Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #102 Skrevet 25. august 2008 Jeg har ingenting mot folk med annen hudfarge..MEN.. har aldri falt meg inn å ha sex med en.. og jeg har aldri vært betatt eller syntes at en utlending er kjekk.. Kanskje om norge hadde hatt noen flere ordentlige afrikanere ikke bare dissa pakistanerne og somaliagutta.. Noe som får meg til å grøsse. når jeg tenker på å ha en inni meg..nei æsj
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #103 Skrevet 25. august 2008 Jeg er utlending, og lys i huden. Mannen min har barn med meg. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!! Grusomme greier...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #104 Skrevet 26. august 2008 Siden når sluttet Somalia med å være et afrikansk land?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #105 Skrevet 26. august 2008 Jeg ler meg fillete =) Og hadde det ikke vært for HI så hadde vi jo ikke hatt disse hysterisk morsomme "diskusjonene", tenk på det! Tør vedde på HI er som oss andre, bare med litt bedre fantasi og oppfinnsomhet (for ikke å snakke om evne til å skrive på skikkelig dårlig norsk!!) bare for å sprite opp hverdagen vår, og provosere (noen som vet hva det betyr?) Takk HI =)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #106 Skrevet 26. august 2008 Det er ikke Hi jeg reagerer på, hun er som du sier sikkert ute etter å provosere. Det som er trist er at noen er enige med henne.
vaffeljernet <3 Skrevet 26. august 2008 #107 Skrevet 26. august 2008 det som er skummelt med Hi sitt innlegg er at det representerer en del mennesker i dette landet som ikke ser på seg selv som rasister, men som indirekte setter et likhetstegn mellom ordet utlending og mørk hudfarge og en del andre negative egenskaper. ja, dette er et følsomt tema for mange mennesker. for eksempel alle som er helnorske og mørke, men som opplever å bli sett på som kriminelle og mindreverdige på grunn av hudfargen eller for utlendingene som ikke er mørke, eller alle de muslimene i dette landet som ikke liker mullah krekar eller er for omskjæring av jenter. det er veldig farlig å generalisere mennesker på grunnlag av ytre synlige forskjeller og det burde vi som lever i norge i 2008 ha åpnet øynene for.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #108 Skrevet 26. august 2008 Mener du at mørk hudfarge er en negativ egenskap 10:02? For det er det du skriver. Og er det bare følsomt for de helnorske og mørke? Hva med dem som er utenlandske og mørke?
vaffeljernet <3 Skrevet 26. august 2008 #110 Skrevet 26. august 2008 nei, det mener jeg overhodet ikke og det er ikke det jeg skriver. jeg mener det er et problem at det finnes mange som indirekte mener dette.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #111 Skrevet 26. august 2008 Hei Mami21osv Du blander litt begreper her, blander inn hunder og "underlater" (går ut fra at det er en slags fugl) Hund og "underlat" er ikke to raser av samme art. Det er derimot Puddel og Golden Retriver. Disse kan blandes, resultatet kan nok bli snodig, men det er fysisk mulig. Man kan derimot ikke blande hunder og fugler. Mennesker er en annen art, og alle mennesker kan få barn med hverandre( jada, jeg vet at det finnes infertile, glem dem nå) uten at alle nødvendigvia har lyst til å finne seg en partner med en annen hudfarge. Og er Ali Pakkis med gullsmykker, hvite bukser og BMW så mye bedre enn Ola Nordmann med snusleppe og terninger? Deg om det, men jeg fant meg hvertfall en Ola Nordmann som hverken snuser, har bleika hår, eller kjører traktor... Jeg er litt mer voksen enn deg, og har erfart at forhold er en vanskelig ting, selv når man har nogenlunde samme bakgrunn. Hvorfor påføre seg ekstra problemer ved å blande inn helt forskjellige religioner eller kulturer? Er du forresten gift med pakistaneren din? Hadde en pakistansk kompis som hadde unge med en norsk samboer, han ble allikevel presset til å gifte seg med sin pakistanske kusine fra landsbygda... Så hvis ikke dere allerede er gift hadde jeg ikke følt meg så altfor trygg, er ikke bare jenter som blir tvangsgifta....
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #112 Skrevet 26. august 2008 Ei som har pult på *alt* fra svensker til egyptere er vel ikke ei jeg ville ha kalt snobb akkurat. Og siden du nevner valg, nei jeg stemmer ikke hverken FrP eller demokratene eller andre "brune" partier...
