Gå til innhold

noen som ska ha barn med en utlending?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes også forhold som har mye problemer/konflikter grunnet foreldrenes in forskjellige religion...

Ikke alle, men dessverre for mange.. Har selv jobbet på et krisesenter som frivillig, sett mye jeg trodde ikke fantes en gang! Ikke alle ting blir snakket om i samfunnet. Alt for mange slike konflikter blir hysjet ned pga at man er redd for å bli stemplet som rasist dessverre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke rart du er lite stolt av å være norsk hvis du får barn med en pakkis hehehehehe.

dette er ikke hi men ei brunette. kan være hi er blond å dum å alt det der men jeg er ikke det:)

Skrevet

Har hatt sex med en utlending, og må innrømme at jeg tenkte at det ville ha blitt ett utrolig nydelig barn om vi skulle ha fått ett i sammen.

Samtidig har jeg også tenkt på dette. Det må være utrolig merkelig når barnet ditt er så helt forskjellig fra deg. Men jeg tror også at dette går seg til etterhvert. Når man har den nyfødte i armene vil h*n helt sikekrt føles som din!

Alle kan se at datteren min er min. Hun ligner nok kanskje unormalt mye. Alle kan se at hun er min. Sønnen min derrimot ligner ikke i det hele tatt. Men han føles jo ikke noe mindre som min for det.

Og sånn hadde det nok vært om han var mørk i huden også. Men uten å være i situasjonen så synes jeg det virker litt rart, ja.

Skrevet

ja her blir man vist stemplet som rasist ganske fort.

var ikke meningen på noen måte å fornærme noen.

var bare et spørsmål.

hilsen hi

Skrevet

Ja, fysja, fæle "muslim religionen" altså. Dette kan du jo åpenbart alt om.

Tenk å få unger med en fra den der kristen religionen, a - ingen som har hørt om Hitler, lissom?

Skrevet

Jeg tror ikke du er KKK akkurat....

Men selvom du ikke er rasist, så har du tydligvis en del rasistiske holdninger...

Det kan du kanskje gjøre noe med, for du går glipp av så mange bra mennesker og vennskap ved å ekskludere folk på den måten... Selvom du gjør det ubevisst!

Skrevet

vel, vi er utlendinger begge to, annen generasjons..

hadde ingen betenkeligheter med det

men vi er ikke synlige utlendinger da..

ser relativt norske ut..

men jeg må innrømme at jeg tenker på at hvis det skulle skje noe når vi er i utlandet så vil våre respektive land bli informert før våre nærmeste her i norge...

og den synes jeg er litt kinkig...

Skrevet

skal bare rette på mitt innlegg.. Foreldrene hans er fra pakistan, men han er født og oppvokst i Norge og er faktisk LIKE norsk som meg. Tilogmed levd her lenger enn meg.

Men skjønte ikke helt hva din kommentar var til NN 23:07

uansett jeg elsker kjæresten min og dattra våres, og hun verken ser eller er utenlandsk på noen som helst måte annet enn at besteforeldrene har to kulturer å tilby, den pakistanske og den norske de opplever her.

...

Skrevet

....jeg har formert meg med en utlenning da......men han er ikke mørk....bare sjela hans.....ungen er fin og god som gull....men kan ikke si det samme om opphavet nei....kommer ikke til å reprodusere meg med en øst-europeisk pakkis neste gang.....å guuuuud......nå var jeg rasistisk....sikkert...

Skrevet

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt....

Altså, hvis man elsker en person feks, så ser man ikke på mannen sin og tenker, huff.. barnet blir jo kanskje litt annerledes enn meg... ikke blondt hår feks!! og flaut?! uansett hvordan barnet ditt er, eller ser ut, blir du da ikke flau over det?!?

Som flere sier, det er islam, ikke muslimsk religion. og vettu hva, ingen religioner er særlig "bra" . alle som blir hjernevasket, vridd på, det er prestene som ødelegger for alle.. æsj. ikke rart det blir krig i verden!!!

Jeg venter ei datter med en utenlansk, ikke helt mørk mann, men guud jeg vet hun kommer til å bli perfekt uten blondt hår!!!

Om DU HI, ikke vil ha sex med en utenlansk, så driter vel alle i det?!

Hmm.. og by the way, ang omskjæring, så ska du lete så alvorlig lenge etter noen som gjør slikt på sin datter feks. Selv har jeg faktisk flere i familien også, som er omskjært( gutter) og de er ikke muslimer osv. så ikke dra ALT under den kategorien...

Sier ikke du er rasist, men du har fryktelig mange meninger som tilsier at du tenker som en

Skrevet

Jeg har barn med en utlending.. En neger til og med! og jeg tror at de fleste ville sagt seg enig i at sønnen min er veldig lik meg.

Skrevet

Har barn med en araber. Alle synes Leyla er lik meg bortsett fra at hun har mørkt krøllete hår og brune øyne!

Synes alle blandingsbarn er kjempe søte.

Skrevet

heisann Ema, ja leyla er jo vakker.. hihi... og man ser hun ligner deg gitt =)

Jeg får barn med en kurder så..

Skrevet

Jeg hadde ikke lagt meg på magen og nekta dersom Denzel Washington kom på besøk akkurat...

Skrevet

Hei ema for en nydelig nydelig liten jente du har, liker også navnet såklart..:) Hun blir nok mega populær når hun vokser opp.

Jeg selv har barn med en spansk, man kan ikke se at hun har utenlandsk far med sitt blonde hår og blå øyne men hun er bare såååå skjønn.

Syns nesten alle barn som er blandinger er skjønne, gikk på skolen med flere mulatter og det var alltid dem som var de mest populære på skolen.

Han ene husker jeg var høy, mørk, med mørkebrunt hår og nøttebrune øyne, muskuløs og lignet veldig på Colin Farell er det han heter? Nydelig. Eller hva med han negeren i csi med de blå øynene? nydelig!

Skrevet

Hvorfor skulle "nasjonalitet eller kulør" være lite viktig? Bare fordi DU sier det? Hvorfor er det så "fy fy" at HI bare spør om det? Synes mange her er EKSTREMT hyklerske: Det er ok å utelukke potensielle partnere pga. kroppshøyde, inntekt, hårfarge, religion etc., men IKKE pga. hudfarge? Latterlig, det er jo like "diskriminerende" å utelukke noen basert på f.eks. kroppshøyde som hudfarge.

Noen foretrekker høye menn, andre lave, noen liker lyse, andre mørke, noen jakter på rike menn, mens andre tenker ikke så mye på penger, noen vil kun ha en som tar sin tro på alvor etc.

ALLE "diskriminerer" i valg av partner, mer eller mindre, så at hudfarge som kriterium er sååå fælt er jo helt latterlig hyklersk! Det er vel ikke fælere enn mange andre kriteria man velger partner etter vel.

Selv er jeg en vakker, hvit norsk jente, og ville selvsagt ha en kjekk og hvit mann å få barn, slik at jeg kan få barn jeg kan kjenne meg igjen i. Kunne aldri i verden ha hatt sex med og fått barn med en som ikke er hvit, da ville jo mine gener blitt "kastet bort" i og med at det barnet ville ha lignet på faren bare, og ikke meg i det hele tatt.

Det er naturlig at man vil ha barn med noen som har lignende trekk som en selv, selv om det ofte kun er hudfargen, fordi mennesker vil se igjen noe av seg selv i sine barn. Det er instinktivt, ikke rasistisk.

For en med mørk hudfarge er det jo ikke noen "big deal" å få barn med en hvit, asiat etc., for barnet vil jo bli mørkt uansett, og ligne på den mørke forelderen.

Skrevet

Ah, enda en tråd preget av fordommer og ignoranse..

Utlendinger er ikke automatisk mørke og muslimer.

Barn av foreldre med forskjellige farger blir ikke automatisk lik den mørkeste forelderen, heller ikke like mørk.

Barn kan ligne den forelderen som er lysest, til tross for at barnet selv er mørkere. Mennesker har flere særegenheter enn hvilken hudfarge man har.

Når man er gravid så aner man ikke hvordan babyen ser ut, om den er grønn, blå, lilla, brun eller hvit. Og til sist, om man faktisk er gravid med et menneske med en annen hudfarge enn en selv, så er det godt mulig man faktisk er glad i vedkommende. At barnet ligner noen man er glad i, er vel positivt for alle og en hver.

Selv er jeg fargeblind. Jeg ser menneskene før jeg ser hudfargen. Det gjør kanskje min verden litt større enn din verden.

Skrevet

Vel,jeg har hatt sex med en ire,en engelskmann,en fra belgia,noen tyskere,en svenske og en spanjol,og jeg må ærlig innrømme at hvis jeg skulle ha barn med noen av dem ville det vært spanjolen pga de lekre genene :)

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn, desverre. Hadde ikke turt det.

Skrevet

Skal ha barn med en utlending jeg, han er bra mørk i forhold til mine lyse gener, og selvfølgeli kommer vi til å få et kjempenydelig barn. For å være helt ærlig ville jeg ikke fått unge med en rødtopp med fregner!! Da hadde jeg nok tenkt meg to ganger om...

Skrevet

Jeg har pula alt fra søta bror til en liten muslim fra Egypt. Gikk fint det. Om jeg var redd? Neeeei... Ikke skummel sex! Og hadde det vært gjensidig ekte kjærlighet hadde det vel ikke vært så fryktelig skummelt å fått barn med vedkommende heller.

Må innrømme at jeg ikke skjønner folks tankegang her. Selv om barnet er mørkere i huden enn sin mor, vil det jo likevel være slik at barnet har mors gener. Så hun vil nok se likheter. Kanskje noen av dere burde ta litt utdanning? Biologi? Gjerne også litt samfunnslære, religion og kulturforståelse i samme slengen. Jada, bare kall meg en snobb. Jeg kan kalle dere verre ting, om det er om å gjøre å kalle hverandre stygge ting.

Husk å forsov dere til valget neste år!

Skrevet

Utlendinger kan være så mangt... svensk, afrikansk osv... skal selv ha barn med en greker, som er relativt mørk, og har ingen problemer med det.... mange som kommenterer hvor nydelige barn vi kommer til å få sammen, og det er jo koselig :) HL, hvor gammel er du? Beklager, men noen av innleggene dine er litt lite gjennomtenkt... men men :)

Skrevet

Ja mulatter er jo nydelige barn, men hadde vært skeptisk til å fått barn med en mørkhudet mann.

Men jeg hadde ikke vært redd for å ha hatt et barn som var mørkt mens jeg var lys.

Skrevet

Jeg er ikke gravid nå, så jeg skal pr dags dato ikke ha barn med en utlending nei. Men om det mennesket jeg forelsket meg i og valgte å leve med var fra et annet land så ville jeg jo selvfølgelig gjerne hatt barn med vedkommende. Om det hadde vært en med mørk hudfarge hadde ikke gjort noe med barneønsket, det ville jo blitt barnet mitt uansett om vi lignet hverandre eller ei.

Du stiller spørsmålet som om alle utlendinger er mørke da, det er de jo ikke. Dessuten er det ikke hudfarge som hadde bekymret meg mest hvis jeg skulle hatt barn med en fra et annet land. Det som først ville falt meg inn å tenke over var hvor like/ulike kulturene våre er. Livssyn, livsstil, verdier og normer. Ville vi klart å samarbeide om barneoppdragelsen og bli enige om de viktige tingene? Gi barnet en god del av begge kulturer på en fin måte? Feire de forskjellige høytidene på en uproblematisk måte? Familieforhold? Kontakt med besteforeldre i utlandet? Disse tingene ville vært det jeg hadde måttet gruble på dersom jeg hadde vært i en situasjon hvor jeg vurderte å få barn med en fra et annet land, ikke barnets hudfarge kontra min egen hudfarge.

Skrevet

Jeg syns faktisk ikke vi skal blande raser. Å jeg er ikke trangsynt eller noen ting, syns bare det er fint om iallefall noen kunne sett nordiske ut i fremtiden også!!

Men jeg tenner heller ikke på mørkhudede, så det er ingen fare for at jeg får et barn som ikke ligner meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...