♥♥mortil4♥♥ Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Tulla her er snart 6 mnd, og vi har prøvd å gi henne smaksprøver på grøt. Hun vil IKKE ha den =/ Men så såg jeg at noen her inne, gir tynn grøt på flaske.. Funker det bra? Blir den like tynn som melken da? Og hvilke smokker bruker dere? Jeg har avent flasker, kan jeg bruke de smokkene til? Kanskje det er lettere å venne seg til smaken dersom hun får det flytende først
Manx Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Hei! Jeg måtte gi snuppa grøt på flaske etter å ha forsøkt nesten 2 mnd til og fra med skje.. Hun var ikke interessert i grøten etter ammingen, og tok jeg grøten først, så ble hun helt vill og bare kastet seg over skjeen liksom.. gråt og var helt ute av seg fordi det ikke gikk fort nok. Helte like greit grøten i en flaske og den skled ned på høykant.. hi hi.. På de fleste pakningene står det smaksprøver (litt tynnere enn vanlig porsjon) og det er denne vi har laget, den blir litt tykkere enn melk, men ikke så tykk som vanlig grøt. Jeg bruker MAM smokk med 3 hull. Prøvde Avent med 4 hull, men der kom det ikke noe gjennom. Ulempen med dette er vel at det kan bli vanskelig å venne henne til vanlig grøt, men tenker at det får vi ta etterhvert.. Jeg gir henne flasken ved kjøkkenbordet, sittende på fanget mitt, slik at det ikke skal bli så mye kos liksom.. Hennes far var likedan, så kanskje arvelig;) Prøv deg fram og lykke til!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Det har jeg gjort med begge mine, og det har vært suksess ) Har laget litt større hull i aventsmokken, for melken blir jo litt tykkere.
Manx Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Glemte å si at MAM tutene passer til avent sine flasker, så da kan du bare kjøpe smokkene..
anne* Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Er ikke det det samme som velling da? Jeg blander 2ss maisgrøt per 100ml melk. Det blir ganske tynt. Kan sikkert lage den tykkere enn det også. Vi bruker Dr.Browns flasker, der er det egen tut en kan kjøpe, strl4, for tykk væske.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 kjøp sanne variable flowtutter fra avent, med 1, 2 eller 3 streker som du vender opp mot nesen. brukt de selv på velling og funket supert. prøvde med både 3 og 4 hull i tutten, og prøvde å lage de større. men ble helt supert når jeg kjøpte den med flatt hull....
lille sprelle Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Kanskje lurt å bruke velling i stedet for grøt med tanke på næringsinnhold? Har hørt at de i sverige selger velling til små babiser, men at det er trøblete å få tak i i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå