Gå til innhold

Jeg skal lage middag til 12 personer - hva kan du anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne litt spesifisert hvis du har noen gode forslag :-)

Skrevet

Coq au vin er kjempegodt, og enkelt å lage til mange:-)

Skrevet

Jeg hadde laget steik. Du trenger sikkert flere og dem kan du steke på forhånd. Det er like godt å servere det kaldt. (skinkesteik eller oksesteik).

Det beste er å slenge dem i ei terakottaform med lokk. Krydre med blandingskrydder. Ikke salt og pepper.

Kok poteter og surkål (evt. grønnsaker) Noen ganger varmer jeg noen ferdige medisterkaker i mikroen hvis jeg er redd det blir for lite mat.

Sil krafta i terakottaformen og ikke glem å bruke krafta i sausen.

Det kan nesten ikke bli enklere enn dette. Steik lager seg jo selv:

Lykke til:o)

Skrevet

Stek kalkun. Rimelig. Masse mat, godt. Server med grønnsaker, waldorfsalat og en god saus, omså en god posesaus tilsatt litt stekesjy;)

Skrevet

Lammelår/stek med ovnsbakte grønnsaker, fløtegratinerte poteter og sjy.

eller...

fårikål

Skrevet

Gryterett med ordentlig kjøtt, bibringe f. eks. Det kan du lage dagen før ogbare varme opp på selve serveringsdagen.

Det skal vi ha til barnedåp. Bruk ferske gønnsaker i. F eks små sjalottløk, gulrøtter, purre, paprika etc. Bruk køttbuljong og noen bokser med hermetisk tomater. Server med hjemmelaget potetstappe eller ris.

Skrevet

Vi skal også ha 12 til bords:-) Vi lager Bacalao dagen før! Men nå har vi fått tak i veldig veldig god fisk, så det gjør jo susen:)

Skrevet

Sist jeg lagde middag til så mange personer så lagde jeg lapskaus med nybakt flettebrød til. Det var en tidlig middag ( ca kl 15) og 3 barn skulle også spise, så derfor fant jeg ut at lapskaus ville passe. En stoooor kjele ble nesten tom, så det var veldig populært :-)

Gjest irismor
Skrevet

Stek (skinke, okse, kalv) brunsaus, grønnsaker og kokte poteter =)

Alltid en slager ;-)

Skrevet

Sist vi hadde så mange på middag hadde vi kalkunbryst, potet, gulrøtter, blomkål, sjysaus og waldorfsalat. Veldig enkelt å lage og greit å ha rester av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...