Gå til innhold

Hva foretrekker dere, reise på flere små ferier i feriene, eller en lengre ferie i året?

Anbefalte innlegg

Vi har mange venner som alltid er ute og reiser i høstferien, vinterferien, i påsken osv.. tar en uke her og en uke der... Syns det er slitsomt å reise ut av landet for et så kort opphold jeg, med barn og alt som må forberedes..

Vi har som oftest hatt en lang sammenhengende ferie i året i året, hvor vi er ute av landet 4 ukers tid, så tar vi noen langhelger i løpet av vinteren på fjellet. Det passer best slik ifht jobben til min kjære, syns nesten "alle " hiver seg på en uke her og der, vi er mer planleggere, og siden vi ofte reiser dit det er tidsforskjell er det greit med lengre opphold for å komme over jetlagen..

Enn dere da? Høres digg ut med en ferie her og der altså, men så mye styr med pakking og reising for en uke bare...;-)

Fortsetter under...

En mellomting av det du sier kanskje.. Vi bruker mesteparten av ferien om sommeren, eller i år tok vi tre uker. Vi var borte store deler av ferien, men 12 dager av det var ferie,ferie.. De andre dagene brukte vi hos min familie.

Kunne virkelig ha ønsket å ha såpass med penger at vi kunne tatt en sydentur på høsten og en om våren. Og da hadde en uke vært grei tid å være vekke. Styre ikke veldig med pakking, skriver lister også legge jeg ting i koffert dagen før.

Jeg foretrekker flere ferier, men skal jeg reise ut av landet med barna vil jeg helst bli i minimum 2 uker. I år har jeg og mannen vært på en langweekend i januar, en i april, så var hele familien 3 uker i Tyrkia og 2 uker i Sverige. I tillegg har vi vært på en helgetur med båt og skal nå på helgetur med campingvogna, ikke akkurat ferie, men krever en del pakking når hele familien skal på tur. Litt pes å pakke ja, men absolutt verdt det. :o)

Til høsten skal jeg og mannen på en langweekend, har ikke bestemt oss for hvor enda.

Har jo hoved ferien om sommeren. Da blir det jo lengre ferie. Men liker å reise vekk innimellom også. Om en ikke akkurat til utlandet. Så er det herlig med en helg vekk ett sted. Synes også på en måte det er mye pakking og sånn, men en trenger jo ikke pakke så masse til en kort helg eller lang helg.. Så det blir jo mest kos:)

• 2 uker senere...

Vi pleier å dra på 3 ukers sommerferie hvor vi farter litt rundt. I år har vi fartet ekstremt mye, og ikke værrt lenger enn 5 dager på samme plass. Lillemor var i 8 dager da hun ble igjen hos tanta mens vi var i bryllup.

Vi bruker også ta oss noen turer på 3-5 dager, og besøke samboers foreldre, 70 mil unna.

Skulle gjerne tatt tre ukers ferie sammenhengende om sommern, men vi har stesønnen min 2+1 uke + at mannen min må jobbe store deler av sommeren. Så da blir det ei uke vekk, og ellers helgeturer på hytta eller noe i den duren. Dermed blir det høst- og vinterferie + påsken som er ledige til å reise langt i. Så i år blir det ei uke i Tyrkia med guttungen (høstferien) og to uker på bare oss der nede etterpå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...