Gå til innhold

hvordan fikk dere det til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så lyst på to tette!!! har ei jente på 9 uker nå og skulle gjerne vært gravid igjen! vi strevde så med å bli gravid med henne, er så redd for en slik periode igjen. dessuten var svangerskapet og fødselen fantastiske og alt går veldig fint nå.

men jeg fullammer (hun sover natta gjennom så spiser ikke da), og lurer på hvor ofte dere som ble gravide før dere fikk tilbake mensen hadde sex sånn ca? jeg orker liksom ikke styre med el-tester på lang tid enda, og har jo ikke peiling på når jeg kan ha el - i morra eller om 9 mnd...

er det noe man kan gjøre for å få mensen raskere tilbake?

bare skjedde det for dere??

heldiggriser :=)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bare "fikk det til" uten å prøve ja,hadde egengtlig tenkt å vente litt.Trenger ikke å få tilbake mensen for å bli gravid.Men jeg ble gravid med tvillinger da lillejenta var 9mnd. Dagene er hektiske men villeikke vært det foruten når det først ble sånn. Men hadde jeg vært deghadde jeg nok venta til ungen hadde vært godtover halvåret før jeg hadde prøvd på igjen. Brukte lang tid på å bli gravid med første, men nå ble jeg gravid umiddelbart etter ammeslutt.

Skrevet

Vi får ikke så tette som du ønsker, blir 20mnd imellom her.

Vil bare si at vi sleit med å få til nr. 1 pga hormoner i ubalanse, startet prøvinga når jeg fikk tilbake mensen etter 10mnd. Vi ble veldig overrasket over å bli gravide med en gang!

Skrevet

nå er gullet ditt 9 uker, og alt er nok fryd å gammen tenker jeg!;) Men husk på at barnet blir mer og mer krvende fremover nå. Og jeg anbefaler deg IKKE å slutte å amme for å bli gravid igjen. Så lenge jenten din vil ha, så er jo det det beste. Når kroppen din er klar for å bli befruktet igjen, så kommer det til å skje!

Men ikke stress med å bli gravid, la kroppen styre det selv. og nyt tiden med den lille du har!

Jeg fikk mensen igjen etter 5 mnd selvom jeg ammet,ble gravid når lillegutt var 6 mnd da! vi har bare tatt livet med ro og ikke tenkt så mye over det. Da går det seg til skal du se! Merker at denne graviditeten er tyngre. er myye dårligere enn jeg var sist, så er kjempe gla mannen min er hjemme fra båt og kan hjelpe til:)

Lykke til!

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Vi hadde også sex. Haha. Ammet ikke, og ble gravid 8-9 uker etter at jeg fødte nr. 1 og det var overhode ikke planlagt.

Jeg angrer selvfølgelig ikke på at jeg valgte å beholde til tross for ung alder og slikt, men hvis jeg kunne valgt, ville jeg valgt å vente litt før jeg ble gravid igjen.

Det er slitsomt med en baby og å være gravid i tillegg.

• 1 måned senere...
Skrevet

Puter under rompa og beina opp etter veggen. Jeg tuller ikke altså...! :o) Det funket ihvertfall for oss :o)

Fikk ikke mensen igjen mellom våre to. Ble gravid ganslke nøyaktig 3 mnd etter hun første kom - vi må hatt flaks og truffet på første eggløsning.

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Begynte på minipiller uten å ha fått mensen først, sluttet etter 3 uker og ble gravid med en gang etter det.

• 2 uker senere...
Skrevet

22 mnd mellom mine to første. Slutte å amme henne da hun var ti mnd for å få igjen syklusen. Den kom ikke før jeg sluttet å amme. Vi prøvde også lenge på nr en. Men nr to kom på andre eggløsning etter at syklusen kom tilabake.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Fikk tilbake mensen når lillegutt var 3 mnd selv om jeg fullammet. Når han var 6 mnd ble jeg gravid igjen, aldeles ikke planlagt...

Vi brukte 2 år på å bli gravide første gang, så hadde virkelig ikke forventet at ting skulle skje så fort så vi var vel litt uforsiktige :)

Men hadde liksom akkurat begynt å ha noenlunde regelmessig sex igjen etter fødselen (tok lang tid før jeg var klar både fysisk og psykisk), så det har skjedd fort denne gangen!! Blir 15,5 mnd mellom her.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Hei

Har du noen gode tipsom vogn og bil til 1+tvillinger?

Jeg ser på trillingvogner og tvilling med søskensete ,ensyns ikke jeg finner noe solid. Er muligens jegsomer kravstor, men jeg vil så gjerne ha vognplass til alle.

Skrevet

Fikk tilbake mensen da lillejenta var 7 uker. Lenge leve paranoia og ingen tro på fullamming som prevensjon... Ellers hadde det blitt veldig tett her. Ble gravid ved første forsøk etter minipilleslutt da lillejenta var 13mnd. Blir da 22mnd mellom her. Og her satt også nr.2 på første (nesten litt halvhjertede forsøk) mot 3mnd hard jobbing med nr.1.

Et vennepar prøvde i 5 år (!!) med eldstemann, mens neste satt på første forsøk. Så ta det med ro og ikke start prøvingen før du faktisk er klar for å bli gravid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...