Lykkeliten86 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 gutten min får mme, når begynne med grøt ? velling eller hva det enn er dere begynner med ? er helt grønn og aner ikke noe ang grøt osv og viss en ikke vil gi d ferdig grøtene, føler d inneholder sukker osv og ikke er det sunneste alternativet, men hva kan enn gi i stede ? lage grøt selv til baby på 3.mnd + går det spør sikkert om mye dumt og rart, men slik er det nå
Tredjemann på vei :D Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Tror det anbefales å begynne med litt grøt rundt 4 mnd til babyer som kun får mme. Jeg ammer bortsett fra en flaske mme til kvelds og spurte hs om det var best å gi litt mer mme eller gi litt grøt i morsmelk i stedet (siden jeg tidvis har litt lite melk). Hun sa at siden jenta mi bare er 3 mnd bør jeg heller gi mme enn grøt, men når hun blir 4 mnd bør jeg bytte ut mme med grøtpulver+morsmelk. Hvis babyen din er under 4 mnd og du (og hs) føler at han får veldig mye mme og likevel ikke virker mett, kan du sikkert blande i litt grøtpulver i ei flaske om dagen.
Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 På helsestasjonene har de en gratisbrosjyre om spedbarnsmat. Den er laget av Sosial- og helsedirektoratet og tar for seg alt om innføring av mat, hvordan lage grøt selv osv osv. http://www.shdir.no/ernaering/spedbarnsern_ring/mat_for_spedbarn__brosjyre__15566 Til høyre på siden kan du laste ned brosjyra. Eller du kan klikke på forskjellige temaer i menyen til venstre. Lykke til:-)
Lykkeliten86 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2008 Takk for det skal sjekke nette litt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå