Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #76 Skrevet 24. august 2008 Jeg er i alle fall våken nok til å forstå at man ikke skal kjønnslemeste babyer...
Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 24. august 2008 #77 Skrevet 24. august 2008 Å omskjere gutter er faktisk ikke lemlestelse....Det gjøres i 2/3 av verden. T.o.m gutter i min etnisk norske familie er omskåret , til glede for dem....
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #78 Skrevet 24. august 2008 Så det betyr at det er riktig? Når den gemenehop foretar kjønnslemlestelse er det greit? Det er kun de semittiske religioner som driver med det der. Det er en RELIGIØS greie. Kinesere gjør det ikke (folk flest bor faktisk i kina) Tror ikke barnet synes det er greit. Stakkars gutter...tenk de skal dusje på skolen i NORGE.. 96% av alle gutter i norge er faktisk ikke kjønnslemlestet. Mens du vil kjøre en afrikansk vri? *riste på hode* Og apropos kukkost: Du må lære gutten din å vaske tissen sin for det, faktisk... Kukkost har også en funksjon, det er der fordi det ikke skal bli infeksjon under forhuden. Hvor visselig er ikke naturen innrettet - helt til det kommer en dust og tror at man med kniv og gaffel kan forbedre den!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #79 Skrevet 24. august 2008 Jeg trodde jeg hadde sett og hørt mye rart i mitt liv.. Ting som presser uvitheten mot et maksimum.. Men her, på dib finner jeg faktisk en hel gjeng mennesker som klarer å forbløffe meg med sin ignoranse! Hva F... får dere til å tro at fordi dere er norske eller hvite så er dere bedre enn noen andre?? Hvis du gjør opp meninger om et menneske pga. hudfargen deres, så ER du en rasist! ¨så enkelt er det Blir kvalm av dere!!!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #80 Skrevet 24. august 2008 jeg har barn med en hvit sør-afrikaner og sønnen min er like hvit som meg.men mannen min er jo like fullt en utlending. kanskje skulle du tenkt litt mere over spørsmålet ditt,for du tror vel ikke at alle utlendinger er mørke i huden?????
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #81 Skrevet 24. august 2008 nå må du ikke uttale deg om noe du ikke vet så mye om,kjære anonym 21.46. hva faen vet du om hvordan det er for gutter å være omskjært eller ikke?og hvordan definerer du kjønnslemlesting egentlig? kjønnslemlesting er når man blir omskåret fordi man ikke skal ha glede av sex\ikke være utro mot mannen sin\ikke like sex\ikke ha sex for noen annen grunn enn å få barn,noe som skjer med jenter. men OMSKJÆRING av gutter er ikke for å ta lysten på sex fra dem,det er pga renslighet og også tradisjon.det påvirker ikke sexlivet deres i det hele tatt,de fungerer faktisk veldig bra spør du meg,for mannen min,som forøvrig er hvit sørafrikaner,er omskjært. forresten er det mye finere å se til en omskjært kuk i forhold til de som ikke er omskjært,og du risikerer ikke å få kuksopp i munnen om du har oralsex med mannen din før han har dursja,og DET er viktig det!men det er en annen sak. poenget er:vær så snill å ikke bland kjønnslemlesting og omskjæring,da er du virkelig uvitende
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #83 Skrevet 25. august 2008 greit at gutter omskjærer seg,men hvorfor kan de ikke gjøre det når de kan bestemme selv???er jo ikke sikkert de vil det når de er voksne. hvorfor må dere på død å liv gjøre det på uskyldige guttebabyer?? dette er jo nesten barnemisshandling. sånne som dere skulle blitt tvangs sterilissert!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #84 Skrevet 25. august 2008 eh,bli omskjært som voksen?da er jo poenget med renslighet borte!du vet da selv at ting gror bedre på barn enn voksne. slutt å bli så provovsert av en ting du ikke har peiling på!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #85 Skrevet 25. august 2008 Det tristeste ved alt dette er at HI faktisk ikke engang forstår hvor rasistiske holdningene hennes er. Virkelig, virkelig trist at hun er så lite selv-reflektert. Og tenk så mye bedre det ville vært å bo på denne jorda om man holdt rasistiske holdninger for seg selv. Man kan jo si at det er "hyklersk", men utrolig mye smerte og vold ville vært unngått.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #86 Skrevet 25. august 2008 for det første. hvis ikke guttebarne deres klarer å holde snurrebassen sin rein når den har forhud er det jo like greit å få kuttet den av,vanlige folk klarer jo å vaske tissen sin. for det andre så er ikke jeg hoved innlegger, jeg ga f i å blande meg inn frem til jeg så at vanlige norske folk omskjærer sine stakkars barn
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #88 Skrevet 25. august 2008 fordi min personlige mening er at hvert menneske skal kunne bestemme selv om de skal omskjæres eller ikke
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #89 Skrevet 25. august 2008 Men for oss er det faktisk uvanlig om du ikke er det!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #90 Skrevet 25. august 2008 for dere ja! men er det det for barna? for noen er det normalt å omskjære jenter,men det er ikke normalt, det er sykt det dere holder på med!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #91 Skrevet 25. august 2008 men da ,anonym 22.14,skulle du egentlig ha venta til barnet ditt er konfirmert med å gitt det et navn også ,siden det er så jævla uvanlig å ta valg på barnets vegne! da kan du ikke klippe håret til barnet heller da for å dra den virkelig langt??????
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #92 Skrevet 25. august 2008 herregud nå må du lese hva jeg skriver! et navn kan man bytte, hår vokser ut. men en ny forhud kan ikke gutter få. trodde ikke folk var så dumme men men. fortsett å misshandle barna deres, noen mennesker liker sikkert å gjøre andre vondt.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #93 Skrevet 25. august 2008 oioioi, nå begynner du virkelig å bli hissig her!det beste for alle men er å bli omkjært,har du ikke fulgt med i nyhetene i den siste tiden pg fått med deg at det er færre omkjærte menn som får HIV enn de som ikke er omkjært? så du må ikke bli så hissig over noe som faktisk er til nytte for noe
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #94 Skrevet 25. august 2008 poenget mitt er at menn må jo bare omskjæres men hvorfor skal mødre bestemme at babyguttene sine skal det? jeg skjønner det ikke. det er helt forferdelig, syns så utrolig synd på de stakkars babyene.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #95 Skrevet 25. august 2008 har barn med utlending og de var begge høyt ønsket og er begge høyt elsket :-) Nå er ikke mannen min mørk da, men hadde han vært det hadde jeg da ikke elsket barna noe mindre. Jeg tror at man bare tenker slik du gjør hvis man er i en sivasjon hvor det ikke er et aktuelt spørsmål. Elsker man en person, og man ønsker seg barn så vil man ha barn med den personen.
Mamsen86 Skrevet 25. august 2008 #96 Skrevet 25. august 2008 Jeg har barn med en pakistaner :-) Hun ser forøverig mer norsk ut enn meg, hehe! :-) Jeg trodde vi var i 2008, jeg? Ikke 1834? Er det ikke lov til å elske hvem man vil? Få barn med hvem man vil? Uten at du og du og du skal legge dere opp i det, mener jeg..? Jeg for min del kunne aldri ha tenkt meg å ligge med Ola Nordmann med i stykker bleika hår, snusleppe og terninger i ruta på pappas traktor liksom - men meg om det. Jeg driter da vel i hvem du og du og du ligger med, så lenge du elsker han! Det er faktisk skremmende å se slike fordommer, i utkanten av år 2008. "Syntes ikke at vi skal blande raser". Neivel, så ikke par bikkja di med underlaten din heller da. Jeg for min del er et menneske. Det samme er min datter. Og hennes pappa. Jeg tenkte meg om både to og tre ganger før jeg hadde sex, jeg. Gjorde du..? Er ikke det ganske normalt, uansett svart eller hvit? Med mindre man har "tramp stamp" da, som også har blitt nevnt her inne i dag.. Nei ærlig talt. "De er søte å se på, men jeg kunne aldri tenkt meg å ligge med en utledning. Men kunne godt adoptert en da!".. Ja, så tanken på at andre som deg skal gå rundt å tenke på at ungen din er ekkel er helt ok det da eller? Og hvem faen har egentlig bedt deg om å ha sex med en utledning? Du skjønner det.. Alle vi andre her driter fullstendig i hvem du sprer beina dine for. Om det er Per eller Pål eller Doc eller Hassan eller Torbjørn eller Eva eller hvem faen det er.. Kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Nei.. Dette blir for dumt..
Mamsen86 Skrevet 25. august 2008 #97 Skrevet 25. august 2008 Dessuten er ikke datteren min omskjært heller. Og jeg har aldri fryktet at hennes far skal stikke av med henne ,dessuten så har han aldri lagt en hånd på meg eller klaget på hvordan jeg går kledd i løpet av de 4 årene jeg har kjent han. Hverken han eller noen andre jeg har vært sammen med, forutenom èn. Men ingen har sagt noe om han ene var svart eller hvit..?! ;-) Tror du skal være litt forsiktig i utalelsene dine, HI! Du har neon grove innlegg her.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #98 Skrevet 25. august 2008 Hva er en utlending, etter dine begreper? Mange nordmenn er mørke i huden Min mann ser annerledes ut enn meg, bl. a. er tissen hans annerledes!!! Bør jeg tenke meg om to ganger før jeg blir gravid med ham?! UÆÆÆÆÆ
kald klogg i ræven Skrevet 25. august 2008 #99 Skrevet 25. august 2008 Jeg er mørkhåret og har en lys, nesten hvithåret unge.( Faren er sunnmøring, så jeg må si at jeg tenkte meg om flere ganger). Noen ganger er det ubehagelig å gå sammen med dem på gaten, fordi jeg tenker at folk ser sånn på oss. Jeg synes blonde barn er nydelige altså, men det er veldig rart for meg å ha et så lyst barn.
mor_til_2_84 Skrevet 25. august 2008 #100 Skrevet 25. august 2008 Veldig så enkelt det er å bli stemplet som rasist da? Begreper som rasist, utlendinger osv byr stadig på trøbbel... huff a meg... Helt ærlig har jeg aldri falt fysisk for en mann, med en annen hudfarge enn min egen. (Jeg er lys og heilnorsk.) Hvorfor det er sånn vet jeg ikke.. Jeg har også tenkt på hvordan det ville vært å få mulattbarn f.eks. Må være spesielt å føde et barn med annen hudfarge enn seg selv. Jeg er absolutt ikke rasist. Har serbiske og somaliske naboer. Og familien som bor rett vegg i vegg er Norsk mor, Afroamerikansk engelskmann og deres nydelige 3 barn. De er da mulatter, og er en utrolig god mix av både mor og far. Jeg tror ikke HI er rasist, men rasisme er et veldig følsomt tema, og folk tolker ting veldig feil innimellom. For meg har det aldri blitt til at jeg har falt for en med helt ulik kultyr, ulik hudfarge eller tro. Men, hadde jeg blitt hodestups forelsket, så hadde jeg såklart ikke rygget unna selv om han var mørk i huden. Men, med tanke på at jeg aldri har vært i en slik situasjon, så ser jeg for meg at det ville vært veldig rart for meg å være i et forhold med en mørk, utenlandsk mann med ulik tro, for så å få barn sammen. Men, jeg ser absolutt ikke noe galt i at andre gjør det. Mix og match sier jeg bare, vi er da mennesker alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå