Gå til innhold

Expat, eller andre med gode råd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er snart to uker gammel og vil ha fra begge bryst ved hver amming. Så lurer jeg på... jeg har lagt oss til den vanen, at jeg begynner neste amming med det brystet vi avsluttet første med... sånn at vi begynner annenhver gang på høyre og venstre... er det lurt, eller ikke?

Er fortsatt ganske sår, og synes hun gaper litt lite før hun tar tak, men i dag har hun vært litt flinkere... styrer puppen mot nesa hennes, men hun er litt smådesperat etter mat og kaver veldig før hun får tak...

Fikk ikke ammet førstemann av diverse medisinske årsaker, så har ikke noe å sammenlikne med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bruker og gi annenhver pupp til ammingen, og det er ingenting i veien for det. Pass på at hun får i seg den fete melka som kommer til slutt også, men regner med hun gjør dette hvis hun spiser av begge puppene.

Prøv å tilby henne brystet når hun ikke er oversulten, slik at hun ikke er så desperat at hun blir sinna når hun ikke får ordentlig tak med en gang. Husk også at leppene skal være vrengt utover og nesa fri. Smør også på brystvortekrem hvis du er sår, hvis du ikke allerede gjør det.

Høres ut som du gjør en flott innsats så langt ;-) Flinke mammaen.

Skrevet

Takk for svar...

Vel... noe av problemet er at hun sover så lenge at jeg av og til må vekke henne for mat... og da er hun kjempesulten... har også prøvd å legge henne til når jeg tror hun ikke er supersulten enda... selv da blir hun lettere desperat når puppen kommer....

Bruker brystvortekrem, og har fått sopp, så bruker også mycostatin... det gjør inni hampen vondt når jeg legger henne til, men heldigvis gjør det litt mindre vondt utover måltidet...

så det er det med å få henne til å "vrenge" leppene som er det største problemet... hvordan skal jeg få til det?

Skrevet

Har du prøvd å legge henne til når hun sover?

Dra henne i haka så vrenger hun underleppa utover. Overleppa bruker jeg å løfte opp litt hvis han har den vrengt innover når gutten min dier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...