Tommage♀♂ Skrevet 26. august 2008 #113 Skrevet 26. august 2008 Mitt søskenbarn har 4 barn med sin afro-amerikasnke ektemann. Alle barna har krøller, en har nesten sort hår, 2 har mørkebrunt og en har blondt hår. 2 av dem er så lik vår familie at det er morsomt å se på, mens de 2 andre ligner mest på faren sin. Og de er alle gyldne i huden da. Kan du vise meg den regelen der det står at den mørke (o' så skremmende utlendingen) dominerer genene til avkommet? Selv har jeg ban med en nordmann som er mørkhåret mes jeg selv er blond. Datteren vår er mørk og ligner ikke på meg, sønnen vår lys og kliss lik meg da jeg var barn. Aldri tenkt over at jeg ikke kan kjenne meg igjen i datteren min, hun er min og jeg elsker henne på lik linje som sønnen min. Ahr, kjenner jeg blir mer og mer irritert over dette inlegget
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #114 Skrevet 26. august 2008 Jeg kommer kanskje til å bli kalt rasist, men det driter jeg i. Har ikke så mye i mot utlendinger, men faller ikke for dem. Tenner rett og slett ikke på mørkhuda menn. Men kunne overhodet ikke tenkt meg en mann som var rødhåret heller(tror det er fordi hele gatas plageånd da jeg var liten var rødhåret!) Vi har gjerne spesielle egenskaper vi ser etter, eller som vi tenner på, bortsett fra noen da, som tydligvis har seg med alt, bare det har en pi**... Jeg tenner på menn som ser ut som badboys, men som egentlig er teddybjørner. Får i ulveklær med andre ord.. Gjerne litt kraftig, kan ha skjegg, men ikke hår, tattoos osv. Har funnet meg et perfekt eksemplar, ser skummel ut, men er snill som et lam, og etter snart seks år så *vet* jeg at han er teddy og ikke badboy:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #115 Skrevet 26. august 2008 Begge mine foreldre er norske, min mor er lys i både hud og hår, mens min far er mørk; sort hår og veldig mørk i huden. Da jeg så dagens lys, var jeg så mørk i huden at de sa jeg var "ferdig brunet", med kullsort hår som skinte i blått. På den tiden, midten av 70-tallet, hadde de ikke den fjerneste anelse om at ordet "mulatt" var et mindre positivt ord, så som baby ble jeg visst kalt "mulattjenta". I dag burde man vite bedre enn å kalle barn av hvite/mørkhudede et så nedsettende ord som mulatter. I hvert fall når det blir "delt ut" linker man kan følge og faktisk lære litt. Det trengs ingen diskusjon på hvorvidt ordet "mulatt" er nedsettende eller ei, det er allerede opp og avgjort. Dere som fremdeles nekter å innse at det er et nedsettende ord bør ta en god, lang titt på dere selv og forsøke å finne ut hvorfor dere er så inn i helvete trangsynte at dere mener DERES mening er den rette i en situasjon som denne.
Mamsen86 Skrevet 26. august 2008 #116 Skrevet 26. august 2008 Du går ut i fra at det er en slags fugl? Du forsto vel det, eller er det bare om og gjøre å være vanskelig i dag..??! Det lå ikke så mye alvor i det jeg skrev, jeg er fullstendig klar over at man ikke kan blande en fugl og en hund. Ærlig talt. Det var for å sette ting litt på spissen, iom. at "like barn leker jo best". Jeg trodde ikke at det var så vanskelig å se den, men folk er jo forskjellige.. Og jeg skrev heller ikke at jeg syntes at alle burde mikses og trikses med. Skrev faktisk at jeg driter i hvem du og du og du sprer beina for. Elsker man hverandre, så syntes jeg ikke at hudfargen er så viktig! Og Ali Pakkis med gullsmykker, hvite bukser og BMW? Tror aldri jeg har sett han i noen hvit bukse. Ei heller har han noen BMW å kjøre rundt i. Men utolig vittig at du tok absolutt hele innlegget mitt bokstavelig. Morsomt når folk gjør det! :-) Om du er mer voksen eller ikke enn meg er for meg totalt likegyldig. Jeg tror samtlige her inne er fullstendig klar over at forhold er en vanskelig ting, selv om begge er norske. Eller svenske, for den saks skyld. Og hvorfor påføre seg ekstra problemer? Tja, si det.. Det er jo din måte å se ting på! Nei, vi er ikke gift hehe. Og jeg vet veldig godt at tvangsgiftning forekommer, også hos gutta. Men du skjønner det frøken, vi er ikke sammen lengre - så om han gifter seg, så går det helt fint for meg det! ;-) Men siden du skriver at du "er mer voksen enn meg", så regner jeg med at du er noen år eldre enn meg. Og generasjonene forandrer seg vet du. Blir mindre og mindre vanlig å "tvangsgifte" barna sine. Så om vi finner tilbake til hverandre, så er akkurat det der det jeg bekymrer meg minst for ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #117 Skrevet 26. august 2008 Eh, jo, det er det du skriver: "men som indirekte setter et likhetstegn mellom ordet utlending og mørk hudfarge og en del andre negative egenskaper". Mørk hudfarge og en del andre negative egenskaper. Hvis du ikke mener at mørk hudfarge er negativt, burde du kanskje droppet å skrive "andre". Men bra du sier du ikke mener det.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #118 Skrevet 26. august 2008 Jeg er selv et mulattbarn, og må ærlig innrømme at jeg ikke visste at mulatt var et negativt ord. Nå har jeg heller ikke gått rundt og sagt det da.. Min mor er helnorsk, og min far er engelsk. I tillegg til det, er han faktisk mørkhudet. Hvorfor skal det ha noe å si? Min mor har vel aldri vært flau over meg på grunn av dette? Jeg ligner jo mye mer på henne enn på min far.. Dette er det dummeste.. Men ja, jeg er enig i at det er ulike ting man tenner på hos det motsatte (eller evt samme) kjønn, og man blir ikke rasist for det. Selv har jeg alltid likt tynne gutter (og jenter), og kunne ikke tenkt meg å ha sex med en som veide mye mer enn meg. Jeg synes også det er innmari mange sexy utlendinger der ute, uavhengig av om de er fra Sverige eller Kenya. Jeg har aldri vært i forhold med noen fra et annet land, men det er ikke hudfargen som gjør det. Og det er ikke alltid det er de som er verst når det gjelder mishandling.. Heldigvis har jeg nå funnet mannen i mitt liv, som jeg vet at aldri kommer til å gjøre meg noe vondt, og dermed er søket over Man bestemmer ikke selv hvem man faller for! Respekter andre for deres valg, og ta ut bjelken i ditt eget øye før du kommenterer flisa til andre..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #119 Skrevet 31. august 2008 Jeg skal ha barn med en utlending, men barnet blir ikke mørk i huden av den grunn. Jeg tenkte meg ikkeom to ganger først heller, jeg/vi visste at det var dette vi ville.
Gjest Skrevet 1. september 2008 #120 Skrevet 1. september 2008 Sorry men du er rassist,utlending,mørkhudet alle er vi forskjellig og liker forskjellige menn. jeg har norsk mann men har hatt utenlandsk ,hoder meg til han jeg har nå . Og jeg er selv av utenlandsk opprinnelse.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #121 Skrevet 1. september 2008 Så lenge "mørkhudede" (er det lov å si?) kaller hverandre for nigger og blackass, kan da vel jeg si utlending, neger eller svart! Det dreier seg bare om hva slags innstilling man har. Tror man at alle hater en, får en et jævla kjipt liv! Tar en derimot det andre sier i beste betyding, blir det straks mye lettere. Skal jeg liksom bli fornærma fordi noen kaller meg hvit? Jeg skal faen meg reise meg opp og begynne å skjelle og smelle og kalle folk rasist, hvis de bruker ordet hvit i samme setning som navnet meii! Faen heller altså! Tenk så grusomt... *rister på hodet*
MJ<3 Skrevet 1. september 2008 #122 Skrevet 1. september 2008 Orket ikke lese alle svarene i innlegget, men jeg tenker bare hallo... Har barn med en fra Tyrkia, og han er meg opp av dage. Alle (min familie, venner og min manns familie) sier han ligner veldig på meg. Ja han har brunt hår og er gyllen i huden, gå inn på profilen min om dere vil se. Men han er da like mye min baby og jeg tenker bare at han er heldig som ser ut som han gjør og som får slikt innsyn i to kulturer. Mannen min er ikke veldig mørk, men han har svart hår, og for tiden er jeg faktisk brunere enn han:) Når det gjelder religion så er hverken jeg eller han religiøse så alt som har med religion å gjøre (dåp, omskjæring ol) får han selv velge når han blir stor nok. Folk er forskjellige om de er lyse eller mørke. Jeg har funnet en mann jeg vet jeg kommer til å leve med og som jeg elsker, og det er det som burde telle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå