elmaaani Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Jeg har endelig blitt ruger etter de satt inn gullegget i går! Men jeg er oppblåst og føler meg veldig stram over eggstokkene, både på høyre og venstre side... Er dette vanlig eller er det fare for overstimulering? Noen tips til hva som kan hjelpe mot smertene? Håper noen kan svare meg!
Raspberry Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Helt vanlig. Eggposene fyller seg visst opp igjen med væske etter at de har tatt ut eggene. Det blir bort igjen etter noen dager. Du kan jo ikke bli overstimulert nå som du ikke blir stimulert lenger. Vet ikke om du bør ta noe mot smertene, bare ligg på sofaen og slapp av du, og tenk at dette går bra:)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Heisann:) Følte meg også oppblåst, men gikk over etter noen dager. Kjenner også murringer, akkurat som om jeg skal ha mensen noen ganger, men det er visst helt normalt. Lest om folk som er gravide og har daglige murringer hele første trimester:) Prøv å legge deg ned å slappe av, pust helt ned i magen, det funket ihvertfall for meg:) Ellers kan du trygt ta paracet ( ikke ibux) mot smertene hvis du synes det blir for ille. Masse lykke til:)
elmaaani Skrevet 23. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2008 Tusen takk for svar! ... har hørt om de som blir oppblåst og overstimulert etter egget er satt tilbake sjø så det var det jeg evt var redd for... er nok bare å ta det med ro ja, og nyte at jeg er ruger =))
Nøtt Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Hvis man er overstimulert så kommer gjerne symptomene noen dager etter innsetting ja. Men da blir man skikkelig dårlig, blir kvalm, får problemer med å puste, spise, drikke, tisse og har fryktelig vondt. De aller fleste blir oppblåste og har vondt i eggstokkene, dette er helt normalt uten at det er fare på ferde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå