Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 fikk så innmari vondt i går og plagdes i natt, har fått tømt det i løpet av dagen og nå i dusjen, ser at det er ganske rødt men klumpene er så og si borte (fortsatt sykt vondt!) er det på bedringens vei eller bør jeg oppsøke lege? (typisk at det er fredag i dag..)
Expat Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Ja, alltid fredags kveld! Du har vært kjempeflink! Fortsett med det du har gjort, legg barnet til med haken mot der det er vondt. Har legen sagt noe om hvilke smertestillende du kan ta?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 har tatt paracet i dag for jeg har verket i absolutt hele kroppen (ikke snakket med lege nei..) jeg får vel bare se det an, og gjøre som jeg har gjort ja
Millimini Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Hos meg er det motsatt nå. Fikk kommet meg kjapt til legen. Hadde grønt puss fra puppen og rødt parti på puppen som nå er borte. Antibiotika fjernet smertene i kroppen og feberen, men klumpene består... Kjennes ut som jeg har et perlekjede inne i puppen (en tett melkegang?). Jeg klarer ikke å amme på det brystet nå, så jeg må håndmelke i dusjen og pumpe. Ammingen er så vond, og brystvorten så sår. Og babyen har så dårlig teknikk at å legge ham til slik at kjeven masserer det vonde partiet kan jeg bare glemme, han strever med å få til riktig kjevebevegelse i utgangspunktet (vil helst sutte på brystvorta). Får også vondt etter pumping. Tips til tømming? Vil det gå over så lenge jeg bruker medisin eller er det tømmingen som vil løse opp?
Millimini Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Glemte å si: min lege anbefalte ibux mot smertene mens vi trodde dette bare var tette melkeganger (før rødt bryst og grønt puss). Å ta ibux var ikke noe å bekymre seg for ifht amming, så små mengder som kom over i melka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå