (og en haug av andre)
Ranveig R Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Eg og merka at guten vår ikkje var like "fri" med tøybleier som naken (mest i 4-6-mnd alderen), og eg spurde fysioterapeuten på 4 mnd-kontrollen om bleiene kunne hemme han. Ho svarte at det einaste ho kunne tenke seg var at babyen måtte jobbe/øve seg litt meir for å f.eks. rulle rundt, men at det ikkje var noko negativt i det. Når babyen først får til å rulle (og seinare: krype, gå, springe) merkar ein ikkje forskjell på tøy og eingongs, det er berre akkurat i læreprosessen. På den andre sida, så har vi og ei jente som no er snart 10 mnd, og med ho merkar eg ingen forskjell i bevegelighet med tøy og eingongs. Så det varierar tydelegvis ein del frå baby til baby og.
Madamina Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men tassen vår fikk gjerne til nye ting (rulle rundt, sette seg opp, reise seg opp) når vi var på ferie og han brukte papirbleier. Vi har nå gått over til et cover uten den stive borrelåsen som var på forrige cover. Men nå som han er 2 år er han jo også mye sterkere og lar seg ikke affektere av bleien. Dette var et av aberene. Vi gikk over til papirbleier i perioder hvor han kavet mest med nye bevegelser.
LilleLykkeMor Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Bullmamma: Har du brukt BG siden han var nyfødt? Jeg vil gjerne bruke tøybleier, og liker godt BG, men har vært litt usikker på nyfødtfasen. Unnskyld hvis jeg sporer av innlegget, men er så vanskelig å få svar, og jeg har termin om noen uker :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå