Gå til innhold

Mannen min har ikke lyst på meg mer...

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 18 uker på vei og i fin form. Har ikke mer sexlyst enn før graviditeten, men ikke mindre heller. Mannen min er veldig kjærlig og god mot meg, men vi har hatt veeeeeldig lite sex i det siste. Det skyldes ikke mangel på initiativ fra min side!

Siden han har vært så unnvikende, snakket vi litt om det i kveld. Han sier at han "har sluttet å være kåt" siden vi fant ut at jeg er gravid, og at han ikke klarer å slutte å tenke på at det er en baby der inne.. Jeg vil jo ikke akkurat bli mindre, og det er over 5 måneder til fødselen. Så skal ting og tang normalisere seg.. Blir LENGE til jeg får meg noe! Sex er selvfølgelig ikke alt i et forhold, men for meg er det en viktig måte å være nær hverandre på.

*Sukk* Noen gode råd? Nå er jeg bare lei meg

Fortsetter under...

Huff da! Vet ikke om jeg kan trøste deg så mye, men jeg kan si at jeg hadde det på akkurat samme måte da vi ventet vårt første barn. Så jeg levde uten sex i ca 6 md.... Ikke så skøy d nei! Men d gikk bra for oss. Han sa også at han ikke greide å la være å tenke på at d va et lite barn inni meg... Men vi koste oss et par ganger uten at han var inni meg. Tror i allefall at det er vikti å snakke om det. Og at du ikke presser han. Han kan jo ikke noe for det! Men kanskje dere kan finne alternative måter å kose dere på. Kanskje d kan hjelpe på lysten hans og...? Jeg vet ikke...

Lykke til. :-)

Hadde dette problemet selv..Blei seff lei meg og trudde han ikke likte meg mer.

Sambo fortalte senere han han var redd han skulle skade barnet,så kan jo være en ide og prate skikkelig ut om det.Menn er ikke alltid de flinkeste til å prate om følelser og si at de er redde.

Hei alle og takk for svar!

Ja, jeg tror vi må sette oss ned å snakke om det. Problemet er at jeg sikkert kommer til å begynne og gråte, og vil ikke at han skal tro jeg prøver å grine meg til noe... hehe. Er ikke noe stas å føle seg avvist og uattraktiv, spesielt når rumpa og magen vokser.

Godt å høre at jeg ikke er alene. Kjenner at jeg nesten blir litt irritert, hvor velutstyrt tror han han er egentlig!? Mannfolk :-)

Annonse

Jeg tror mannfolk er ganske forskrekket over alt som skal skje, at de blir litt paralyserte i forhold til sex, og syns det er litt vanskelig å tenke på at det er et barn inni der som de skal putte - ja du vet - saken sin...

Les litt på nettet om dette, forsikre han om at det ikke finnes skadelig , ta han med til en jordmorkontroll og snakk om det der, (selvfølgelig uten å nevne at det er problematisk for dere, for da tilter han sikkert).

Lykke til og for all del - ikke mas. Han kan vel ikke gjøre noe for deg som du ikke kan gjøre selv, eller.. hehe...

Er like langt på vei som deg, å er lei meg jeg også, pga samme problemet som deg.........Har desverre ingen gode råd å komme med.... Føler meg som en "ruge maskinn", å merker d begynner å gå utover selvtilliten at mannen min ikke har lyst på meg mer...bynner å tenke på at han kan komme til å være utro pga. det....kommer sånne tanker når jeg blir lei meg å bekymret...ødelegger mitt gode humør....

Lykke til "anonym"

tok det opp med samboeren min. er i helt samme situasjon som dere.

vi har ikke hatt sex på 2 uker (er kansje ikke så mye, men jeg føler ikke det blir noe med det første)

vi koser og klemmer å har det egentlig veldig fint. jeg sa jeg savna det å følte meg rett og slett stygg. så sa han at han aldri har elsket meg så mye som han gjør nå.. han har heller ikke noe formening om hvorfor det har blitt som det har blitt.

men han ier han ikke syns det gjør noe. at vi har det bra som vi har det. har ikke fått noe særlig mage (22+1 på vei)

vi har jo andre ting å tenke på også da. så det går vel litt i glemmeboka.

Jeg sliter liksom litt med det motsatte jeg da, sambo mener jeg er mer sexy enn noen sinne (hjelpes, kan ikke fatte hvorfor, jeg flyter utover føler jeg) men han er kjempeivrig. Dessverre for meg må jeg si, for jeg er helt anti og er ikke av de heldige som har sexlyst under graviditet.

Men jeg har hørt at det er veldig vanlig at gutta blir engstelig og synes det er rart med barnet inni magen og derfor mister lysten en stund, så ikke føl at det har med deg og utseendet ditt å gjøre, foreslå heller alternative ting enn penetrering:-) (og ja, gutter tror de er større enn de faktisk er...Nesten så de butter oppunder lungene i oss...) Lykke til, jeg lover deg, han elsker deg akkurat som før, dette er bare så fryktelig rart og uvant for ham!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...