Gå til innhold

Fortviler over legging!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 5 mnd.

Han legger seg fint mellom 19.30 - 20.00. Litt småsutring og pluddring med bamse før han sovner. Problemet er at han våkner etter ca 1 time, og bare skriker i alt fra 1-2 timer på det meste. Det er ikke det at han ikke er trøtt, ser på øynene at han er helt ferdig. Ofte holder han på å sovne igjen, for så å begynne med mer skriking. Vi har prøvd "skrikekuren", ta opp og roe han ned før vi legger han igjen, sitte ved senga hans..( vi har soveboka til karin Naphaug)

Han får grøt i 18 tiden på kvelden, og pupp rett før han legger seg, så skal ikke være det at han er sulten. I en periode var det bra, da sovnet han og våknet ikke før i 23 tiden, men nå er det altså tilbake til scratch..

Det er så utrolig slitsomt, *river meg i håret*..

Noen som har tips, erfaringer, ANYTHING??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Her gir vi også litt grøt i 18 tiden og pupp 19 tiden så rett i seng. Hender han våkner og gråter ca 20 tiden. Når smokken ikke er nok har vi gitt han litt vann. Om han er tørst eller det bare føles som trøst er ikke godt å si, men da sovner han ihvertfall igjen...

Koster ihvertfall ingenting å prøve dersom han tar flaske.

Uff håper det bedrer seg for dere!

Skrevet

Kan det kanskje være at han blir litt urolig i maven av å få grøt såpass sent? Det er ihvertfall min erfaring med min som også er 5 mnd.

Jeg gikk over til å gi grøt litt tidligere, ca.16.00, og etter det har han sovet veldig så godt.

Skrevet

Hei Atlanta, må bare spørre.. Siden du gir grøten klokken 16 allerede, hvor mange måltider med fast føde får din lille? :) Jeg føler ikke at døgnet har nok timer til alle måltidene.. :P

Skrevet

God morgen mamma mia!

vi gir bare et måltid med grøt pr. døgn, ingen annen fast føde. Han får gjerne grøten ( Hirsegrøt fra Holle, den elsker vi begge to :o) ) sånn i tre/fire tiden. Deretter er siste kvelsmåltid ca. syv, og da får han kun melk. Etter at vi begynte med dette har han sovet veldig mye bedre, sovner ca halv åtte, og sover som oftest til neste morgen uten nattmåltid.

Noen barn tåler sikkert grøtmåltid på kvelden bedre enn vår, men tror dette kan være verdt å prøve om de sover urolig.

Skrevet

Det som gjør det enda mer vanskelig er at han ikke tar smokk eller flaske..

Vi kan jo prøve å gi grøt tidligere men.. Han får raspet eple i grøten, som vi begynnte med nylig, kan jo prøve å ikke ha det i lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...